Ensjø Legesenter

Tlf: 23 03 50 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Ensjø Legesenter

Empatisk og løsningsorientert

Lege: Shruti Prabhu Singh Skrevet

Jeg har hatt Singh som fastlege siden hun begynte på Ensjø legesenter og er veldig fornøyd. Hun er god til å lytte, viser forståelse - men stiller også krav. Jeg har tidvis vært langtidssykmeldt, og der den tidligere fastlegen ikke var så god på oppfølging, som er viktig for å komme tilbake i arbeid, viser Singh at hun tar problematikk som faktisk kan løses på såpass alvor at det forkorter sykefraværet (justering av medisiner, riktige tiltak underveis, henvisning til spesialister).

veldig god fastlege

Lege: Suzana Gojkovic Skrevet

Dr. Suzana har vært fastlegen til sønnen min og meg fra 2015. Nå er hun også fastlegen til mitt nyfødte barn og min mann tenker å bytte til henne også.
Dr Suzana is a very intelligent doctor who puts passion and heart into her work to help her patients. She is very disciplined and maintain order. She has patience, listens to us carefully & takes time to explain in details (even in more scientific details, we love it & learn more). She genuinely cares for her patients & we can see that she deeply cares for our children. So far her diagnosis is highly accurate & she took good decisions (&we truly hope it will remain that way in the future). Når vi hadde språkproblemen fordi vår norsk var limited, hun snakker i engelsk. Vi håper at alt skal være bra som alt har vært alltid bra.
Erfaring med vårt første barn (3år nå): noen ganger er vi litt paranoid når sønnen vår var sykk eller hadde høy feber. Vi fikk alltid akkuttlegetimen og dr. suzana er alltid tålmodig og forstår at han er vår første sønn. til nå hadde hun alltid akkurat diagnose og vi elsker blødproven til barn hver gang om å se hvis det er en bakteriinfeksjon. Man kan se at hun er flink og er glad å arbeide med barna.
erfaring med meg: jeg gikk til dr suzana til nå bare hvis jeg må ha injeksjon noen måneder jeg fikk behandling i hospitalet og jeg ser at hun føler for meg og genuinely ønsker at behandling blir en suksess.
erfaring når jeg var gravid: dr. Suzana er best. She acted in the best interest for the baby and me & genuinely cared for us. Even det var en veldig stor problem i slutt av mitt graviditaet og hun hjalp meg så mye. jeg kan ikke nok takke dr suzana.
erfaring med babyen: babyen hadde bare 1 gang time hoss dr suzana og alt var perfekt.
erfaring med ensjø legesenter: telefonkø er alltid lang mellom kl.830-930. Derfor elsker jeg å bruke timebestilling på nettet hvis jeg trenger ikke akkutttime. Jeg liker også elektronisk sykemelding skjema og betalingen er utført via automaten. Blødprøvetaking gikk alltid veldig bra. Resepsjonisten er effektiv og snille. De har også wifi. Small input, teppen/carpet i lekehjørnet trenger å bli vasket.

Profesjonell, kunnskapsrik og behagelig

Lege: Shruti Prabhu Singh Skrevet

Jeg har benyttet mange forskjellige leger gjennom mange år (fastleger og spesialister), og dette en av de beste. Det er ikke så mye mer å si enn de tre ordene i tittelen. Shruti Prabhu Singh gjør jobben slik den bør gjøres.

Slett behandling.

Lege: Ramadan Kovaci Skrevet

Ramadan er en lege med god tilgjengelighet, men jeg kan ikke finne andre positive ting.

Jeg viser ham ting på kroppen jeg er usikker på og raskt/skråsikkert sier han at dette er "ikke noe problem". Kanskje han har rett, men jeg får følelse av dette er hans standardutsagn.

