Irene Berchy Luoga

Ålgårdsheiå 10 4330 Ålgård
Irene Berchy Luoga er en av 9 fastleger i Gjesdal

Siste vurderinger av Irene Berchy Luoga

Ubehagelig

De to gangene jeg har vært innom har jeg følt skikkelig ubehagelig. Når jeg spurte om jeg kunne ta en allergiprøve, så hva responsen hennes: "hvorfor det?". Hun nektet først, men jeg maste til jeg fikk viljen min. Det viste seg at jeg var allergisk mot laktose. Hun ringte ikke for å si ifra heller, måtte ringe opp til legekontoret selv.
Andre gangen var hun i tlf (mens jeg satt inne hos henne) og brukte 10 min av timen min.

Alltid tilgjengelig.

Flink lege. Rask og effektiv. Gir meg den hjelpen jeg trenger.
Men: ser mer på skjermen enn på meg. Snakker godt nok norsk, men snakker veldig fort og av og til er det vanskelig å forstå henne.
Jeg har nettopp skiftet fastlege og det virker av og til som om hun ikke har sjekket min bakgrunn godt nok. Bl.a. Har jeg høyt blodtrykk og et tidligere hjerteinfarkt. Derfor er det viktig i sjekke blodtrykket hver gang jeg er hos henne. Det har hun aldri gjort uten at jeg har bedt om det.

Dårlig kommunikasjon

Legen virker til å ha dårlig tid. Veldig vanskelig å forstå. Ikke spesielt imøtekommende og vennlig. Svar kan oppfattes som frekt. Opplevde at legen også "fnyste" av ting jeg sa.

Anbefalles ikke i det heila tatt!!!!

Har varit min fastlege i snart 2 år og har eg kun trengt gå till henne 2 ganger, begge gangerna fikk eg tilltal korfør eg ikke hade førsøkt finna løsning på mitt problem sjølv? Det er jo orsaken till att eg går till hu førdi att eg ikke har klart att få fatt i problemet sjølv!!!!

Eg går ikke ofta till legen men de gangerna eg går så førventer eg iafall att legen ska førsøka finna ut av problemet. Den første gangen eg gikk till hu sa hu att hu skulle henvisa meg till en specialist, det blev ikke gjort!!!
Den andra gangen så sa hu att deresom eg var seine till timmen (eg kom akkurat på rett tid!!!) så kunde hu ikke ta de blodprøverne hu tenkte ta og eg måtte bestilla ny timme og så sa hu att eg måtte komma i god til till neste timme!!!! Eg følte meg som ett 3 årigt barn sånn som hu snakkade till meg, eg har då ikke bestillt ny timme men bytt lege. Denne damen borde IKKE vara lege!!!!

Beste legen jeg vet om.

Jeg byttet til Irene for noen år siden og hun har virkelig fulgt meg opp, både med kols og kreftproblemene mine. Min beste anbefaling går til henne.