Saadiya Javid

Tlf: 51 51 63 63 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Saadiya Javid er en av 110 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Saadiya Javid

Nei

Nå ble jeg overrasket over å se hva Dr. Javid har spesialisert seg på.... For hun var ikke til god hjelp da jeg som har slitt med depresjon og angst trengte hjelp. Jeg er i starten av 30 årene og pådro meg depresjon og angst som følge av tidligere hendelser og mestret ikke lengre å jobbe i barnehage.
Jeg opplevde at Dr. Javid ikke trodde på meg og at hun kun ville få meg tilbake på jobb uten å ta meg på alvor. Jeg valgte å bytte fastlege, da jeg hver gang satt hjemme med enda mer angst i meg, fordi jeg gruet meg til å spørre om fonyelse av sykemeldingen min, da Dr. Javid fikk meg til å føle meg som en unnasluntrer som ikke ville jobbe. Hun var kald mot meg, så ikke på meg og viste meg ingen omsorg eller empati! Bytt fastlege om du strever med noe psykisk og er vekke fra arbeid. Her får du ingen forståelse!!
Min nye fastlege på et annet legekontor er helt fantsastisk og jeg fikk god hjelp av han fra dag èn. Etter ett år hos han og med riktig behandling, så er jeg så og si frisk igjen :)

Finnes ikke verre lege!

Hun har stormangel på empati, er ganske arrogant i måten hun snakker på, å svarer frekt på ting. Hun ser ikke på deg når du snakker, bare sitter klistra fast foran pcen og mumler ja, mhm, ja, altså, hun oppfører seg som om hun ikke bryr seg om deg og bare vil ha deg ut. Eneste gangen hun er gira, er når du skal gå. Da våkner hun plutselig til og vil ha deg ut så fort som mulig.
Første gangen jeg møtte henne, hilste hun ikke på meg en gang.
Hvis du vil ha en skikkelig lege, som faktisk tar seg av deg, bryr seg og hjelper deg, så hold dere LANGT unna henne! Aldri vært så skuffet før!

Fantastisk, sympatisk og meget kunskapsrik

Hun jobber veldig systematisk og engansjert lege.
Hun er empatisk og tar seg tid til å lytte og jeg føler meg veldig trygg.

Samvittighetsfull og pliktoppfyllende

Har hatt denne legen som min fastlege i en årrekke, følger alltid opp og er høflig, imøtekommende og et oppriktig ønske om å hjelpe sine pasienter... Tusen takk for jobben du gjør...

Skuffelse

Vi valgte denne legen med tanke på at hun hadde barn og ungdom som spesialfelt på cv`en sin. Hele lege opplevelsen startet som mareritt, fra de enorm slitte klaustrobiske lokalene til resepsjonister som ikke kunne snakke norsk, sykepleier som heller ikke kunne snakke norsk og ved blodprøve stramte opp armen min så mye at jeg hadde vondt i to dager etter dette. Men får å komme til det viktigste altså legen, hun kunne ikke svare på et enkelt allment medisinsk spørsmål, googlet hele tiden det vi spurte om og måtte ringe til en annen lege og spør om råd. Ikke nok med det så oppførte hun seg arrogant og svarte frekt når hun ikke kunne svare på ting vi spurte om. Nå har hun itillegg sendt eresept på en medisin uten å rådføre seg om jeg kan bruke dette, på bruksanvisningen til medisinen er den i strid med en annen medisin som jeg bruker. Dette er første gangen jeg tar meg tid til å skrive en slik vurdering om noen men dette er kun for å advare og hjelpe andre pasienter, hold dere virkelig unna denne legen.

