Stig Wilhelm Asplin

Skøyen Helsesenter

• Allmennmedisin
  • Samfunnsmedisin

1987

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Stig Wilhelm Asplin er en av 536 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Stig Wilhelm Asplin

Faglig dyktig

Faglig dyktig og lyttende når han gis tillit. Metodisk og strukturert samtidig som han også er empatisk.

Belærende og uinteressert

Kom til han i en litt akutt situasjon der jeg var tom for nødvendige medisiner.
Jeg gikk derfra uten medisinene jeg trengte, et miniforedrag om hvordan man beskytter barna mot alkoholiserte besteforeldre.. Altså betalte jeg for absolutt ingenting.

Vet at Asplin har et stort klientell innen rusfeltet, og visstnok gjør en god jobb med dem, men han er nok ikke en god fastlege utenfor det feltet. Virker som han mangler både faglige og menneskelige kunnskaper.

En ekte lege, ikke en retningslinjerobot.

For de som vil ha en 'perfekt' og effektiv 10 minutters skjemabasert konsultasjon som følger retningslinjer før legegjerning og medmenneskelighet, så er han kanskje ikke den rette. Dr. Asplin oppfyller alle tre, men noen ganger i motsatt rekkefølge.

Han vet nok ikke at det var så konkret, men en vanlig onsdag formiddag da jeg kom dit for første gang, reddet han livet mitt bare ved å være seg selv, stille de riktige spørsmålene, og la være å stille de feile.

Noen ganger kan det som hjelper for en pasient fullstendig rasere livet til en annen. Den balansekunsten kan, forstår og står Stig Asplin for. Han er noe så sjeldent i dag som en 'ekte' lege med helt egen ryggrad og et stort hjerte.

Han er ingen 'pilletriller' ei heller en retningslinjerobot, men en lege.

Forsinket, uinteressert og matlei

Jeg ble bare ufattelig skuffet over manglende engasjement. Håper andre pasienter får bedre hjelp. Jeg er heldigvis frisk igjen med hjelp fra en annen lege i nærheten.

Lite grundig lege

Asplin stiller dessverre ikke de riktige spørsmålene og tar seg ikke nok tid til å vurdere de plagene jeg har kommet med utover influensa. Jeg har nå to ganger endt opp på legevakten som følge av at Asplin har sendt meg hjem uten diagnose eller behandlingsplan. Hyggelig mann, men ikke grundig nok.