Ingrid Heinesen Esholdt Thorn

Tlf: 23 13 40 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ingrid Heinesen Esholdt Thorn er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ingrid Heinesen Esholdt Thorn

Trygg og blid fastlege

Her er du i de beste hender. Fantastisk legesenter og Esholdt er en oppfølgende, blid og lyttende lege.

Savner bedre kommunikasjon

Jeg har hatt Ingrid Esholdt som fastlege i mange år. De første årene opplevde jeg henne som vennlig og imøtekommende, men de siste par årene synes jeg dette har endret seg. Nå opplever jeg henne som travel og mindre hjelpsom. Faglig sett har jeg ikke noe å utsette på henne. Hun gjør det hun må, henviser der det er nødvendig, men virker lite interessert i meg som pasient. Fordi jeg føler behov for en lege som jeg kan kommunisere bedre med, vurderer jeg nå å bytte, men det er ikke så lett, det heller.

Ikke interessert i å hjelpe

Jeg slet med angst og var desperat etter å få slutt på angstanfallene, det resulterte med at jeg fikk henvisning til psykolog og en liste med 3 A4-ark over alle psykologer/psykiatere i Oslo og omegn der jeg fikk beskjed om å ringe rundt å høre om noen ville ta meg inn. Langt ut i ringerunde fikk jeg beskjed om at dette var helt feil fremgangsmåte da psykologer sjeldent besvarte telefonen. Jeg synes ikke hun tok meg på alvor og var bare interessert i å sende problemet videre.

Gjør det som kreves, ikke mer

Dr. Esholdt kan fremstå som lite interessert i deg som person og noe kjølig i fremtoningen. Hun lytter til hva en har å si, og gjør det som kreves (noe som naturlignok er bra), men oppleves å henvise for lett til spesialist. Man er ikke inne lengre enn max.(!)10 minutter, uavhengig av årsak.
Har henne som fastlege til mine barn, og hun tar seg dessverre ikke tid til å hilse på dem, få blikkontakt eller annerkjenne dem som egne individer.
Sæter legekontor vil jeg anbefale, da de nok har ryddet opp i de praktiske utfordringene som var tilstede i 2012+.

Beste fastlegen jeg har hatt på mange år

Har vært pasient hos Ingrid i mange år (siden 2003). Alltid lyttende og tar deg på alvor når du kommer med dine problemer som pasient.

Anbefales på det sterkeste :) Har alltid opplevd henne som imøtekommende, vennlig, og hyggelig :)

Grei og effektiv

Vennlig og rett på sak. Henviser videre når det er påkrevd. Esholdt fjerner også små føflekker og er dyktig på det.

Meget dygtig læge

Jeg har kun positive ord, da jeg hver gang har fået den bedste behandling :-)
Meget høflig og snakker også dansk :-)

Utrolig dyktig lege.

Beste legen du kan få.
Hatt henne i mange år, blir alltid ivaretatt, tar meg på alvor, sender meg alltid videre for nærmere undersøkelse når det trengs. Ser meg og lytter.

Utrolig dyktig og hyggelig lege!

Ingrid har vært min fastlege i mange år og har alltid tatt meg på alvor. Har hatt mange plager og hun har virkelig stått på for meg. Sendt meg videre til spesialister, fulgt meg opp og støttet meg gjennom vanskelige perioder. Føler meg 100% trygg og vet at jeg er i de beste hender. Kommer aldri til å bytte fastlege.

Dyktig - men ikke god på kommunikasjon

Jeg har gått til Ingrid Esholdt i fem år. Hun er nokså lett å få time hos. Hun fremstår kald ved første møte, og bruker ingen tid på personlig prat. Hun har sjekket barna for alle plager de har hatt oppover, og hun har alltid vært dyktig. Men hun fremstår noe kjølig, og tar ingen initiativ til å varme opp stemningen som noen ganger er viktig hos en lege. Hun virker som om hun har dårlig tid, men svarer alltid vennlig og korrekt. Hun virker svært nøyaktig og henviser ofte til spesialister, hvis hun trenger hjelp eller er usikker.

Anbefales ikke

Har gått hos henne i lang tid, men har aldri følt at jeg fikk noe spesielt kjennskap til henne. Lytter ikke på meg, henviser bare videre uten å gjøre noe, stoler ikke på meg, ser ikke på meg. Ingen lege jeg vil ambefalle til småbarns familier, hun er overlegen og har altfor mange pasienter til å ta seg tid til å bry seg om hvordan du har det.

Dyktig lege med høy faglig integritet

Jeg hsr gått hos Dr Esholdt i et år nå pga en smertefull rygg. Hun har alltid tatt seg tid, viser omsorg og er en meget vennlig lege. HUn er empatisk og kan sin medisin. Denne legen kan du trygt gå til !

Har hun altfor mange pasienter?

Jeg bestilte time for oppfølging etter sykehusbehandling. Fikk time ganske rask, men konsultasjonen varte heller ikke mange minuttene. Legen så ikke på meg og tittet helst på skjermen. Hun viste ikke omsorg eller empati slik at jeg ikke følte meg godt ivaretatt. Jeg rakk ikke å stille spørsmål om min helse før hun viste meg døra og ba meg bestille ny time. Var inne i maksimalt 5 minutter. Kan ikke vurdere hennes faglige dyktighet, men har inntrykk av at hun ser for mange pasienter i løpet av dagen.

Dyktig, seriøs og forståelsesfull lege

Får raskt time og tar problemene på alvor. Flink til å følge opp. En lege jeg anbefaler videre.

måtte bytte lege for å få hjelp

Jeg hadde store smerter i korsrygg og ba om røntgen av ryggen. Ingrid trodde meg ikke og ville ikke gi meg røntgen tillatelse. Etter mye krangling frem og tilbake fikk jeg MR. Og det ble påvist et brudd i L3 korsryggen. Hun ble ganske stille og rar da. Men da visste jeg at jeg ikke kunne stole på henne og måtte bytte kontor og lege. Følte at om man kom fra et annet dårligere sted enn Nordstrand så var man en unnasluntrer i hennes øyne.

Dyktig, lytter, tilgjengelig

Hun tar meg alltid på alvor. God til å lytte. Får akutt-time ved behov. Faglig dyktig. Jeg har 100% tillit til henne

Anbefales

Faglig dyktig. Tar meg på alvor når jeg er bekymret for noe. Flink med barn.

Bra legekontor med flinke blodprøvetakere. Enkelt å få akutt-time hvis man trenger det, evt hos en annen av legene.

Topp Doc

Ingrid, er en omsorgsfull lege som lytter, og gjør en beslutning etter å ha konsultert deg. Hun er ikke redd å lage en tøff avgjørelse som kan gå mot det du tror er rett fordi hun er anbringer din helse først.

Den verste legen har hatt

Tar seg ikke tid til pasienten, virker som hun har dårlig tid. Ble henvist til hudlege, uten at hun hadde sett på det aktuelle problemet mitt. Er lite blid og imøtekommende,. Virker kald og kynisk

Anbefales!

Faglig dyktig. Føles betryggende å ha en slik fastlege som tar deg på alvor og har tid til å lytte på dine bekymringer og plager.