Jeg har en historie som jeg vil fortelle om en kul jeg har på ryggen. Han sier til meg "denne kan jeg ta bort for deg. bestill i såfall dobbeltime". Noen måneder etterpå bestiller jeg dobbeltime og gjør resepsjonen ettertrykkelig klar over at det er snakk om fjerning av kul og at jeg av den grunn må ha dobbeltime. Jeg møter så opp til timen hvorpå Ramadan sier "jeg har ikke tid i dag. Du må bestille ny dobbeltime. Klokken er snart 16 og da tar jeg helg". Jeg spør tilbake om jeg kan komme inn kl 16. Nei svarer han. "Da skal jeg ha helg".

Jeg bestiller ny dobbeltime og lurer på om jeg får samme behandling en gang til. Han sjekker meg raskt og ber meg ta på skjorten. Hva skjer nå spør jeg. Han svarer "Jeg kan ikke ta den kulen. Du må bestille hos hudkirurg". Jeg blir kraftig irritert og spør om hvorfor han ikke ved 2 tidligere anledninger har sagt det samme. Han svarer svakt at kulen har forandret seg. Jeg svarte at det kan den ikke ha gjort på 1 uke og sier at han kaster bort tiden min. 2 ganger tok jeg meg fri fra jobb for å kulen fjernet. Han satt i stolen helt urokkelig, svarte ikke på spørsmålene mine og sa kun at "det er uansvarlig for meg å fjerne kulen". Han klarte aldri å forklare hvorfor han 3 ganger før sa at han kunne ta den. Maken til lege det har jeg ikke opplevd.

Ikke fornøyd

Lege: Helga Hamnes Aaberge Skrevet

Jeg har blitt nødt til å vurdere å bytte til en annen fastlege.

Etter å ha ventet i 1 1/2 time, så har ikke Helga tid. Jeg går inn, tar noen blodprøver og det er alt. Jeg får ikke noe mer svar enn det jeg kan Google meg frem på. Jeg har rett på oppfølging, oppmerksomhet og tillit fra min fastlege. Det får jeg dessverre ikke. Føler jeg betaler for ingenting, ikke greit. Har opplevd det flere ganger, vente i lang tid for så å bare gå inn for noen minutters konsultasjon også tømme meg for blod og penger.

Det verste med det hele er resepsjonisten, som ALLTID er sur når hun tar opp telefonen og ikke er de noe hyggelig når man faktisk møter opp. Jeg får ikke noe hastetime hver gang jeg ringer, blir også vanskelig å få time i det hele tatt.

Nei! Det er ikke måten å bli behandlet på.

Dårlig på kommunikasjon og aldri på tiden

Lege: Svein Erling Hamnes Aaberge Skrevet

Jeg har hatt Svein som fastlege i snart 5 år, men skulle byttet for lenge siden. Hver gang jeg har time opplever jeg at vi misforstår hverandre. Jeg tror ikke legen mener vondt, men at han rett og slett har litt lav sosial intelligens. Samtidig virker han som en kunnskapsrik lege. Ventetiden er også et problem. Man må minst beregne å vente 1/2t etter at man har time. De ansatte på kontoret er heller ikke spesielt hyggelige. Jeg anbefaler ikke Svein som fastlege.

Hyggelig men ikke til stede

Lege: Ramadan Kovaci Skrevet

Jeg opplever Ramadan som hyggelig, men lite til stede når jeg er hos han. Han har ved flere anledninger glemt å følge opp ting (blodprøver ekg osv) og jeg sitter igjen med en følelse av at dette er mitt ansvar. Han fører journalen meget slurvete, noe som har vært et problem når han har hatt vikarirerende leger der ved ferieavvikling. Han er heller ikke spesielt flink å se at enkelte beskjeder kan virke skremmende hvis de legges frem for bardust eller uten å belyse omkringliggende temaer.

En lege som jobber med hjerte

Lege: Helga Hamnes Aaberge Skrevet

Verdensbeste lege/fastlege, hun har vært fastlegen min hele livet og er den mest forståelsesfulle legen jeg har møtt. Hun er en av de få legene jeg har møtt som virkelig gjør jobben sin skikkelig og behandler pasientene som hun skal om ikke mye bedre. Hun bruker tid på å lytte og viser forståelse. Hun bruker hjertet når hun jobber og gjør mer enn det en fastlege egentlig trenger å gjøre. Rett og slett den beste legen jeg har vært i kontakt med.

