Pia Solveig Kvåle

Autorisasjon (2008)

Ullevål Hageby Legesenter Telefonnummer23 36 90 9023 36 90 ...
Niels Henrik Abels vei 2C 0851 Oslo
Pia Solveig Kvåle er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Pia Solveig Kvåle

Effektiv, dyktig og direkte samtidig krass og brå

Har gått til Kvåle i 10 år, avsluttet nylig.

Årsak : Jeg ønsket å fortsatt stå på liste for terapeut med offentlig refusjonsordning, har ikke fått et tilbud på 9 år, hun sier jeg står på liste, men at terapeuter velger selv hvem de vil ta inn ut fra hva som interesserer dem.
Er dette riktig ? Har hun gjort det hun kan ? Jeg har fulgt opp regelmessig og sendte intern melding om at jeg fortsatt ønsket å stå på liste til Kvåle, og fikk til svar "Hva er det nå da".
Frekt og spydig svar.

Har vært godt fornøyd inntil dette. Krass og brå, ja, men inntil nylig betraktet jeg disse sidene ved henne som effektive, klare og direkte. Det har endret seg

Vikar gjør ikke jobben

Ansatt tar ikke pasienten seriøst når den forteller om problemer. Mental helse tas ikke på alvor i det hele tatt. Anbefales ikke!

Rask og effektiv

Jeg har benyttet Pia som lege i noen år, og opplever henne som imøtekommende, rask og effektiv. Hun tar meg på alvor, lytter, og har alltid gode løsninger. Mer alvorlige problemstillinger henviser hun videre. Jeg er meget godt fornøyd med Pia!

Skuffet pasient

Må dessverre si meg fullstendig enig med innlegg fra 11.mars 2022. Dr Pia Kvåle virker uinteressert i sine pasienter, lytter ikke og ser oss ikke. Er dårlig på kommunikasjon og oppfølging. Ser enten på PC'n eller rett gjennom deg, og hennes fraværende vesen gir deg ikke følelsen av å snakke med noen som bryr seg. I tillegg er hun blitt utrolig grådig, belaster deg for alt; en sms, et spørsmål på telefon, reseptfornyelse, henvisning m.m. Begynner å ligne på advokathonorarer.
Har brukt dr Kvåle i mange år, men noe har beklageligvis endret seg til det verre i det siste. Og det er veldig synd.

Svært lite empati

Når man går til en fysisk og menneskelig lege forventer man å bli tatt vare på, litt mer enn om man hadde snakket med en virtuell robotlege. Som mangeårig pasient hos dr Kvåle kan jeg med hånden på hjertet si at nærmere den virtuelle robotlegen kan man ikke komme. Slik av det ikke for noen år siden. Dr Kvåle har rendyrket sin fraværenhet over flere år, og hun ser enten på pecen eller rett gjennom deg, og hennes alltid fraværende vesen gir deg aldri følelsen av å snakke med noen som bryr seg. I tillegg fremstår hun faglig svak. Hun er sannsynligvis en bra bedriftsleder, og har nok full fokus på driften, men om du ønsker en lege som bryr seg om deg, da bør du virkelig gå et annet sted.