Ingvild Strand

Kanebogen legesenter

Nessevn 2B 9411 Harstad
Ingvild Strand er en av 29 fastleger i Harstad

Siste vurderinger av Ingvild Strand

En utmerket lege som tar meg på alvor

Hun lytter på det jeg har å si, og følger opp med undersøkelser og prøver. Hun har ikke for høy terskel til å henvise videre til sykehus eller annen spesialist.

Alminnelig dårlig lege

De bra tingene med denne legen:
*god på tidspunkt
*hyggelig

De dårlige tingene:
*Gir ingen trygghet rundt symptomer, behandling etc
*Virker usikker
*Virker svak faglig, og dårlig å innhente kunnskap fra fagmiljøet
*Forslag til tiltak går for tregt, og må komme fra pasienten selv.

Lite å klage på her

Blir alltid mottatt på en hyggelig måte. Hun har et rolig vesen og gir seg alltid tid til å lytte. Meget tilfreds med måten hun følger opp mitt sykdomsbilde og tilbake-meldinger i den sammenheng.
Ventetiden, jfr timeavtalen, bør tilstrebes redusert.

En usympatisk lege som kjører sitt eget løp

Har møtt på noen leger, heldigvis har jeg hatt positive opplevelser med de fleste.

Mitt inntrykk er at leger uten særlig lang arbeidserfaring ofte er mer imøtekommende og personlige enn leger med lengre fartstid og mange pasienter på sin fastlegeliste.

Dette gjelder desverre ikke for denne legen. Jeg har møtt erfarne leger i hovedsteder med svært mange pasienter og forholde seg til som har mye mer empati og varme enn denne relativt uerfarne legen gir utrykk for å ha.

Kombiner dette med at vedkommende inntar en overformynderi-rolle (skal ikke gå ikke i detaljer, men en lege skal ikke avvise pasienten når denne kommer med et spørsmål som i settingen er naturlig å imøtekomme) - Så blir desverre ikke opplevelsen helt heldig. Ydmykhet er for meg svært viktig i møte med mennesker.

Mulig det er forbedringspotensiale, men ikke en lege jeg ønsker som min fastlege.

Ønsker dog å tilføye at min opplevelse med resten av de ansatte var en positiv opplevelse, selv om det er vanskelig å komme igjennom på telefon til legesenteret.

Den flinkeste legen jeg har hatt.

Denne legen tar meg på alvår, og gjør noe med mine plager.