Den beste fastlegen jeg har hatt! (men jentene i resepsjonen derimot....)

Lege: Suzana Gojkovic Skrevet

Suzana er utvilsomt den beste fastlegen jeg har gått til. Jeg traff henne tilfeldigvis på helsestasjonen og ventet deretter i nesten et år på at hun skulle få en ledig plass på lista. Både jeg og mine barn går til henne.

Hun er utrolig flink med barn, og beroliger og støtter når det trengs. Man får alltid time på dagen (til barn) og hun ringer opp igjen senere for å høre hvordan det går. Hun henviser videre når hun er usikker og hun virker trygg i sine vurderinger ellers. Hun bruker den tiden som trengs, selv om man går over tiden. Derfor er hun også ofte forsinket...

Jentene i resepsjonen derimot.......de er sure og ekstremt lite serviceminded. Du føler deg til bry når du kommer bort for å spørre om noe eller betale. Det tar alltid lang tid å komme gjennom på telefonen, men det er et STORT pluss at man kan bestille time på nettet.

Gir allikevel full score, pga Suzana.

Hyggelig og lyttende

Lege: Shruti Prabhu Singh Skrevet

Jeg og barna har hatt henne som fastlege siden hun begynte på Ensjø legesenter og vi er veldig fornøyd med henne. Hun er løsningsorientert, lyttende og empatisk.
Jeg er dessverre helt enig i at servicen ellers på legesenteret ikke er optimal og trekker litt ned for helhetsinntrykket. Barna blir alltid høyt prioritert og får time kjapt.

Hyggelig og tilgjengelig lege

Lege: Shruti Prabhu Singh Skrevet

Har hatt henne som fastlege siden hun begynte på Ensjø legesenter og er veldig fornøyd med henne. Hun er alltid imøtekommende og hyggelig og tillater at konsultasjonen strekker seg ut over tilmålt tid, dersom det er nødvendig. Hun er også veldig tilgjengelig, og svarer stort sett alltid på telefonhenvendelser og sms samme dag. Dessverre er vikarer hennes ubrukelig, men det er mulig å få time hos noen av de andre legene på senteret, slik at man slipper å bruke vikarer når fastlegen er borte. Dessverre er også mange av de som sitter i luka lite serviceinnstilte, og det er ofte håpløst å komme gjennom på telefonen til de i luka tidlig på morgenen. Jeg har derfor vurdert å bytte fastlege på grunn av vikaren og de i luka, men er så fornøyd med Shruti at jeg ikke vil bytte til et annet legesenter.

Kjempebra lege

Lege: Svein Erling Hamnes Aaberge Skrevet

Svein er kjempesympatisk og hyggelig. Restriktiv og konsekvent, lyttende og kunnskapsrik. Denne legen har jeg hatt som fastlege i mange år, ene og alene pga ham. Lokasjonsmessig er han for meg ikke lenger en fordel, ei heller hans personale.

Jeg ble tipset om denne "lege-rating" siden her, og må si jeg kjenner meg igjen i det som blir skrevet;
Fyren er kjempe men de må seriøst ta et grep med de jentene som sitter i skranken der. Maken til useriøsitet skal man lete lenge etter, snakker, fniser og ler, ser ut som de blåser totalt i pasientene. Sure, tyggissmattende ungjenter, som mang en gang har satt meg ut av manglende dannelse og arbeidsskikk.

Har flere ganger tenkt på å si ifra, men så kom jeg jo over denne siden da...

Ventetiden kan også med fordel gjøres noe med, da jeg har vært med på over to timer. Men igjen..legen er kanon.

Svein: stram opp resepsjonsdamene dine eller gi dem fyken!

Takk.