Verste legen jeg har vært borti

Jeg valgte henne pga bakgrunnen hennes med barne og ungdomspsykiatri - men skjønner godt hvorfor hun ikke jobber innefor det, fordi hun mangler empati og er ikke forståelsefull i det hele tatt. Hun kommer med nedlatende kommentarer - spesielt angående at jeg er sykemeldt. Hun får aldri til å skrive ut en sykemelding, det er alltid noe feil - hun ser ikke på deg når jeg prater, og virker alltid veldig gira på å få meg ut , hun tar seg ikke tid til meg. hun har også skrevet ut smertestillende som ikke funker sammen med de andre medisinene mine - det virker som hun ikke gidder å sette seg inn i mitt liv og vil bare ha meg vekk. Hun hilste ikke første gangen jeg traff henne heller. Nå har jeg prøvdt å gå til henne i et halvt år, men ender bare opp med å gå ut grineferdig, så nå bytter jeg lege og skal aldri se henne igjen..

Beste legen jeg har hatt

She is the best doctor I have had so far in Stavanger. All the family is now registered with her. She takes good time and always does the necessary checks without giving unnecessary medicines. She is good with my young kids.
I would highly recommend her.

Grundig, lyttende, hyggelig

Javid er hyggelig og imøtekommende. Hun er grundig, spør mange spørsmål, lytter og tar bekymringer på alvor.
Hun skjønner også egne begrensninger og henviser til spesialit hvis hun ikke klarer løse problemet. Føler meg godt ivaretatt.

Tommel opp!

Kjenner meg overhodet ikke igjen i en del av vurderingene av Javid. Blid imøtekommende lege som tar meg på alvor. Veldig fornøyd

Veldig fornøyd

Jeg er veldig fornøyd med Javid, hun tar seg tid når hun ser det er nødvendig, og gjør det mer effektivt når det gjerne ikke er så alvorlig (ved feks forkjølelse og idrettsskader), og det er helt i orden.

Var spesielt fornøyd med henne da jeg hadde et ubehagelig kvinneproblem, hun tok seg god tid og lyttet, og spurte også de riktige spørsmålene.

Seriøs, presis

Jeg er veldig fornøyd. Føler meg verdig behandlet og tatt på alvor. Har det kanskje litt travelt, men føler ikke det virker negativt på kvaliteten på tjenesten.

Travel og stresset, ikke anbefalt

Brukte lite tid på meg. Virket travel, følte ikke hun tok meg på alvor. Glemte å henvise meg til spesialist. Ikke anbefalt hvis du er syk og trenger hjelp

influensalege

veldig god lege hvis du har en klar lidelse,som influensa.
men må overtales til og henvise til f.eks psykolog
legen er redd for nav,og vill helst ungå det
burde ta seg bedre tid og vise større forståelse og empati
virker litt stresset

Veldig fornøyd

Hun har tatt seg god tid med meg iallefall. Jeg hadde en kul i brystet som hun sendte meg til brystdiagnostisk senter med. Takket være henne at kreften ble oppdaget og behandlet. Har også vært innom med andre problem som jeg føler hun tar alvorlig, 8g sender meg dit jeg skal😊
Helt super!

Travel og stresset

Tydelig hun er opptatt av å bruke minst mulig tid på konsultasjonen, ble nærmest sparket ut døra den ene gangen. Vurderer sterkt å bytte lege selv om det er sjelden jeg har behov for å gå dit.

Lite imøtekommende

Jeg var kun på en konsultasjon fordi jeg valgte å bytte fastlege etter første gang jeg var hos henne. Hun virket ikke interessert i hvorfor jeg var der og snakket på en måte som fikk meg til å føle meg dum. Jeg skiftet lege og fikk en mye bedre oppfølging der.

Anbefales ikke!

Tar seg ikke tid til pasienten. Blid og hyggelig når sykdommer og helseproblemer passer med "skjema". Takler dårlig når noe ikke gjør det, lytter ikke og får pasienten til å føle seg "dum".

The worst GP

Do not recommend to choose. She is careless, doesn't pay attention what you are saying. Neither diagnosis and check you up nor sends you to the specialist through the hospital.

Super lege

veldig dyktig og flink til å lytte. Er helt klart en travel lege, men gjør det beste hun kan for å hjelpe.

Ventetid på 6 uker for konsultasjon er derimot alt for lenge og drar det gode inntrykket ned.

Hvis du får time

2 ukers ventetid når en er syk? Lite tilgjengelig lege.