Storoklinikken

Tlf: 22 09 88 88 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Storoklinikken

dyktig men uten empati

Lege: Gunhild Hanssen Skrevet

Jeg var anbefalt å bytte til den legen, men angret mye. Jeg trengte noen som kunne beskrive norskehelsesystemet og lytte da jeg hadde en del ting som jeg ikke kunne skrive da jeg bestilte time på nettet, men hun ønsket snakke bare om det som var påskrevet, hadde hver gang dårlig tid og viste meg døra etter 10 min.
Jeg følte at hun var bra utdannet, men manglet empati. Hun ser ikke på deg da du beskriver symptomene, gråter eller stiller spørsmål bare PC-en. Jeg fikk aldri undersøkt heller. Hvis du er deprimert eller noe dramatisk skjedde i familien din, trenger en spesialist eller en psykolog for henvisning, forberedt deg til å ikke bli bra tatt imot av henne som ikke kan vise hensyn til dine problemer.
Hun var også dessverre ofte forsinket. Noe som var veldig feil også var at hun har ikke noe vikar da hun er på ferie. I juli var alle legene på ferie bortsett fra én noe som gjaldt til mye kø, og jeg var anbefalt til å dra til legevakta i stedet for å fornye en sykemelding!

Den legen trenger trening i empati og sosial evner for å kunne fortsette å behandle pasienter.

Over snittet dyktig lege

Lege: Gunhild Hanssen Skrevet

Imponert. Hun loggfører og har full oversikt. Hun er analytisk, direkte og handlekraftig. Hun diller og duller ikke (dersom en har behov for det). Hun løser oppgaven sin svært godt. En dyktig lege.

Trygg

Lege: Anders Bye Skrevet

Tar meg alltid på alvor.
Virker betryggende og husker alltid sykdomshistorien min. Sender meg alltid til spesialist når han ikke kan behandle meg selv.
Synd at han kun har 15 minutter til rådighet pr. pasient.
Fornøyd!

ikke bra, anbefales ikke

Lege: Anders Bye Skrevet

Jeg har vært hos Anders Bye 6 ganger på grunn av at jeg har smerter i armen min og sover dårlig om natten på grunn av smerte. Han var mest opptatt av å taste på pc´en og stilte meg ikke eneste spørsmål ang. tilstanden min. Han sa til meg at jeg skal ta NSAID tablett uten å ta nødvendig undersøkelse. Tabletten virker ikke. Videre spurte jeg han at jeg må ta undersøkelser og tok røntgen. Svaret var negativt. Jeg spurte ham til å henvise meg til spesialist men, han sier nei. Han har ikke tatt pasient på alvor. Han har ikke fulgt meg. Jeg har smerte i armen min for 3 måneder nå. Han har ikke hjulpet meg. Veldig irriterte. Ikke bruk den legen. Har allerede byttet fast legen.

Rasjonell og analytisk lege.

Lege: Gunhild Hanssen Skrevet

Stiller de rette spørsmålene, og sjekker de rette parametrene. Lot seg ikke "lure" av hva jeg trodde, og fant en helt annen årsak til plagene enn jeg hadde tenkt. Er nok ikke legen som "diller" med pasienten, men er analytisk og undersøkende. Min type lege.

En fantastisk lege!

Lege: Sissel Bergflødt Lahna Skrevet

Har hatt Dr. Sissel Bergflødt Lahna som lege i 12 år.En lege som virkelig tar deg på alvor. Man føler seg trygg og ivaretatt når man kommer til Sissel Bergflødt Lahna. Hun tar seg alltid god tid, og nøler ikke med å henvise deg videre om hun er i tvil på noe, og hun følger alltid opp. En lege med ett stort hjertet som bryr seg om pasientene sine.

Super lege

Lege: Gunhild Hanssen Skrevet

Noen trenger en lege som tar deg seriøst, rett på sak og følger opp pasientene. Andre trenger en lege som skal dulle med deg og gi deg betryggende ord. Jeg foretrekker den første varianten.
Skjønner ikke de som mener at hun burde slutte, absolutt en lege jeg håper blir!

Topp lege.

Lege: Gunhild Hanssen Skrevet

Hun har ordnet opp i flere av mine problemer etter at jeg fikk henne. Tar ansvar, og er pasientens advokat.

Dårlig med barn

Lege: Sissel Bergflødt Lahna Skrevet

Var till Sissel med mitt syke barn, hon hade noll förståelse och vi fölte oss bara i veien egentligen. Hon kritiserad också att jag fortsatt ammade min unge (15mnd gammal) och tyckte det var dags å slutte. Så nej, här blir det bytte av lege på direkten!

Denne legen bør du styre langt unna!! Det er trist at hun får være lege.

Lege: Gunhild Hanssen Skrevet

Hun virker sur og grinete og lite tilstede. Ser kun nedi PC skjermen og skriver så det griner men EMPATI finnes dessverre ikke hos denne damen.
Jeg kan ikke forstå å begripe at denne damen er lege. Det virker som om hater jobben sin og det er utrolig trist Jeg tenker på de stakkars pasientene som ikke sier ifra når eller bytter fastlege. Gjør deg selv og resten av pasientene en stor tjeneste og bytt til en annen lege slik at hun ikke kan være der lenger.

Bytt bytt og bytt til en annen lege.

Gundhild Hansen, finn deg noe annet og gjøre. Fastlege er ikke din greie.

Lege: Gunhild Hanssen Skrevet

Enda et eksempel på at ikke alle passer til fastlege rollen. Gunhild er hverken spesielt interessert i og høre på det du har og si eller og hjelpe deg med det. Hun er stortsett sur og lite i møtekommende. Når hun til slutt blir nødt til og gjøre noe er hun slurvete. Når hun skal undersøke deg virker hun usikker og hennes henvisninger er ikke spesielt gode. Hun sitter med snusboksen sin i noe som virker som en helt annen dimmensjon. Jeg vil annbefale sterkt og finne deg en annen fastlege.

