Ramadan Kovaci

Tlf: 23 03 50 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ramadan Kovaci er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ramadan Kovaci

Slett behandling.

Ramadan er en lege med god tilgjengelighet, men jeg kan ikke finne andre positive ting.

Jeg viser ham ting på kroppen jeg er usikker på og raskt/skråsikkert sier han at dette er "ikke noe problem". Kanskje han har rett, men jeg får følelse av dette er hans standardutsagn.

Jeg har en historie som jeg vil fortelle om en kul jeg har på ryggen. Han sier til meg "denne kan jeg ta bort for deg. bestill i såfall dobbeltime". Noen måneder etterpå bestiller jeg dobbeltime og gjør resepsjonen ettertrykkelig klar over at det er snakk om fjerning av kul og at jeg av den grunn må ha dobbeltime. Jeg møter så opp til timen hvorpå Ramadan sier "jeg har ikke tid i dag. Du må bestille ny dobbeltime. Klokken er snart 16 og da tar jeg helg". Jeg spør tilbake om jeg kan komme inn kl 16. Nei svarer han. "Da skal jeg ha helg".

Jeg bestiller ny dobbeltime og lurer på om jeg får samme behandling en gang til. Han sjekker meg raskt og ber meg ta på skjorten. Hva skjer nå spør jeg. Han svarer "Jeg kan ikke ta den kulen. Du må bestille hos hudkirurg". Jeg blir kraftig irritert og spør om hvorfor han ikke ved 2 tidligere anledninger har sagt det samme. Han svarer svakt at kulen har forandret seg. Jeg svarte at det kan den ikke ha gjort på 1 uke og sier at han kaster bort tiden min. 2 ganger tok jeg meg fri fra jobb for å kulen fjernet. Han satt i stolen helt urokkelig, svarte ikke på spørsmålene mine og sa kun at "det er uansvarlig for meg å fjerne kulen". Han klarte aldri å forklare hvorfor han 3 ganger før sa at han kunne ta den. Maken til lege det har jeg ikke opplevd.

Hyggelig men ikke til stede

Jeg opplever Ramadan som hyggelig, men lite til stede når jeg er hos han. Han har ved flere anledninger glemt å følge opp ting (blodprøver ekg osv) og jeg sitter igjen med en følelse av at dette er mitt ansvar. Han fører journalen meget slurvete, noe som har vært et problem når han har hatt vikarirerende leger der ved ferieavvikling. Han er heller ikke spesielt flink å se at enkelte beskjeder kan virke skremmende hvis de legges frem for bardust eller uten å belyse omkringliggende temaer.

Anbefales absolutt ikke

Hatt han som fastlege i ca 6 år, og det er et mirakel at jeg ikke har byttet før nå! Han har alltid dårlig tid, og hiver deg nesten ut døra i det du kommer inn (uansett om problemet er alvorlig og du har sittet på venterommet en times tid hver gang). Verken et snev av empati eller vurdering av problemet, kjapp resept og problemet er "løst". Resepsjonistene er frekke og sure hele tiden. Her oser det kvantitet fremfor kvalitet dessverre..

Flink med henvisninger men ikke pasient kontakt

Ramadan ser oftest på pc skjermen når man er inne hos han, og titter opp noen få ganger.

Han virker stressa nesten hver gang jeg har vært hos han og prøver å kjappe seg for å få inn neste pasient.

'Virker som om hans spesialitet er NAV-papirer, henvisninger, osv.
Men når det kommer til "sykdom" er han meget dårlig.

Føler han lett dømmer og får da ikke tillit til han.
Han er også meget dårlig på oppfølgning.

Helsesekretærene som jobber der er sure og små frekke, å det er så å si hver gang.

Meget dyktig og grundig lege

Har hatt han som fastlege i ti år, gjør grundige undersøkelser og henviser til spesialister for å komme til bunns i problematikken Har aldri for dårlig tid til pasienten. Er lett å kommunisere med. Legesenteret har ofte litt for lang ventetid på telefon, men har en grei nettløsning for timebestilling.