Pia Solveig Kvåle

Niels Henrik Abels v. 2C 0851 Oslo
Tlf: 23 36 90 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Pia Solveig Kvåle er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Pia Solveig Kvåle

Dyktig og omsorgsfull lege - håpløs resepsjon

Jeg har hatt Pia som lege i flere år og hun er en svært dyktig lege som tar sine pasienter på alvor og stiller opp 100% når det gjelder. Tidligere hadde også legesenteret to svært dyktige legesekretærer som gjenspeilet Pia og de andre legene sin kompetanse og profesjonalitet. De siste årene har jeg imidlertid opplevd å bli møtt på en veldig lite hyggelig måte av sekretæren. Hun er utydelig og brysk i telefonen, gir mangelfull informasjon som skaper mange unødvendige misforståelser og det virker som om hun har lite innsikt i hva det vil si å kommunisere med mennesker som er syke. Derav den lave vurderingen. Dette er veldig synd, for legene (i hvert fall de jeg har vært hos) er supre!

Den beste legen du kan få!

Makter å være omsorgsfull og empatisk, selv i et meget hektisk miljø. Munter og alltid godt humør. Alltid mulig å få akutt-time om morgenen, ellers noen dagers ventetid på time. Veldig glad for at hun er fastlegen min!

God oppfølgning

Får alltid time på kort varsel når behov for det. Pia er lyttende og flink. Hyggelige besøk. Hennes kollega kan også anbefales.

Effektiv og erfaren

Fikk en hastetime hos henne, da min fastlege var på ferie. 6-ukers kontroll etter fødsel. Opplevde besøket som effektivt og hyggelig. Munter tone, og alltid kunnskap på de 4-5 tingene jeg hadde behov for å ta opp. Hadde ikke listen vært full, ville jeg byttet til denne legen.

den beste legen jeg har hatt

Utrolig oppmerksom og effektiv. Vennlig og dyktig. Kan ta mange spørsmål samtidig og er alltid hyggelig. Flinke mennesker på laboratoriet.

Bra lege

Har hatt dr. Kvåle som fastlege i flere år, og selv etter at jeg flyttet til Asker ser jeg ingen grunn til å endre lege, så jeg drar et par ganger i året til Ullevål Hageby.

Det mest positive med Pia Kvåle er at hun tar meg som pasient på alvor. Jeg har ikke på noe tidspunkt merket at hun er brysk, som noen (få) har nevnt, heller at hun spør relevante spørsmål og foreslår ting jeg aldri har stilt spørsmål ved. Jeg er normalt temmelig kritisk, spesielt til autoriteter, men Pia Kvåle har jeg ingen problemer med. En utmerket lege!

Om noe kan bli bedre, må det være å komme gjennom på telefonen. Men siden hele landet skal til lege hele tiden ser jeg at dette kan bli et problem som vedvarer.

Produktiv, men lite empatisk

Har hatt Pia Kvåle siden hun begynte her, hun har alltid fått timene til å gå kjapt, men ofte sliter jeg med å få henne på samme side, hun kan lite empatisk ovenfor sine pasienter og kan virke som om hun bagatelliserer din lidelser/problemmer.

Det kan ofte være lang ventetid for å få en legetime(mellom 1 & 2 uker)

Har merket at hun sliter med hukommelse, hvor ofte hun har glemt resepter og glemt å sende legeerklæring.

Men først og fremst så er hun en effektiv og dyktig lege.
Så er empati ingenting for deg, så er dette legen din.

Anbefaler ikke denne legen

Ble ikke møtt med forståelse eller tatt på alvor, og ble langvarig syk på grunn av dette. Anbefaler virkelig ikke å gå til denne legen.

Flott lege!

Jeg har hatt Pia Kvåle som fastlege siden 2008, og er veldig fornøyd. Kvikk og effektiv, men tar seg også tid til å lytte. Oppmerksom. Oppfatter henne som faglig god. Kan forstå at noen oppfatter henne som litt vel direkte - men kanskje er det ikke så dumt med en lege som ikke syr puter under armene på sine pasienter (for blir man friskere av det da..?).
Er topp fornøyd med Pia, og bytter ikke!

Usympatisk og uprofesjonell

Var hos Pia da fastlegen min ikke hadde tid. Ble møtt med spydige kommentarer fra første stund, som "oi har du så vondt du da" da jeg nesten ikke kunne sette med på stolen med forstuet/brukket halebein. Mens jeg var der inne satt hun i telefonen og avtalte hyttetur, hadde tårer i øynene fra smerte og utrolig krass behandling. Jeg sa i fra at dette syntes jeg ikke var greit og fikk bare beskjed om at da var det lurt å bytte legesenter hvis jeg ikke var fornøyd. Hun sa til slutt beklager, men det tydelig at hun ikke mente det. Unner ingen en time hos denne legen!

Effektiv og god til å lese pasienten

Jeg har hatt Pia siden hun startet opp på Ullevål. Jeg synes hun er effektiv flink til å lese meg. Hun er god meg å komme med råd og flink til å følge opp.

