Christian Ulsten Sælen

Saglia Legesenter

2010

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Saglia Legesenter
Vestheimveien 31 1540 Vestby
Tlf: 64 98 04 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Christian Ulsten Sælen er en av 12 fastleger i Vestby

Siste vurderinger av Christian Ulsten Sælen

Veldig fornøyd!

Christian er en lege som er effektiv samtidig som han er en god lytter og tar deg som pas på alvor. Opplever Christian som en jordnær lege med humor, og som ikke minst er faglig dyktig. Jeg er veldig fornøyd og har stor tillit til denne legen.

Faglig dyktig

Byttet til Christian da jeg ikke var fornøyd med den fastlegen jeg hadde.(han så jeg forresten aldri noe til)
Faglig god og veldig flink til å se pasienten og dennes behov/plager. Tillitsvekkende.
Samme gode egenskaper som min tidligere lege oven annen del av Akershus.
Har aldri ventet mer enn 10 min. ofte kommet inn før tiden.

Beste legen i Vestby!!

Byttet til Christian for ca 4 år siden. Christian er meget dyktig på å følge opp! Skjønner at leger har travel hverdag. Vi som pasienter kan ikke forvente at en lege ringer opp for oppfølging når legen mener at det ikke trengs. Det sitter da pasienter hele dagen! Vet at han prioriterer pasienter som kommer på time, ikke at man forventer at legen skal ringe deg opp hvis resultater er normale. Legen tar den vurderingen, ikke pasienter! På senteret jobber det 5 leger og da blir det så klart mye. Han hjelper også de andre legene som alltid er forsinket. Jeg og familien er veldig fornøyd med Christian!! Han reddet livet til sjefen min, derfor byttet vi! Han ser hele mennesket og er superflink med pasienter!!

Upersonlig

Stressa type.
Upersonlig oppfølging.
Sure resepsjonister!!!
Ingen mulighet til telefontid med lege for å svare på enkle spørsmål, og om man etterspør svar fra resepsjonistene kan man i bestefall få en sms med utilstrekkelig informasjon fra lege- om man da får noe i det hele tatt!

Nei, jeg har ingenting til overs for dette legesenteret og byttet fastlege etter elendig service og tilgjengelighet.

Lege med stor L og Hjerte

Christian Sælen er den Komplette lege og jeg har ikke superlativer som dekker godt nok! Mange leger skriver ut medisiner "rund baut" uten dessverre å finne årsaken til "problemet" Her er Christian helt enestående, noe som beviser at han lytter, bryr seg om HELE deg og kommer med gode innspill som ikke nødvendigvis fører til en kølapp hos Boots ! Jeg har vært knyttet til Saglia hele mitt voksne liv og hatt en fastlege her inntil for 5 år siden da jeg, i fravær av min daværende fastlege, kom til turnuslegen Christian og takk for det! Den tilliten jeg fikk til han fra første stund, resulterte i at jeg byttet til han som fastlege og jeg er evig takknemlig for det. Måtte alle leger være som han, da hadde verden vært et bedre sted. Tusen takk for at du er fastlegen min!

Veldig fin lege!

Jeg har bare vært hos Christian Ulsten Sælen en gang, men det var en veldig god opplevelse! Han var vennlig og hyggelig å prate med, hadde god tid, og gav gode svar på spørsmålene mine. Anbefales som fastlege!

Veldig bra!

Jeg valgte Christian som fastlege etter å ha bli sendt til han ved par anledninger da han arbeidet som turnuslege ved Saglia. Christian fremstår som dyktig, hyggelig og lærevillig. Ser enkelte har ment Christian er arrogant, slik har han overhodet ikke fremstått ovenfor meg. At en sekretær/"kontordame" (det er ei dame det er snakk om) ved legekontoret er arrogant, er jeg derimot helt enig i. Merkelig oppførsel. I tillegg virker systemet på venterommet/kølappsystemer forvirrende.

Meget fornøyd!

Jeg fikk min første time hos Christian når han var turnuslege på Saglia. Fra den timen var jeg fast bestemt på at jeg skulle ha Christian som fastlege. Aldri hørt på erfaringer fra andre, grunnet at det er individuelt hva man tenker fra person til person. Man hører som oftest det som er dårlig, og sjeldent det som er bra.Han tar meg på alvor og vil virkelig mitt eget beste.Jeg er veldig glad for at jeg byttet fastlege til Christian, og det vet jeg at flere er. Han bruker tiden han trenger til å se om det er noe galt eller ikke, om det er 5 eller 20min det får være det samme. Han er flink, han vet hva han gjør. Jeg føler hvertfall at jeg blir tatt vare på, og det er det som betyr noe for meg.

Absolutt den beste legen jeg har hatt

Veldig imøtekommende og vennlig. En jordnær lege med mye kunnskap. Han forklarer godt, både om problemet og ev. medisiner han gir ut. Han har tid til å lytte fordi han er så utrolig effektiv på en god måte. Pliktoppfyllende, sjarmerende og morsom. Anbefales på det varmeste.

