Ingvild Strand

Tlf: 77 05 73 33 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ingvild Strand er en av 31 fastleger i Harstad

Siste vurderinger av Ingvild Strand

Misfornøyd

Tar lang tid å bestille time, lang ventetid når man endelig har fått time. Ikke fornøyd med service generelt på hele Kanebogen legesenter, byttet fastlege.

Flott lege.

Ingvild er lyttende og tilstedeværende i samtalen. Jeg oppfatter henne som dyktig, og er hun usikker sender hun deg videre.

Dyktig.

Ingvild Strand er en ung, men dyktig lege. Hun vet at hun har jobb fordi hun har pasienter, ikke omvendt. Hun følger opp når hun ser det er nødvendig, og i noen tilfeller vil jeg tro at hun faktisk vet best 😉 Hun har utdanning, som gjør at hun kan stille diagnose om nødvendig- noe mange nok tror bare kan søkes etter på google 😊
Jeg blir ikke å bytte henne som fastlege. Hun har reddet mitt liv med sin nøye vurdering og evne til å lytte og følge opp.

En utmerket lege som tar meg på alvor

Hun lytter på det jeg har å si, og følger opp med undersøkelser og prøver. Hun har ikke for høy terskel til å henvise videre til sykehus eller annen spesialist.

Alminnelig dårlig lege

De bra tingene med denne legen:
*god på tidspunkt
*hyggelig

De dårlige tingene:
*Gir ingen trygghet rundt symptomer, behandling etc
*Virker usikker
*Virker svak faglig, og dårlig å innhente kunnskap fra fagmiljøet
*Forslag til tiltak går for tregt, og må komme fra pasienten selv.

Lite å klage på her

Blir alltid mottatt på en hyggelig måte. Hun har et rolig vesen og gir seg alltid tid til å lytte. Meget tilfreds med måten hun følger opp mitt sykdomsbilde og tilbake-meldinger i den sammenheng.
Ventetiden, jfr timeavtalen, bør tilstrebes redusert.

En usympatisk lege som kjører sitt eget løp

Har møtt på noen leger, heldigvis har jeg hatt positive opplevelser med de fleste.

Mitt inntrykk er at leger uten særlig lang arbeidserfaring ofte er mer imøtekommende og personlige enn leger med lengre fartstid og mange pasienter på sin fastlegeliste.

Dette gjelder desverre ikke for denne legen. Jeg har møtt erfarne leger i hovedsteder med svært mange pasienter og forholde seg til som har mye mer empati og varme enn denne relativt uerfarne legen gir utrykk for å ha.

Kombiner dette med at vedkommende inntar en overformynderi-rolle (skal ikke gå ikke i detaljer, men en lege skal ikke avvise pasienten når denne kommer med et spørsmål som i settingen er naturlig å imøtekomme) - Så blir desverre ikke opplevelsen helt heldig. Ydmykhet er for meg svært viktig i møte med mennesker.

Mulig det er forbedringspotensiale, men ikke en lege jeg ønsker som min fastlege.

Ønsker dog å tilføye at min opplevelse med resten av de ansatte var en positiv opplevelse, selv om det er vanskelig å komme igjennom på telefon til legesenteret.

Den flinkeste legen jeg har hatt.

Denne legen tar meg på alvår, og gjør noe med mine plager.

En virkelig uinteressert fastlege

• kommer ikke med oppfølgende råd om mine "plager".
• virker uinteressert, sier lite.
• lite øyekontakt, ubekvem stemning.
• veldig serriøs, lite hjelpsom.

flink lege

har vært veldig flink i behandling av meg og min sykdom. har vært der jevnlig grunnet sykdom, men er nå tilbake i full jobb igjen grunnet at jeg har blitt hørt av legen. samt at legen har kommet med råd og veiledning til meg
føler ikke som om jeg har stått på et samlebånd her.

eneste jeg kan si negativt er at timen man har er bestandig forsinket med alt fra 20min til det verste tilfelle 60min

Utmerket lege

Skjønner egentlig ikke all denne negative feedbacken. Hun tok imot meg på en vennlig og profesjonell måte, tok seg god tid og lyttet til hva jeg hadde å si. Hun må nødvendigvis se på PCen av og til for å sjekke journalen. En stor forbedring fra min forrige fastlege.

Lunkent møte

Skuffelse å møte etter å ha måttet skifte lege fra annen by. Så ut til å ville bli fort ferdig, og virket uengasjert og lite empatisk. E ikke møte med pasienter noe de går igjennom på legestudiet?

Uinteressert og stresset

Virket uinteressert og stresset. Var inne til diabeteskontroll Stilte få spørsmål. Virket negativ overrasket da jeg opplyste at jeg målte tok sporadiske blodsukkermålinger. Stilte negative spørsmål om hva gjennomsnitt blodsukkeret mitt var (noe jeg IKKE kan måle selv). Hadde inntrykk at av jeg var en uinteressant pasient. Fulgte ikke opp med nye resepter.

Passiv

Denne legen tar seg ikke tid til hverken å se eller ta på pasienten. Mer opptatt av å se på dataskjermen. Ønsker du lang sykmelding uten bedring, så er det bare å anbefale denne legen. Ønsker du derimot å bli frisk og ha et aktivt liv, styr unna. Anbefaler heller selvmedisinering, alternative metoder, tv-healing, vekkelsesmøte, noe annet du tror på, for hun vet dessverre ikke hva hun jobber som.