Saglia Legesenter

Vestheimveien 31 1541 Vestby

Siste vurderinger av behandlere ved Saglia Legesenter

Flink lege

Lege: Øyvind Ohren Skrevet

Han er alltid i imøtekommende og kjempe flink lege. Veldig fornøyd med han men andre ting med legesenteret som ikke fungerer som det skal. Det at dem ikke tar telefonen når lunsjen er ferdig, er litt slitsomt og irriterende. De har lunsj pause fra 11:30-12:30 men ser nå selv at dem kommer ikke ut av pauserommet før nesten klokken er 13.00. Og telefonen har ringt nå i over 15 min men ingen som tar den. Litt frustrerende å se det med egne øyne. Og sekretærer som tar imot beskjeder for legen skal begynne å fortelle deg hvordan du skal bruke medisinene. Det er noe «legen» skal vurdere og ikke dem bak telefonen! Uansett hvor lang erfaring du har med å ta tlf eller jobbet på legesenteret.

Godt ivaretatt

Lege: Geir Nystøl Skrevet

Møter stor forståelse og føler jeg blir godt fulgt opp og tatt på alvor. Greit å kunne bestille faste medisiner på nett uten å måtte møtrnopp eller ringe. Meget fornøyd.

Veldig spesielt

Lege: Anniken Antonsen Kitsos Skrevet

I stedet for å vurdere pasienten var hun mer opptatt av å fremme sitt syn på å at hun ikke liker å skrive ut antibiotika. Hun burde heller være opptatt av å vurdere hvert tilfelle. Opplevdes lite sympatisk.

Stiller opp

Lege: Geir Nystøl Skrevet

Når min fastlege ikke er til stede, har jeg fått hjelp av en av de andre på senteret. Også av Geir. Han forstår mitt sykdomsbilde, og har tatt seg tid til å finne løsninger. Ventetid og forsinkelser er ikke til å unngå. Det er ikke legens feil, da en konsultasjon kan ta lengre tid enn beregnet. Det kan ta tid å komme fram på telefon til senteret, men det er ikke til å unngå når pågangen er stor. Personalet gjør nok så godt de kan. Forsinkelser og telefonkø må man regne med, uansett hvilket legesenter man går til. Litt irriterende å måtte høre på hele regla om åpningstider og klokkeslett for lunchstengt når man ringer til legesenteret.

Trår til når min fastlege ikke er tilgjengelig

Lege: Øyvind Ohren Skrevet

Min egentlige fastlege jobber på samme legesenter, men ikke alle dagene i uka. Når min fastlege ikke er til stede, får jeg god hjelp av ham (og de andre) uten diskusjon. Mitt sykdomsbilde er komplekst, men han gjør sitt beste. Her er du alltid velkommen, sa han til meg en gang. Ventetid må man regne med, men det er ikke legens feil. Tiden det tar å komme fram på telefon kan variere, da det i perioder er stor pågang. Men i rettferdighetens navn, personalet gjør så godt de kan.