Jean Claude Bishikwabo

Autorisasjon (2011)

Jean Claude Bishikwabo er en av 28 fastleger i Halden

Siste vurderinger av Jean Claude Bishikwabo

Elsker denne legen!

Har ingenting negativt å si om han. Han tar seg alltid tid,faglig god,resepter blir alltid fulgt opp. Ringer tom på ettermiddagen om blodprøver og andre viktige ting!
Verdens beste lege!

Ikke fornøyd

Fikk denne legen tildelt etter at den forrige avsluttet sin praksis.
Hyggelig å snakke med, men virker faglig uerfaren med mindre du er en A4-pasient. Virker som han er flink å henvise et eller annet sted videre uten selv å gripe fatt i ting.
Har flere ganger måttet purre på resepter, som ikke var registrert samt at jeg møtte til legetime som ikke var registret. Men det tok han på strak arm utenom kontortid etter at jeg hadde ventet i to timer.
Merkelig at kontoret opererer med admirasjons-utgifter på kr 5,- når du betaler med kort på terminalen på kontoret. Dette har jeg aldri opplevd før i noen som helst sammenheng. Er det lovlig?
Han har også de gangene jeg har vært der tatt en såkalt blodprøve ved risp i fingeren, for å se om jeg har feber. Den har slått ut hver gang, uten at noe har skjedd, bortsett fra at jeg har betalt kr 196,- (inkl. "gebyret") istedenfor kr 141,- som er satsen en fastlege skal ta.
Har for første gang i mitt liv skiftet til annen fastlege.

Tja!

Tja, han er en god lege, flink til å lytte, kan være hyggelig, og hjelper deg hvis du kommer med "små" ting/vanlige sykdommer. Derimot hvis du er en komplisert pasient som trenger en del ekstra hjelp så kan han være veldig vanskelig å forholde seg til. Han bruker ALT for lang tid på å ordne resepter, og man må purre hele tiden. Takk og lov han har en meget hyggelig koselig kontordame, som er i tillegg er meget forståelig, og vennlig. Han er desverre ikke noe flink til å skrive ut henvisninger, som er akutte, og noe han MÅ bli bedre på. Han er også en lege som ikke er lett å få tak i. Jeg tror han sier veldig mye fint, og som gjør at du blir positiv (som meg) når du går ut av kontoret. Men han følger ikke ordentlig opp som han sier han skal, hvis man har feks en komplisert kronisk sykdom som meg. Vil heller anbefale å finne en annen lege som kan følge deg bedre opp hvis man har "mye" å slite med.

Den beste lege jeg har hatt.

Etter å ha blitt akutt syk, måtte jeg oppsøke han veldig mye en periode. Noen ganger uten timeavtale. Alltid tålmodig og vennlig. Sendte meg til spesialister uten at jeg maste om det. Helt topp lege. Føler at jeg er i de beste hender. Behagelig lege, men også bestemt. Føler meg 100% trygg og ivaretatt. Lett å forstå er han også. Jeg kan anbefale han på det varmeste! Kontordamene er også helt enestående.

"Kjempeba førsteinntrykk"

Har nylig byttet til denne legen, bare vært hos ham to ganger, men jeg må bare skryte denne legen opp i skyene allerede. Han tar seg god tid, og fulgte oppmerksomt med på det jeg hadde å si, og viste stor forståelse for meg som pasient. Han er heller ikke "anti-medisiner" om man har et behov for det, men samtidig forteller han åpent om hva du trenger å vite om medisinene du tar. Tror neppe han øser ut medisiner som sukkertøy, får ikke det inntrykket. Han forklarte "sykdommen" min på en måte som ga meg mer innsikt enn jeg har fått på mine mange år hos min forrige fastlege. For min del følte jeg så stor lettelse av å endelig få en lege som lyttet og tok meg på alvor, som om en bør lettet fra skuldrene mine og nesten fikk en følelse av å "lette flere kilo". Jeg har stor tillit til ham allerede, og det har ikke mine to andre fastleger klart på over 10 år. I ren impuls ga jeg ham en klem når jeg gikk, følt meg litt dum der (he he..), men jeg er over 50 år og har ALDRI klemt en lege før, så det sier virkelig sitt om hvor takknemlig jeg er for å ha fått denne legen.