Svært dyktig og omsorgsfull

Lege: Svein Erling Hamnes Aaberge Skrevet

Svein er en svært dyktig og omsorgsfull lege. Han tar seg god tid til å lytte og høre på deg. Han er ikke redd for å sende videre til undersøkelser hvis behov eller skrive ut medisiner. Flink og kunnskapsrik lege, og han kommer alltid med utfyllende informasjon om du har spørsmål. Du føler deg velkommen.

Største problemet er jentene i resepsjonen på legesenteret. De kan være uhøflige og ignorante, og lite imøtekommende. Ignorer dem, legen er fantastisk.

Profesjonell og lyttende

Lege: Shruti Prabhu Singh Skrevet

Jeg har opplevd henne som en lyttende og profesjonell fastlege. Åpen for å høre på mine forslag. Empatisk, men samtidig rask og profesjonell. De som trenger en fastlege med god tid til å høre på sykdomshistorier vil kanskje ikke bli like fornøyd, men hun har vært midt i blinken for meg.

Hvis du trenger å bli dyttet lenger ned...

Lege: Suzana Gojkovic Skrevet

I utgangspunktet en hyggelig dame - men hun gjorde meg veldig utrygg i mitt andre svangerskap. Jeg kunne knapt gå pga bekkenplager fra uke syv og hadde mye smerter. Hun fortalte at jeg hadde fått svangerskapdiabetes og full av hormoner ble jeg trist og gråt(mest flau og skuffet over meg selv). Da skjelte hun meg ut og ba meg tenke på 6-barnsmødre i Afrika som måtte jobbe med småbarn på ryggen og barn i magen. Jeg hadde ingenting å gråte for. Da jeg kom tilbake for en sjekk fem dager ETTER fødsel og måtte vente i 40 min - for så å få spørsmålet: Skal ikke du trøkke ut den ungen snart? Ja, da byttet jeg fastlege og er VELDIG glad for det!

Anbefales absolutt ikke

Lege: Ramadan Kovaci Skrevet

Hatt han som fastlege i ca 6 år, og det er et mirakel at jeg ikke har byttet før nå! Han har alltid dårlig tid, og hiver deg nesten ut døra i det du kommer inn (uansett om problemet er alvorlig og du har sittet på venterommet en times tid hver gang). Verken et snev av empati eller vurdering av problemet, kjapp resept og problemet er "løst". Resepsjonistene er frekke og sure hele tiden. Her oser det kvantitet fremfor kvalitet dessverre..

En utrolig flink lege

Lege: Svein Erling Hamnes Aaberge Skrevet

Jeg er storfornøyd med Svein Aaberge som fastlege. Han tar seg god tid, lytter, er forståelsesfull og faglig dyktig.

Flink med henvisninger men ikke pasient kontakt

Lege: Ramadan Kovaci Skrevet

Ramadan ser oftest på pc skjermen når man er inne hos han, og titter opp noen få ganger.

Han virker stressa nesten hver gang jeg har vært hos han og prøver å kjappe seg for å få inn neste pasient.

'Virker som om hans spesialitet er NAV-papirer, henvisninger, osv.
Men når det kommer til "sykdom" er han meget dårlig.

Føler han lett dømmer og får da ikke tillit til han.
Han er også meget dårlig på oppfølgning.

Helsesekretærene som jobber der er sure og små frekke, å det er så å si hver gang.

Profesjonell

Lege: Shruti Prabhu Singh Skrevet

Profesjonell og hyggelig lege.Hun tar deg på alvor og henviser deg videre til spesialist når du trenger det. Jeg byttet lege bare fordi legekontoret ble litt for langt unna der jeg nå bor.

Blid og flink

Lege: Svein Erling Hamnes Aaberge Skrevet

Jeg har hatt Svein E Hamnes Aaaberge som fastlege i noe år. Mitt førsteintrykk var at dette var da en uvanlig blid og hyggelig lege, og uten tvil dyktig, men jeg fant det likevel nødvendig å bytte fastlege i fjor, fordi jeg opplevde kommunikasjonen oss i mellom som svært vanskelig, de tre siste gangene jeg var hos ham, fordi jeg opplevde å hverken bli hørt eller forstått.