Erik Jonassen

Tlf: 22 75 20 62 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Erik Jonassen er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Erik Jonassen

Kunnskapsrik og vurderende

Dr. Jonassen har vært min fastlege i over 15 år. Kompetent, faglig dyktig men kan virke som om han har altfor mye å gjøre og at tiden ikke strekker til. Kanskje et snev av "materielltretthet". Det mest utfordrende er dog den tjenesten som leveres av sentralbordet/legesekretæren(e). Tålmodigheten og viljen til å være en vennlig, serviceminded stemme utad er sjelden tilstede. Som innringer får man ofte følelsen av å være til bry. Ved oppmøte er situasjonen noe bedre. Alt i alt er nok kontoret merket av at arbeidsmengden til tider er for stor og det gjenspeiler seg i ansiktene utad. Dr Jonassen er dog en meget habil og dyktig lege.

Ikke tilgjengelig når det er akutt

Det er veldig vanskelig å få time, selv når det er akutt. Man må nesten krangle med helsesekretæren for å bli prioritert. De har ikke kapasitet og orden på sakene sine i det hele tatt. De henviser alt til legevakten. Det er oppgaver som legen må gjøre, slik som å skrive henvisninger til spesialister, men det blir ikke gjort. Og når man drar til legevakten, så sier de at det fastlegens oppgave. Dette er en frustrerende situasjon for den som er akutt syk. Det får være grenser på hvor ganger man må dra til legevakten fordi legen ikke har tid.

utrolig flink og veldig dyktig

han er dyktig og bruker tiden godt men er ofte forsinket. Han hører på pasienten men virker slapp av og til.

En veldig god lege for hele familien!

Vi har vært pasienter av Erik Johanssen i 2 år og er veldig fornøyd.
Han virker ikke veldig vennlig men det er greit, han er hyggelig og jeg vet at han bryr seg. Jeg, mannen min og våre to barn har blitt behandlet av ham og vi fikk god diagnose og kur.

Service og tillit/kommunikasjon kunne vært bedre

Han er god til å henvise til andre.
Service var ikke helt på topp og kunne vært en hel del bedre.
Jeg følgte ikke at jeg stolte helt på han heller, men kommunikasjonen var grei. Men noen ganger kunne hav være litt uhøflig.

Sløveste legen

Kort og greit om Jonassen som har vært fastlegen min i over 10 år. Sløv type, virker ikke som han bryr seg noe særlig om pasienten, sliter med å sende inn henvendelser, sliter med å sende inn min informasjon videre til hvor enn jeg har blitt henvist til.
Det hjelper ikke at det tar 5 uker for å få en time hos Jonassen heller.
Har vært ganske lojal ovenfor Jonassen, men når det tar 5 uker å få time så strekker ikke lojaliteten min lengre.

Den slappeste legen jeg noen gang har hatt

Jeg opplevde han som en som bry seg veldig lite om pasienten sin. For meg tokk det ett år før han henviste meg til spesialist, og han klarte å sende henvisninger med feil adresse på. Så timen hos spesialist har jeg aldri mottatt , men regning fra spesialisten har jeg fått to ganger, takket være Jonassen.

Ingen bra fastlege!

Er veldig misfornøyd over hvor dårlig tid denne legen har. Veldig vanskelig å få time, og da man kommer dit, så undersøker han deg veldig sjelden. Jeg føler jeg må mase hvis jeg skal få videre utredning ifht noe, og han lytter ikke til det jeg sier. Lite empatisk.
Har flere ganger kommet og opplevd å ikke få noe ut av timen.

Forståelsesfull og pliktoppfyllende lege;)

Vennlig og imøtekommende lege, som tar deg på allvor. Henviser videre til spesialist!

Flink lege, håpløs legesekretær

Nøye og omsorgsfull lege når man først får time. For aller først må du forholde deg til legesekretæren som er svært lite serviceminded og hjelpsom. Hun er sur, svarer kort og viser tydelig at hun er særdeles lei av jobben sin. Synd at dette er ditt ansikt utad, Jonassen. Er på nippet til å bytte fastlege bare pga henne!

Den beste og mest omsorgsfull og helhetlig lege jeg kjenner til.

Flink lege, og er omsorgsfull og lyttende! Har mye kunnskap.