Belastning for helsevesenet.

Lege: Gunhild Hanssen Skrevet

Slurvete fastlege som såvidt tar seg tid til å fysisk inspisere eller undersøke pasienten. Velger å henvise til spesialistkø i 3 måneder i stedet, og fremstår rett og slett som veldig usikker...

Positivt at hensikten er å hjelpe pasienten, men det skal ikke være nødvendig å bli henvist når det er helt generelle allmennplager som skal avdekkes og behandles. Er ikke under den oppfatningen at legen er kompetent nok til å yte tjenester som en fastlege skal kunne gjøre.

Sissel Lahna er den beste legen jeg har hatt!

Lege: Sissel Bergflødt Lahna Skrevet

Sissel Lahna er veldig menneskelig, jeg føler meg veldig sett og hørt, hun er veldig flink med mennesker, hun er lynskarp, ser raskt helhetssituasjonen til pasienten og er bare en aldeles flott dame altså.

Den dårligste fastlegen jeg noen sinne har hatt

Lege: Gunhild Hanssen Skrevet

Hun virket sur og det virket som at jeg var til bry for henne. Kan hende hun er en god fastlege for dem som ikke behøver en vennlig tone mellom seg og fastlegen... Virket lite sympatisk og ikke så veldig hjelpsom. Hadde ingen interesse av å bli videre kjent med meg, til tross for at dette var mitt første møte med henne som min nye fastlege. Synes det var rart at hun svarte så krasst på de spørsmålene jeg hadde.

Vil ikke anbefale henne til studenter, eller generelt folk som har behov for en vennlig og snill fastlege.

God lege

Lege: Parviz Nieuwenburg Izadi Skrevet

Jeg har god erfaring med Parviz som lege. Hele familien har brukt ham i over 5 år. Det er riktig at han tidvis kan være mer fokusert på å skrive på PCen. Likevel er han god til å lytte og min erfaring tilsier han henviser til gode spesialister når det er behov for det. Han er stort sett alltid presis til timene sine, noe som er et pluss. Det er også positivt at timer kan bestilles på nettet og at det er lett å komme frem til legekontoret på telefon.

Virket uinteressert

Lege: Parviz Nieuwenburg Izadi Skrevet

Har vært hos han noen ganger nå og er ikke særlig fornøyd. Har vært flere legetimer hvordan han ikke har sett på meg en eneste gang, ikke når jeg kommer inn på kontoret en gang, sitter kun med blikket festet til pc-en.

Ikke å anbefale

Lege: Dan Michael Nørager Andersen Skrevet

Har gått hos Dan i ca 4 år, og hatt flere uheldige opplevelser.
Jeg ble pålagt en gynekologisk undersøkelse for å sjekke bl.a. livmorhalskreft. Dette i en alder av 23 år, to år før den ordinære prøvene tas, og uten bekymring fra min egen side.

Ved å beskrive hva jeg bestilte time for gjennom nettbestilling av time, måtte jeg fremdeles tilbake på tre separate timer for å fjerne en føflekk, ta livmorhalskreftprøver og få allergipiller.

Det hele toppet seg ved svangerskapskontroller hvor det ikke en gang ble tatt en graviditetstest i forbindelse med svangerskapet, beskjed om at svangerskapskurs er noe tull og ingen forklaring på hvorfor hvilke tester blir tatt.

Som pasient blir jeg møtt med ovenbærenhet, dårlig tid og dårlig kommunikasjon.

Med andre ord; ikke å anbefale.

Lite empatisk

Lege: Parviz Nieuwenburg Izadi Skrevet

Parviz virker som han prøver å hjelpe etter beste evne, men ettersom evnen ikke er så god i utgangspunktet så slår det gjerne veldig feil. Ingen særlig forståelse for ens livssituasjon (hvis man er i en tøff situasjon), ingen særlige empatiske trekk og veldig kort i dialogen. Ser ikke på en eller snakker med en mens han skriver (og han skriver for det meste). Dårlig på å utvise skjønn i ulike situasjoner og følger boka litt for slavisk. Tidligere har det ofte vært lang ventetid på legekontor, men med Parviz så er ikke dette et stort problem ettersom ventetiden ikke pleier å være særlig lang. Kanskje i gjennomsnitt 15min over tiden. Utfordringen da er når man selv er 5 minutter forsinket, men da blir sendt ut av ens egen legetime av han ettersom "Jeg har pasienter etter deg, og siden du er forsinket, så må vi avslutte nå og ta resten ved en annen anledning". Det er uheldig at jeg som pasient må betale 2 egenandeler og ta meg tid til 2 legetimer fordi han ikke har satt av nok tid.

Flink og grundig

Lege: Gunhild Hanssen Skrevet

Jeg har vært hos Gunhild et par ganger nå, og jeg er veldig fornøyd. Hun vet hva hun skal spørre om og gjør det hun kan for å løse problemet. Kan hun ikke hjelpe selv, så sender hun deg til en spesialist. Hun er flink til å lytte og tar deg på alvor. Synes ikke hun er sur i det heletatt, hun virker bare til å være ganske konsentrert om oppgavene sine, noe som jeg synes er veldig fint. Anbefaler henne på det sterkeste.

Beste legen

Lege: Sissel Bergflødt Lahna Skrevet

Tar seg tid, tar pasienten på alvor og meget dyktig i sitt fag. Har alltid blikkontakt, henvender seg til meg fremfor å se på datamaskinen. Veldig forståelsesfull.