Ingvild Strand

Autorisasjon (2012)

Ingvild Strand er en av 33 fastleger i Harstad

Siste vurderinger av Ingvild Strand

Lite å klage på her

Blir alltid mottatt på en hyggelig måte. Hun har et rolig vesen og gir seg alltid tid til å lytte. Meget tilfreds med måten hun følger opp mitt sykdomsbilde og tilbake-meldinger i den sammenheng.
Ventetiden, jfr timeavtalen, bør tilstrebes redusert.

En usympatisk lege som kjører sitt eget løp

Har møtt på noen leger, heldigvis har jeg hatt positive opplevelser med de fleste.

Mitt inntrykk er at leger uten særlig lang arbeidserfaring ofte er mer imøtekommende og personlige enn leger med lengre fartstid og mange pasienter på sin fastlegeliste.

Dette gjelder desverre ikke for denne legen. Jeg har møtt erfarne leger i hovedsteder med svært mange pasienter og forholde seg til som har mye mer empati og varme enn denne relativt uerfarne legen gir utrykk for å ha.

Kombiner dette med at vedkommende inntar en overformynderi-rolle (skal ikke gå ikke i detaljer, men en lege skal ikke avvise pasienten når denne kommer med et spørsmål som i settingen er naturlig å imøtekomme) - Så blir desverre ikke opplevelsen helt heldig. Ydmykhet er for meg svært viktig i møte med mennesker.

Mulig det er forbedringspotensiale, men ikke en lege jeg ønsker som min fastlege.

Ønsker dog å tilføye at min opplevelse med resten av de ansatte var en positiv opplevelse, selv om det er vanskelig å komme igjennom på telefon til legesenteret.

Den flinkeste legen jeg har hatt.

Denne legen tar meg på alvår, og gjør noe med mine plager.

En virkelig uinteressert fastlege

• kommer ikke med oppfølgende råd om mine "plager".
• virker uinteressert, sier lite.
• lite øyekontakt, ubekvem stemning.
• veldig serriøs, lite hjelpsom.

flink lege

har vært veldig flink i behandling av meg og min sykdom. har vært der jevnlig grunnet sykdom, men er nå tilbake i full jobb igjen grunnet at jeg har blitt hørt av legen. samt at legen har kommet med råd og veiledning til meg
føler ikke som om jeg har stått på et samlebånd her.

eneste jeg kan si negativt er at timen man har er bestandig forsinket med alt fra 20min til det verste tilfelle 60min