Erik Jonassen

Autorisasjon (1986)

Holmlia Legesenter Telefonnummer22 75 20 6022 75 20 ...
Asperudveien 61/67 1255 Oslo
Erik Jonassen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Erik Jonassen

Hyggelig og dyktig lege.

Tapakron, vikaren til Erik, er en hyggelig, kunnskapsrik og flink lege som tar vare på sine pasienter og tenker langsiktig angående helsen til sine pasienter. Han lar seg ikke presse til kortsiktige løsninger som kan være skadelig over tid. Han er lyttende og tar seg god tid til å høre på problemene du har, og er han usikker, blir du henvist til en dyktig spesialist. Tapakron er en meget solid lege som jeg kan anbefale.

Håpløs vikar

Vikaren til Erik, Tapakron, er en håpløs type som ikke tar deg på alvor. Han overkjører alt du sier, og vet best selv. Hver gang jeg har vært innom har han funnet en helt annen løsning enn det som ganger meg best. Anbefaler ingen å gå til han.

Lite tilgjengelig

Han har vært min fastlege i over 20 år. Men nå byttet jeg. Han har sikkert mye å gjøre, så jeg har ikke behov for å kritisere han for service han yter. Men pga. av manglende tilgjengelighet og uhøflig kontorpersonell som nærmest gjør det de kan for å gjøre det vanskelig å få en time, så valgte jeg å bytte fastlege. Noe jeg absolutt ikke har angret på.

Rolig og sindig lege

Erik Jonassen er en lege som utviser trygghet og empati med pasientene sine, og jeg er glad for å ha hatt han som lege i 15 år. Han tar seg tid og gir pasienten oppmerksomhet.

Den største ulempen med å ha han som lege er de man møter når man ringer til senteret. De er direkte uhøflige og veldig ovenfra og ned. Uavhengig av spørsmål får dama bak skranken til å høres ut som om "du er problemet" og at jeg som pasient er bare dum som ikke skjønte det.

Jeg opplevde i fjor å være der før åpningstid. Jeg hørte da latter og munterhet blant de som jobbet der helt til gitteret gikk opp og blikket hennes traff meg. Det gikk fra smilende øyne til nedlatende øyne på et sekund. Jeg skulle ønske det gikk å gi tilbakemelding på slikt, men aner ikke hvordan og ser på dette som "eneste" mulighet.

Sikkert en grei lege, men man får aldri møtt ham.

Det er en ekstremt uhøflig dame som tar telefonen på dette legesenteret, og nekter plent å være det minste hjelpsom. Etter flere måneder og mange ubehagelige samtaler for å i det hele tatt prøve å få time, måtte jeg rett og slett bytte fastlege, og da var det et mareritt å få sendt journal til ny klinikk. Jeg måtte ringe flere ganger for å få resepsjonisten til å sende journalen, hvorpå èn gang hun sa at "de hadde ikke journalen der, den må ha blitt rotet bort" - Men likevel tok hun betalt for denne tjenesten. Ny klinikk sier de har fått en ufullstendig journal så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Helt håpløst.