Erik Jonassen

Holmlia Legesenter
Mann, 63 år

Godkjenning

Autorisasjon (1986)

Ledige plasser

0 av 1250
Motta varsel når denne legen får ledig plass

Venteliste

4 personer

Sist ledig plass

Se når legen sist åpnet sin liste for nye pasienter utenom ventelisten

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Erik Jonassen er en av 567 fastleger i Oslo

Brukernes vurderinger

Samlet vurdering
(23)
23 vurderinger
Tilgjengelighet
(18)
18 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(21)
21 vurderinger
Service
(19)
19 vurderinger

Siste vurderinger av Erik Jonassen

Rolig og sindig lege

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Erik Jonassen er en lege som utviser trygghet og empati med pasientene sine, og jeg er glad for å ha hatt han som lege i 15 år. Han tar seg tid og gir pasienten oppmerksomhet.

Den største ulempen med å ha han som lege er de man møter når man ringer til senteret. De er direkte uhøflige og veldig ovenfra og ned. Uavhengig av spørsmål får dama bak skranken til å høres ut som om "du er problemet" og at jeg som pasient er bare dum som ikke skjønte det.

Jeg opplevde i fjor å være der før åpningstid. Jeg hørte da latter og munterhet blant de som jobbet der helt til gitteret gikk opp og blikket hennes traff meg. Det gikk fra smilende øyne til nedlatende øyne på et sekund. Jeg skulle ønske det gikk å gi tilbakemelding på slikt, men aner ikke hvordan og ser på dette som "eneste" mulighet.

Sikkert en grei lege, men man får aldri møtt ham.

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Det er en ekstremt uhøflig dame som tar telefonen på dette legesenteret, og nekter plent å være det minste hjelpsom. Etter flere måneder og mange ubehagelige samtaler for å i det hele tatt prøve å få time, måtte jeg rett og slett bytte fastlege, og da var det et mareritt å få sendt journal til ny klinikk. Jeg måtte ringe flere ganger for å få resepsjonisten til å sende journalen, hvorpå èn gang hun sa at "de hadde ikke journalen der, den må ha blitt rotet bort" - Men likevel tok hun betalt for denne tjenesten. Ny klinikk sier de har fått en ufullstendig journal så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Helt håpløst.

Er aldri tilgjengelig

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Dette er det mest forferdelige legesenteret jeg har vært borti. Vedkommende som tar telefonen er frekk, evner ikke til å samarbeide og stiller sine egne diagnoser over telefon. Virker som det er en plage å måtte ta telefonen.
Jeg har hatt Erik Jonassen som lege i litt over et halvt år, men aldri fått truffet ham - for han har aldri vært tilstede de *MANGE* gangene jeg har ringt og bedt om time. Fått høre at det ALLTID er 6-8ukers ventetid, og det "må man bare finne seg i". Så da jeg har hatt plager som virkelig trengtes en fastlege til ble jeg bare henvist til legevakten, der de ikke kunne hjelpe meg med dette, fordi det var fastlegen som ordner slikt. Sukk. Angrer veldig på at jeg byttet hit.

Meget god lege!

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Hyggelig, lyttende,kunnskapsrik og erfaren. Gir god behandling og oppfølging. Henviser videre til spesialist i de situasjonene hvor det er påkrevet.

Kunnskapsrik og vurderende

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Dr. Jonassen har vært min fastlege i over 15 år. Kompetent, faglig dyktig men kan virke som om han har altfor mye å gjøre og at tiden ikke strekker til. Kanskje et snev av "materielltretthet". Det mest utfordrende er dog den tjenesten som leveres av sentralbordet/legesekretæren(e). Tålmodigheten og viljen til å være en vennlig, serviceminded stemme utad er sjelden tilstede. Som innringer får man ofte følelsen av å være til bry. Ved oppmøte er situasjonen noe bedre. Alt i alt er nok kontoret merket av at arbeidsmengden til tider er for stor og det gjenspeiler seg i ansiktene utad. Dr Jonassen er dog en meget habil og dyktig lege.