Saglia Legesenter

Tlf: 64 98 04 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Saglia Legesenter

Lyttende og omsorgsfull

Lege: Øyvind Ohren Skrevet

Han er lyttende, omsorgsfull og dyktig. Han er nesten litt for snill, har til og med hans private mobil og han svarer på SMS. Bakdelen med hans tålmodighet er at du selv må være svært tålmodig og sette av tid. Sjelden jeg venter under 1,5 timer på å komme inn. Av denne årsak har barna en annen fastlege, men selv bytter jeg ikke!

Lyttende

Lege: Lina Linnestad Skrevet

Fantastisk lege. Faglig god og ser pasienten. Lytter og behandler hele mennesket, ikke bare symptomer.

Beste legemøtet jeg har hatt.

Veldig fornøyd!

Lege: Christian Ulsten Sælen Skrevet

Christian er en lege som er effektiv samtidig som han er en god lytter og tar deg som pas på alvor. Opplever Christian som en jordnær lege med humor, og som ikke minst er faglig dyktig. Jeg er veldig fornøyd og har stor tillit til denne legen.

Jeg er heldig som har denne legen.

Lege: Øyvind Ohren Skrevet

Jeg er heldig som har hatt Ohren som fastlege så lenge jeg har levd,
Ohren er sindig, profesjonell og han behersker kunsten og kommunisere. Skulle ønske jeg kunne si det samme om resepsjonen.

Faglig dyktig

Lege: Christian Ulsten Sælen Skrevet

Byttet til Christian da jeg ikke var fornøyd med den fastlegen jeg hadde.(han så jeg forresten aldri noe til)
Faglig god og veldig flink til å se pasienten og dennes behov/plager. Tillitsvekkende.
Samme gode egenskaper som min tidligere lege oven annen del av Akershus.
Har aldri ventet mer enn 10 min. ofte kommet inn før tiden.

Den beste legen jeg har hatt

Lege: Øyvind Ohren Skrevet

Byttet til han for over 20 år siden etter at jeg hadde hatt to leger som ikke tok min diagnose alvorlig (høyt blodtrykk). Har tok det på alvor og sendte meg til spesilister. Kan takke han for at jeg lever et godt liv i dag. I forbindelse med undersøkelser (2011) fant man også ut at jeg hadde utposninger på hovedpulsåren. Dette hadde man ikke funnet ut hvis han var redd for å sende folk til vidre utredninger. Skiftet denne på Ahus og det har vært vellykket. Går til kontroll hver 3.mnd. og føler jeg blir godt ivaretatt og at han tar seg tid hver gang jeg er der. Han er et godt eksempel på en fastlege.

Beste legen i Vestby!!

Lege: Christian Ulsten Sælen Skrevet

Byttet til Christian for ca 4 år siden. Christian er meget dyktig på å følge opp! Skjønner at leger har travel hverdag. Vi som pasienter kan ikke forvente at en lege ringer opp for oppfølging når legen mener at det ikke trengs. Det sitter da pasienter hele dagen! Vet at han prioriterer pasienter som kommer på time, ikke at man forventer at legen skal ringe deg opp hvis resultater er normale. Legen tar den vurderingen, ikke pasienter! På senteret jobber det 5 leger og da blir det så klart mye. Han hjelper også de andre legene som alltid er forsinket. Jeg og familien er veldig fornøyd med Christian!! Han reddet livet til sjefen min, derfor byttet vi! Han ser hele mennesket og er superflink med pasienter!!

Anbefaler legesenteret og legen.

Lege: Geir Nystøl Skrevet

Klok, lett å kommunisere med, tar deg inn til time utenom timebestilling, følger deg opp og en hyggelig lege det er lett å ha en samtale med.
Hyggelige kontordamer.
Jeg er veldig fornøyd med legesenteret som har hjulpet meg mye.

Upersonlig

Stressa type.
Upersonlig oppfølging.
Sure resepsjonister!!!
Ingen mulighet til telefontid med lege for å svare på enkle spørsmål, og om man etterspør svar fra resepsjonistene kan man i bestefall få en sms med utilstrekkelig informasjon fra lege- om man da får noe i det hele tatt!

Nei, jeg har ingenting til overs for dette legesenteret og byttet fastlege etter elendig service og tilgjengelighet.

3 år med venting..

Lege: Øyvind Ohren Skrevet

Hos Ohren må man vente ihvertfall 1 time. Men jeg tipper snittet ligger på 1,5-2 timer på avtalt time.

Lege med stor L og Hjerte

Lege: Christian Ulsten Sælen Skrevet

Christian Sælen er den Komplette lege og jeg har ikke superlativer som dekker godt nok! Mange leger skriver ut medisiner "rund baut" uten dessverre å finne årsaken til "problemet" Her er Christian helt enestående, noe som beviser at han lytter, bryr seg om HELE deg og kommer med gode innspill som ikke nødvendigvis fører til en kølapp hos Boots ! Jeg har vært knyttet til Saglia hele mitt voksne liv og hatt en fastlege her inntil for 5 år siden da jeg, i fravær av min daværende fastlege, kom til turnuslegen Christian og takk for det! Den tilliten jeg fikk til han fra første stund, resulterte i at jeg byttet til han som fastlege og jeg er evig takknemlig for det. Måtte alle leger være som han, da hadde verden vært et bedre sted. Tusen takk for at du er fastlegen min!