Brysk, upersonlig og uhøflig

Jeg har holdt ut på dette legekontoret i mange år fordi de tidligere har hatt noen fantastiske damer ved skranken.Nå er de dessverre borte.

Jeg har erfart at Pia Kvåle har vært i konflikt med andre pasienter og ansatte gjennom tidene, og har tenkt at én dag er min tur, og det stemte. Jeg uttrykte misnøye overfor skrankepersonale om en hendelse med Pia Kvåle jeg syns var krenkende og uprofesjonell. Istedet for at jeg får en telefon der Pia Kvåle ber om unnskyldning, ringer hun og skjeller meg ut etter noter, og hun ber meg finne en annen fastlege. Med andre ord: Situasjonen er fullstendig snudd på hodet.
Hold dere unna!

Effektiv og bra

Jeg har hatt Pia som fastlege siden hun begynte på Ullevål hageby legesenter. Jeg opplever henne som en effektiv og lyttende lege. Hun respekterer mine tanker og meninger, og tar tak i det som trengs. Jeg forstår de som synes hun virker "brysk", men jeg liker det. Og som noen andre skrev, jo bedre kjent man blir- jo hyggeligere blir det også.

Best of best Dr.pia

She is one of the best doctor according to our xperience, when ever we go to her with some problem she just makes us relax with a immediate solution and immediate cure

Lite empatisk og stresset

Jeg var flere ganger til Dr. Kvåle med forskjellige problemer. Hver gang opplevde jeg at hun var mer opptatt av sin datamaskin enn meg som pasient. Noe som gjorde at kommunikasjonen ble veldig dårlig. Hun lyttet ikke til hva jeg sa, og konkluderte uten å få med seg symptomene mine.
Jeg er veldig glad jeg byttet fastlege!

Belærende og uinteressert

Jeg vil ikke anbefale Pia Kvåle. Jeg testet Pia flere ganger da det var lett å få time ved Ullevål Hageby legesenter. Men etter hvert møtet følte jeg at jeg betalte for å høre på at hun belærte meg. Pia Kvåle fremstår for meg som totalt uinteressert, hun lytter ikke, og tok seg dårlig tid. Hun avbryter mens jeg prøver å forklare hvorfor jeg er der, kritiserer den delen av årsaken hun får med seg og belærer fremfor å forstå og hjelpe. Jeg fikk alltid en følelse av at jeg måtte forsvare hvorfor jeg kom til legen, til tross for at det ikke er ofte. Hun er riktignok grei lege å få sykemelding av ved influensa.

Ikke noe "dill dall", men trår til når det gjelder

Har hatt henne som fastlege en lang tid nå og forstår de som sier at hun kanskje kan virke noe brysk av og til - hun er ikke en "stakkars deg" type. Men samtidig er hun svært støttende når det er problemer, rask med å henvise ved behov, ringer og presser på når henvisning haster. Og hun tar seg tid til den nødvendige samtalen når det er behov for støtte. Jo bedre hun kjenner deg, jo lettere er det. Hun liker å se deg som pasient, men er villig til telefonkontakt når praktiske problemer gjør legebesøk vanskelig. Forbedret åpningstid for sentralbordet er positivt og jeg håper nytt fakturasystem hjelper på småfeil tidligere. Akutt timer har jeg alltid fått samme dag, ellers er det kanskje en ukes tid.

Rettfrem lege, som hjelper deg

Leser at andre synes Dr Kvåle er brysk. Kan kjønne det. Hun er direkte, rettfrem og ærlig. Noe jeg setter innmarigt pris på hos henne. Det er ikke noe dill dal, hun kommer med konkrete råd, hennviser til de beste når man trenger det og min erfaring er at det er lett å få time når jeg har trengte det

Stresset

Opplever at det er OK å få time. Tar som regel en uke hvis du ikke nevner at det er meget prekært. Det som er synd er at Pia er som regel veldig stresset og man opplever at du ikke blir hørt. Hun tar ikke tester og har på følelsen at hun spekulerer i at du må tilbake flere ganger før hun kommer med løsning. Dette for å evt. få flere betalte timer. Vi som har vært litt hos henne vet alle om posten som hun alltid har en pose liggende på kontoret hennes. Venter du prøvesvar fra sykehus eller liknende må hun som regel gjennom denne posen for å finne disse disse brevene/svarne på dine tester.

Byttet fastlege etter første møte

Jeg valgte Pia fordi jeg fikk henne anbefalt som en effektiv og dyktig dame. Men min opplevelse på min ene time var følgende:
- Jeg fikk bare tatt opp en av mine to problemer, dette var fordi jeg hadde fått en akuttime (det ble jeg ikke informert om ved bestilling)
- Den ene resepten skulle få ble ikke registrert hos apoteket
- Vanlige legetimer kan kun bestilles mellom kl. 09 - 15, dette er svært upraktisk når jeg er i full jobb på dagtid
- Jeg hadde ikke en god følelse etter møtet, og kom frem til at dette ikke er legen for meg