Sissel Bergflødt Lahna

Autorisasjon (1990)

0 av 2000

Storoklinikken Telefonnummer22 09 88 8822 09 88 ...
Vitaminveien 7-9 4 Etg, Storosenteret 0485 Oslo
Sissel Bergflødt Lahna er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Sissel Bergflødt Lahna

Åpner døren før du er ferdig å prate

Jeg har en veldig negativ erfaring med Sissel, hun virket ikke bry seg om du det jeg fortalte og åpnet døren for å avslutte før jeg var ferdig å prate. Jeg skal ikke tilbake til henne.

Ja, til flere Lahnaer i syte - Norge

Jeg hadde heller ikke tenkt å skrive en anmeldelse her, men urett må rettes opp. Min mann leste vurderingene av Lahna og sa at dette er jo direkte feil. Her burde du skrive noe. Jeg har hatt Lahna som fastlege i åtte år. Nå er hele familien hos henne. Det var ikke ledig plass på listen hennes, men vi sjekket hver kveld, og en plass her og en plass der ble ledig og vi var lynraske med å "booke" henne, til hele familien hadde fått plass. Jeg kjenner meg virkelig ikke igjen i kritikken som fremkommer i flere tidligere innlegg. Lahna er veldig profesjonell, faglig dyktig og er svært troverdig i jobben hun gjør. Hun har vært tydelig på at hun ikke gir "gratis" sykmeldinger, men det viser nettopp hvor dyktig og profesjonell hun er. Hun beholder sin integritet i møte med pasienten, og lar seg ikke "presse". Kjempebra! Når det er sagt, så får du sykmelding hvis din helsetilstand sier det. Jeg, og min familie, opplever henne som behagelig og omsorgsfull overfor både store og små. Hun lytter til saken, og henviser videre hvis det er behov for det. Hun viser på profesjonelt vis medfølelse i vanskelige situasjoner. Vi liker henne rett og slett veldig godt, og har faktisk blitt litt skuffet når hun har vært borte og vi har fått time med noen andre. Hos Lahna føler vi oss trygge og ivaretatt.

Det norske syte-samfunnet trenger flere Lahna

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å legge inn en anmeldelse her, men etter å ha lest flere urettferdige syteinnlegg måtte jeg dele min erfaring med Lahna - som har vært utelukkende positiv. Jeg har vært hos henne av flere grunner, også etter en svært vanskelig situasjon på jobben som endte med at jeg ble sykemeldt i over tre mnd. Lahna er omsorgsfull og interessert i pasientene sine, men jeg kan gjerne tro at hun har lite tålmodighet for hypokondere og arbeidssky navere - og sånn skal det også være. Norge trenger flere kritiske leger som kan forlange litt mer av folk og ikke akseptere at man skal sitte hjemme fordi man var forkjølt i forrige uke eller ikke "føler seg så bra". Det er noe alvorlig gærent i samfunnet vårt når folk legger seg syk hjemme av nesten hva som helst og/eller skal medisineres på lav terskel. Lahna er kunnskapsrik, tar seg god tid, er en god lytter og etterstreber å finne sunne løsninger foran å sette noen på lykkepiller. Og det er faktisk for alle å løpe litt (evt. gå) i skog og mark! Kan ellers nevne at det eneste som trekker ned, og som mange allerede har påpekt, er dårlig administrasjon på kontoret og sure og lite hjelpsomme/imøtekommende resepsjonister. Det er også alltid en del ventetid, så det eneste jeg kan si at Lahna kan forbedre, er tidsplanen sin. Ellers strålende fornøyd, faktisk så mye at jeg ga henne en stor blomsterbukett en gang.

Dyktig, men travel lege

Dette er en dyktig lege, som tar seg god tid til pasientene sine, noe som igjen resulterer i forsinkelser. Likevel har det pleid å være verdt ventingen.

Jeg fikk selv alvorlig somatisk sykdom da jeg var pasient hos henne, og hun ordnet NAV for meg uten at jeg behøvde å tenke på den medisinske delen av det, noe som var utrolig godt for meg.

Den eneste grunnen til at jeg ikke har Sissel som lege nå, er at jeg kun får dekket mine før-frikortutgifter av SiO gjennom å ha fastlegen min i SiO. Ellers hadde jeg aldri byttet lege.

Legesenteret er ikke det koseligste i verden, men pluss for mulighet til sms-bestilling.

Anbefales ikke

Sissel Lahna er forsåvidt en grei lege, selv om hun til tider kan fremstå som lite empatisk samt at hun er veldig utilgjengelig (jeg har ofte endt opp med en vikar når jeg har vært der). Jeg er sjelden til lege, men de gangene jeg har hatt behov for det, har det vært en kamp for å få time. Det er imidlertid legesekretærene som ødelegger for Storoklinikken. Jentene i resepsjonen er sure og lite imøtekommende. Det er utrolig frustrerende å møte på slike mennesker når man i utgangspunktet er syk og i en sårbar situasjon. Da jeg ringte for å få en time for ø-hjelp i dag, fikk jeg beskjed om at Lahna kunne ta i mot meg om to dager. Jeg måtte "minne dem på" at de er pliktig til å ha ø-hjelp tilbud når jeg er listepasient der, og da fikk jeg til slutt en time likevel. Jeg skiftet fastlege i dag, og håper å møte på mer service-innstilling der.