Sissel Bergflødt Lahna

Autorisasjon (1990)

0 av 2000

Storoklinikken Telefonnummer22 09 88 8822 09 88 ...
Vitaminveien 7-9 4 Etg, Storosenteret 0485 Oslo
Sissel Bergflødt Lahna er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Sissel Bergflødt Lahna

Empatisk

Opplever Lahna som empatisk lege som vil gjøre jobben sin bra. Men noen ganger sliten og da mindre oppmerksom. Er flink til å gjøre helhetsvurderinger og jeg føler meg godt ivaretatt av henne. