Ensjø Legesenter

Ensjøveien 22B 0661 Oslo

Siste vurderinger av Ensjø Legesenter

Ikke fornøyd

Lege: Helga Hamnes Aaberge Skrevet

Jeg har blitt nødt til å vurdere å bytte til en annen fastlege.

Etter å ha ventet i 1 1/2 time, så har ikke Helga tid. Jeg går inn, tar noen blodprøver og det er alt. Jeg får ikke noe mer svar enn det jeg kan Google meg frem på. Jeg har rett på oppfølging, oppmerksomhet og tillit fra min fastlege. Det får jeg dessverre ikke. Føler jeg betaler for ingenting, ikke greit. Har opplevd det flere ganger, vente i lang tid for så å bare gå inn for noen minutters konsultasjon også tømme meg for blod og penger.

Det verste med det hele er resepsjonisten, som ALLTID er sur når hun tar opp telefonen og ikke er de noe hyggelig når man faktisk møter opp. Jeg får ikke noe hastetime hver gang jeg ringer, blir også vanskelig å få time i det hele tatt.

Nei! Det er ikke måten å bli behandlet på.

Dårlig på kommunikasjon og aldri på tiden

Lege: Svein Erling Hamnes Aaberge Skrevet

Jeg har hatt Svein som fastlege i snart 5 år, men skulle byttet for lenge siden. Hver gang jeg har time opplever jeg at vi misforstår hverandre. Jeg tror ikke legen mener vondt, men at han rett og slett har litt lav sosial intelligens. Samtidig virker han som en kunnskapsrik lege. Ventetiden er også et problem. Man må minst beregne å vente 1/2t etter at man har time. De ansatte på kontoret er heller ikke spesielt hyggelige. Jeg anbefaler ikke Svein som fastlege.

Hyggelig men ikke til stede

Lege: Ramadan Kovaci Skrevet

Jeg opplever Ramadan som hyggelig, men lite til stede når jeg er hos han. Han har ved flere anledninger glemt å følge opp ting (blodprøver ekg osv) og jeg sitter igjen med en følelse av at dette er mitt ansvar. Han fører journalen meget slurvete, noe som har vært et problem når han har hatt vikarirerende leger der ved ferieavvikling. Han er heller ikke spesielt flink å se at enkelte beskjeder kan virke skremmende hvis de legges frem for bardust eller uten å belyse omkringliggende temaer.

En lege som jobber med hjerte

Lege: Helga Hamnes Aaberge Skrevet

Verdensbeste lege/fastlege, hun har vært fastlegen min hele livet og er den mest forståelsesfulle legen jeg har møtt. Hun er en av de få legene jeg har møtt som virkelig gjør jobben sin skikkelig og behandler pasientene som hun skal om ikke mye bedre. Hun bruker tid på å lytte og viser forståelse. Hun bruker hjertet når hun jobber og gjør mer enn det en fastlege egentlig trenger å gjøre. Rett og slett den beste legen jeg har vært i kontakt med.

Den beste fastlegen jeg har hatt! (men jentene i resepsjonen derimot....)

Lege: Suzana Gojkovic Skrevet

Suzana er utvilsomt den beste fastlegen jeg har gått til. Jeg traff henne tilfeldigvis på helsestasjonen og ventet deretter i nesten et år på at hun skulle få en ledig plass på lista. Både jeg og mine barn går til henne.

Hun er utrolig flink med barn, og beroliger og støtter når det trengs. Man får alltid time på dagen (til barn) og hun ringer opp igjen senere for å høre hvordan det går. Hun henviser videre når hun er usikker og hun virker trygg i sine vurderinger ellers. Hun bruker den tiden som trengs, selv om man går over tiden. Derfor er hun også ofte forsinket...

Jentene i resepsjonen derimot.......de er sure og ekstremt lite serviceminded. Du føler deg til bry når du kommer bort for å spørre om noe eller betale. Det tar alltid lang tid å komme gjennom på telefonen, men det er et STORT pluss at man kan bestille time på nettet.

Gir allikevel full score, pga Suzana.