Virkelig å anbefale

Lege: Geir Nystøl Skrevet

Geir Nystøl er den beste legen jeg noen gang har møtt. Han lytter alltid rolig og tålmodig og er engasjert i meg som pasient. Jeg har alltid følt meg 100% tatt vare på ved hvert møte. Han gir ikke alltid absolutte svar på hvordan man skal behandle et problem, noe jeg setter stor pris på siden dette er slik vi mennesker fungerer i virkeligheten. han er veldig smart og veldig hyggelig som person.

Veldig fin lege!

Lege: Christian Ulsten Sælen Skrevet

Jeg har bare vært hos Christian Ulsten Sælen en gang, men det var en veldig god opplevelse! Han var vennlig og hyggelig å prate med, hadde god tid, og gav gode svar på spørsmålene mine. Anbefales som fastlege!

Veldig bra!

Lege: Christian Ulsten Sælen Skrevet

Jeg valgte Christian som fastlege etter å ha bli sendt til han ved par anledninger da han arbeidet som turnuslege ved Saglia. Christian fremstår som dyktig, hyggelig og lærevillig. Ser enkelte har ment Christian er arrogant, slik har han overhodet ikke fremstått ovenfor meg. At en sekretær/"kontordame" (det er ei dame det er snakk om) ved legekontoret er arrogant, er jeg derimot helt enig i. Merkelig oppførsel. I tillegg virker systemet på venterommet/kølappsystemer forvirrende.

Omsorgsfull og lyttende

Lege: Lina Linnestad Skrevet

Ingen spørsmål er for dumme og hun lytter og SER pasienten. Veldig fornøyd med henne som fastlege. Hun strekker seg det lille ekstra og bryr seg om pasientene.

Tidvis grinete kontorpersonell, men lærer etterhvert hvordan å unngå å snakke med de. (de har ikke krav på å vite hvorfor du skal til legen)

Beste legen

Lege: Geir Nystøl Skrevet

Hatt Geir i snart 10 år og er en flink lege som er til å stole på. Han følger opp og holder det han lover. Han yter ekstra og mer enn hva man tydeligvis ksn forvente av fastlegen sin i disse dager!

Meget fornøyd!

Lege: Christian Ulsten Sælen Skrevet

Jeg fikk min første time hos Christian når han var turnuslege på Saglia. Fra den timen var jeg fast bestemt på at jeg skulle ha Christian som fastlege. Aldri hørt på erfaringer fra andre, grunnet at det er individuelt hva man tenker fra person til person. Man hører som oftest det som er dårlig, og sjeldent det som er bra.Han tar meg på alvor og vil virkelig mitt eget beste.Jeg er veldig glad for at jeg byttet fastlege til Christian, og det vet jeg at flere er. Han bruker tiden han trenger til å se om det er noe galt eller ikke, om det er 5 eller 20min det får være det samme. Han er flink, han vet hva han gjør. Jeg føler hvertfall at jeg blir tatt vare på, og det er det som betyr noe for meg.

Faglig sterk, men dårlig tilgjengelighet

Lege: Geir Nystøl Skrevet

Har vært fastlegen min i ett år. Faglig følges han trygg og effektiv, men kommunikasjon og tilgjengelighet er svært dårlig, dels på grunn av legesenterets kontorfunksjon. De sender brev om avlyste timer enda både tlf og epost er oppgitt: Som kommer fram dagen før! Fikk brev som var intetsigende om blodprøve som avslørte en sykdom med alvorlige varianter, men har enda ikke fått kontakt med legen etter 1,5 måned! Det er svært dårlig behandling å la pasienter være i uvisse så lenge.

Absolutt den beste legen jeg har hatt

Lege: Christian Ulsten Sælen Skrevet

Veldig imøtekommende og vennlig. En jordnær lege med mye kunnskap. Han forklarer godt, både om problemet og ev. medisiner han gir ut. Han har tid til å lytte fordi han er så utrolig effektiv på en god måte. Pliktoppfyllende, sjarmerende og morsom. Anbefales på det varmeste.

Ikke noe spesielt

Lege: Christian Ulsten Sælen Skrevet

Byttet til ham pga god omtale av andre, men det stemmer ikke, alt har svarer på spørsmål kan man lese på internett. Har aldrir brukt mer enn 15 min på min time, men jeg måtte vente opptil en time. Overfladiske og generelle svar, slik det er hos alle andre- det har jeg lite interesse av. Virker arrogant og altvitende. Legen var ferdig men min time og inviterte neste pasient mens jeg satt og ventet på å stille et par spørsmål til.