Ikke noe spesielt

Byttet til ham pga god omtale av andre, men det stemmer ikke, alt har svarer på spørsmål kan man lese på internett. Har aldrir brukt mer enn 15 min på min time, men jeg måtte vente opptil en time. Overfladiske og generelle svar, slik det er hos alle andre- det har jeg lite interesse av. Virker arrogant og altvitende. Legen var ferdig men min time og inviterte neste pasient mens jeg satt og ventet på å stille et par spørsmål til.

Beste lege jeg har hatt

Han er dyktig. En som tar deg alvorlig. Veldig til stede uansett hva som feiler deg. Flink til å lytte.

En god lege

Jeg syna han er en god lege, både jeg og datteren min byttet ti han og har blitt tatt på alvor og ting har blitt gjort og funnet ut av! En gjentagende fakor på vurderingene ser jeg er kontorpersonellet, jeg syns de fleste er trivelig og hjelpsomm, bortsett fra en. Som alltid er sur, lite imøtekommende, lite hjelpsom, frekk, nedlatende og bare gir beskjed om at "du har sikkert, det og det" og feier deg av dør på en måte...

God lege!

Jeg er veldig fornøyd, jeg synes han tar seg god tid og lytter til det jeg sier og undersøker grundig før han konkluderer. Passer på at jeg får de nødvendige bilder og prøver. Han er også personlig og deler av seg selv og egne erfaringer. Skal jeg sammenligne med min forrige lege som også var veldig bra(Geir Nystøl) så er han helt på høyde med GN. Vil absolutt anbefale han til andre.

En Lege med lite respekt til pasienter

Ikke fornøyd med ham. Han har ikke respekt for pasienter. Han er frekk og arrogant. Man kaster bare bort penger ved å gå til ham. Velg heller andre leger eller legesenter når du er syk!

Fanstatisk lege!

Jeg har benyttet mange leger opp igjennom årene. Både pga bosted/arbeidsplass og pga alvorlig sykdom. Har etterhvert fått veldig "strenge" krav til min lege. Christian er en utrolig lege som virkelig setter pasienten sin i fokus, og ALLTID møter deg med ett smil. Faglig dyktig og flink til å henvise videre dersom han er usikker. Kan med hånden på hjertet si at jeg aldri vil bytte lege igjen.
Herlig med en person som fokuserer på pasienten og ikke på PCen og klokken!
Eneste "ankepunkt" må våre at jeg serv frem til de får elektronisk bestilling av timer, for det er tidvis vanskelig og oppnå telefonkontakt, med det har ingen betydning for legen.

Var fastlegen min i 4 uker...

Oppfattet Christian som overfladisk, og med lite interesse for min pasientgruppe. Angrer sårt på at jeg byttet til Christian. Hadde hørt mye pent om han og byttet derfor til han.

Han må hele tiden lese seg til svar han gir meg, og jeg oppfatter han som lite empatisk.

Hva gjelder øvrig personell på legesenteret må jeg bare slutte meg til det som er skrevet tidligere. Lite imøtekommende sekretærer som til tider er frekke og uhøflige. Dette hadde jeg på forhånd hørt om så det var ikke avgjørende for at jeg nå bytter lege.

Veldig fornøyd

begynte hos christian da jeg var misfornøyd med min forrige lege, og angrer ikke! han er dyktig både på det somatiske og psykiske, og lytter til det man har å si i stedet for å trykke på tastaturet. han virker genuint interessert i å hjelpe, noe jeg som pas er evig takknemlig for. føler meg alltid velkommen og godt mottatt, og kommer ikke til å bytte til ny lege før jeg evt. MÅ!

eneste som kan bli bedre er venteromsordningen på legesenteret.

Endelig har han blitt fastlege...

Har slitt med legeskrekk, men heldigvis byttet jeg til Saglia Legesenter i Vestby før jeg fikk en lang periode der den ene sykdommen avløste den andre. Jeg ble ved en tilfeldighet sendt til turnuslegen som nå har blitt fastlege.

Ikke bare er han faglig dyktig, men han har noe mange leger dessverre mangler. Han har evnen til å se deg som menneske, høre på hva du har og si - og noen ganger snapper han også opp ting man ikke har sagt. Tid er et stikkord her. Hos noen leger føler man at de helst vil ha deg ut før du har satt baken i stolen, det føler man aldri her. Det er sjelden store forsinkelser.

Hvis jeg skal nevne noe som kan bli bedre, så må det kanskje være systemet på venterommet. På mange legekontor må man melde sin ankomst i skranken, det må man ikke her, men vet mange blir forvirret over dette. Det er to kølappsystemer etter hva man er der for. Mange ganger virker ikke kølappmaskinen og man blir sittende å lure på om man venter forgjeves. Noen går direkte i skranken og maser og det kan skape litt irritasjon for oss som "sitter pent" og venter.

Har godt inntrykk av hele legesenteret, med både leger og sekretærer.