Stig Wilhelm Asplin

Tlf: 22 06 43 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Stig Wilhelm Asplin er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Stig Wilhelm Asplin

Uinteressert

Jeg har hatt Asplin i 3 år nå, og var tidligere ganske fornøyd, da alt jeg trengte var å ta spesifikke sprøyter for utenlandsreiser. Når jeg det siste året har kommet til ham med vanskeligere problemer, har han vist liten interesse for å hjelpe meg, og heller hatt mest lyst til å få meg ut døren så fort som mulig. Jeg måtte for 9 måneder siden slutte å trene pga. en overbelastningskade, og da jeg dro til han for veiledning ga han meg bare instrukser om å "ta det rolig". Jeg har nå tatt det rolig i en ytterligere 6 (!) måneder, og sliter fortsatt.
Jeg har med det bestemt meg for å bytte fastlege, så jeg kan få skikkelig oppfølging fra legen, slik at jeg kan leve som jeg ønsker igjen

useriøs og ukonsentrert

Jeg var hos Aspelin ang.forskjellig ting og han var mere opptatt av å bestille. Pizza. Og snakke med sin kone.Det hele endte med at jeg bare gikk og skal nå bytte lege

Elendig oppfølging

Jeg har gitt opp. Jeg skifter lege. Har egentlig vært fornøyd med Asplin, men i den siste tid har jeg prøvd å få en henvisning fra ham. Tror jeg har ringt 20 ganger for at han skal ta kontakt, men han kontakter meg ikke.

Ikke fornøyd

Kom til legen med flere spørsmål og opplevde å verken bli sett på, hørt eller trodd. Han brukte all tiden på å registrere meg i systemet (som jeg uansett gjorde på automaten utenfor ved betaling) og slå opp problemet mitt i en bok, uten hell. Blodprøvene som ble tatt ble ikke fulgt opp av legen som lovet, og da jeg ringte for oppklaring flere uker senere hadde han fortsatt ikke sett på resultatene. Fikk et kort "de ser ok ut" fra dama i resepsjonen på telefon og det var det. Vet knapt hva jeg ble testet for.

Den beste blir kanskje drøyt , men ikke langt unna.

Flott lege
Positivt Ha tar telefonen ringer tilbake følger opp etter evne og han har gitt meg forklaringer på forskjellige ting som gjør det lettere å forstå hvorfor det som feiler en er der.
Som pasient syns jeg allikevel han er litt streng når det gjelder benzodiasepiner , men ved forklaring har han ihvertfall f
ått meg til å skjønne at alt har en årsak og alt har en grunn. Det er mye lettere å leve nå etter at jeg kan snakke med Stig Aspelin og komme til enighet gjennom konversasjon og ikke kontroll 24t i døgnet. han er streng på a og b preparater og det er forståelig. Ellers har jeg bare godt å si om hr. Aspelin

Jordnær og diskusjonspartner

Har hatt Stig som som fastlege noen år nå, og er veldig fornøyd med han. Lett å få time, setter av tid til å prate med deg og har satt seg inn i din historikk på forhånd.

Har også tid til å ringe deg hvis du ikke kan komme til kontoret, men trenger råd.

Opptatt av å adressere helheten i din helse, og følger opp ting vi har blitt enige om tidligere som f.eks. vekt/kosthold.

Den beste legen jeg har hatt

Han er alltid tilgjengelig. Han har hjulpet meg gjennom en utrolig vanskelig periode hvor han bla tilbød å komme hjem til meg på lege visit ved flere anledninger. Jeg får nesten alltid time på dagen og han holder tiden, må vente kanskje 10 min. Han har ringt meg på lørdag for å ordne resepter for meg. Han har til og med gitt meg privatnummeret sitt så jeg kan ringe privat når som helst. Ringte han sent en fredag kveld og han svarte!

Til dere som kritiserer han for private telefonsamtaler.. Dette er en lege som jobber MYE for å hjelpe så mange som mulig. Jeg har flere ganger fått time kl fem da alle er borte og kun han og vaskedama er igjen. Kan man ikke da ha litt forståelse for at han tar en og annen privat samtale under en konsultasjon? Ellers blir vel alternativet at han også bare jobber 8-16 så han kan ta disse telefonene!

Opplever at han virkelig bryr seg om meg. Og han vet hvem jeg er! Min forrige lege måtte etter 3 år lese journalen min i ti min. for å finne ut hvem jeg var!

Ikke fornøyd

Første gang jeg var der satt han i private telefoner, bl.a. hvordan han skulle skaffe penger til å betale skatten neste mandag. Er svært engasjert i narkotikaproblematikken - deltar på TV osv. og virker derfor fraværende når det gjelder enkle helsespørsmål

Anbefales!

Jeg har hatt Asplin som fastlegge i flere år og er fornøyd med jobben han gjør. Det kan ta litt tid å få papirer fra ham, men han har gjort det han kan for å hjelpe meg når det har vært nødvendig. Faglig dyktig og interessert i meg som menneske.

Flott lege

Ga meg sin støtte da jeg hadde det tøft. Lyttet og hadde gode råd. Fikk meg ikke til å føle meg uvelkommen. Kan anbefale Asplin som lege. Lett å få rask time.

Faglig dyktig lege

...men som oftest mentalt fraværende deler av konsultasjonen og er gjerne mer opptatt med å snakke i telefon eller å konsentrere seg om tastaturet. Har totalt manglende interesse i alt som har med papirarbeid å gjøre, "glemmer" å sende henvisninger og å følge opp pasienter.

Styr unna

Denne legen passer kun for 100% friske folk. Alle andre burde holde seg unna. Han følger aldri opp prøvesvarene. Svarer konstant på telefonene under konsultasjonen. Du må forberede deg på å ringe mange ganger i løpet av flere uker for å få svar på prøvene dine, selv om de er dårlige. Under konsultasjonen kan han virke lyttende, men hvis telefonen ringer så spretter han opp å svarer selv om du fortsetter å snakke.

En lege etter mitt hjerte

En lege som lytter og tar seg tid. Lett å få time. En lege jeg stoler på og har tillit til

En av de beste legene jeg har møtt.

I møtekommende og lytter til det du har og si. Undersøker grundig og forklarer hva han gjør og tenker til en hver tid.

Stressa og ufokusert

Stressa, lite tilstde. Svarer på tlf og tekstmledinger under konsultasjonen. Gjentar spørsmål. Sender ikke henvisninger som avtalt.

Anbefales!

Opplever legen som imøtekommende og han kommer med gode råd. Han har tydelig lang og bred erfaring. Er også fornøyd med å komme relativt raskt til time de gangene jeg har hatt behov for det.