Stig Wilhelm Asplin

Autorisert1987
  • Allmennmedisin
  • Samfunnsmedisin
Ledige plasser 11 av 1500
Vil du bytte til denne fastlegen?

Skøyen Helsesenter

Hovfaret 17a 0275 Oslo
Stig Wilhelm Asplin er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Stig Wilhelm Asplin

Elendig oppfølging

Jeg har gitt opp. Jeg skifter lege. Har egentlig vært fornøyd med Asplin, men i den siste tid har jeg prøvd å få en henvisning fra ham. Tror jeg har ringt 20 ganger for at han skal ta kontakt, men han kontakter meg ikke.

Ikke fornøyd

Kom til legen med flere spørsmål og opplevde å verken bli sett på, hørt eller trodd. Han brukte all tiden på å registrere meg i systemet (som jeg uansett gjorde på automaten utenfor ved betaling) og slå opp problemet mitt i en bok, uten hell. Blodprøvene som ble tatt ble ikke fulgt opp av legen som lovet, og da jeg ringte for oppklaring flere uker senere hadde han fortsatt ikke sett på resultatene. Fikk et kort "de ser ok ut" fra dama i resepsjonen på telefon og det var det. Vet knapt hva jeg ble testet for.

Den beste blir kanskje drøyt , men ikke langt unna.

Flott lege
Positivt Ha tar telefonen ringer tilbake følger opp etter evne og han har gitt meg forklaringer på forskjellige ting som gjør det lettere å forstå hvorfor det som feiler en er der.
Som pasient syns jeg allikevel han er litt streng når det gjelder benzodiasepiner , men ved forklaring har han ihvertfall f
ått meg til å skjønne at alt har en årsak og alt har en grunn. Det er mye lettere å leve nå etter at jeg kan snakke med Stig Aspelin og komme til enighet gjennom konversasjon og ikke kontroll 24t i døgnet. han er streng på a og b preparater og det er forståelig. Ellers har jeg bare godt å si om hr. Aspelin

Jordnær og diskusjonspartner

Har hatt Stig som som fastlege noen år nå, og er veldig fornøyd med han. Lett å få time, setter av tid til å prate med deg og har satt seg inn i din historikk på forhånd.

Har også tid til å ringe deg hvis du ikke kan komme til kontoret, men trenger råd.

Opptatt av å adressere helheten i din helse, og følger opp ting vi har blitt enige om tidligere som f.eks. vekt/kosthold.

Den beste legen jeg har hatt

Han er alltid tilgjengelig. Han har hjulpet meg gjennom en utrolig vanskelig periode hvor han bla tilbød å komme hjem til meg på lege visit ved flere anledninger. Jeg får nesten alltid time på dagen og han holder tiden, må vente kanskje 10 min. Han har ringt meg på lørdag for å ordne resepter for meg. Han har til og med gitt meg privatnummeret sitt så jeg kan ringe privat når som helst. Ringte han sent en fredag kveld og han svarte!

Til dere som kritiserer han for private telefonsamtaler.. Dette er en lege som jobber MYE for å hjelpe så mange som mulig. Jeg har flere ganger fått time kl fem da alle er borte og kun han og vaskedama er igjen. Kan man ikke da ha litt forståelse for at han tar en og annen privat samtale under en konsultasjon? Ellers blir vel alternativet at han også bare jobber 8-16 så han kan ta disse telefonene!

Opplever at han virkelig bryr seg om meg. Og han vet hvem jeg er! Min forrige lege måtte etter 3 år lese journalen min i ti min. for å finne ut hvem jeg var!