Akuttimelogistikksnakk

Har jeg først fått time hos Jonassen er alt i orden. Men å få den er ikke lett. Det er som regel over en måned til neste ledige time. For å få time før det må jeg få en akutt-time. Selv om jeg vet at jeg egentlig ikke er så akutt syk, men syk likefullt. Skal jeg for eksempel vente en måned med medisin for øyekatarr til barna, det er jo ikke akutt? Men de trenger medisin. Og jeg vet det, og trenger bare resepten. Da forsøker jeg å ringe 08.15, for å få en time. Men det er opptatt. Opptatt, opptatt, opptatt. Jeg kler på meg og barna og drar ut. Kommer til legekontoret 08.45, og blir møtt med et surt, lite forståelsesfullt og absolutt ikke hjelpsomt ansikt, som nærmest kjefter på meg for at jeg er så dum og ikke var der 08.15. Alle akuttimene er gitt ut. Hun kan ikke gi ut akuttimer for neste dag, da er de jo ikke lenger akutte. Jeg drar til Volvat og betaler 1000 kr for resepten og bruker hele dagen med to unger på det. Neste gang tenker jeg at jeg heller drar til legekontoret og er der 08.15. Jeg er der 08.00 for sikkerhets skyld, og sitter og leser i blader fra vinteren 2011 til 08.20 - døren åpnes. To andre pasienter kjemper for å være først. Jeg lar dem gå inn - de er sikkert veldig syke. Står pent i gangen og venter på tur. Men så hører jeg sekretæren ta telefonen. Jeg kikker inn - hun deler ut akuttimer på telefonen! Jeg forstår ikke dette legekontoret, de har Tommy-regler for hva som er akutt og hvordan man skal klore til seg en time uten å vente en måned. Og ikke prøv å spør om reglene, for da blir hun enda surere. Jeg fikk time - om halvannen time. Omtrent akkurat passe tid å gå hjem igjen og snu og gå tilbake. Det er deilig å komme seg ut og gå litt når man er sylta syk.

Trygg, lyttende lege

Jeg opplever ham som en lege som tar meg på alvor, lytter og virkelig forsøker å hjelpe. Samtidig er han tydelig på grensene for egen kompetanse, og henviser videre når det er relevant. Jeg har hatt ham som fastlege i 12 år, og beholdt ham da jeg flyttet fra nærområdet.

Dyktig lege med full timeplan

Jonassen gjør jobben på en bra måte. Lytter og er interressert. Det er desverre bare akutte timer tilgjengelig og hvis disse et opptatt er det over tre ukers ventetid på time. Man merker at sekretæren er stresset av dette. Har erfart problemer med kommunikasjon til lege via legesekretær (tilbakeringing). Ellers godt fornøyd.

Bra lege som dessverre har dårlig tilgjengelighet

For å få time hos Jonassen må man vente i ca en måned. Unntaket er såkalte akutttimer som deles ut hver morgen. Kriteriet for å få disse timene er at man ringer kvart over åtte og selv hevder at man har en akutt tilstand. Bedømmingen av tilstand/symptomer vurderes ikke faglig kompetent i tilfredsstillende grad. Dette er hovedproblemet. Det blir således første mann til mølla prinsippet.

Når det gjelder Jonassens personlige praksis er det bare positive ting å si. Han lytter og er flink til å lede i riktig retning i forhold til diagnostikk.

dyktig fastlege

Han ser hele menneske og er medisinsk god. Synes han vurdere bra når hva skal gjøres når.

Lyttende, flink og interesert

Hele familien har brukt Jonassen i 15 år som fastlege, han er faglig dyktig og interessert i pasientene sine.

Dessverre var det aldri mulig å få time uten at det var laaang ventetid, ofte opptil 2-3 uker. Pga dette byttet vi fastlege.

Meget fornøyd.

Fantastisk lege,som lytter til til deg og viser forståelse til dine helseproblemer.

Tar seg tid til å høre på hva du har å si

Dr. Jonassen er en hyggelig lege som tar seg tid til pasienten. Hele familien vår er veldig fornøyde med ham. Vi har brukt ham som fastlege i snart 15 år og kommer ikke til å bytte, selv om vi har flyttet fra området han har kontor.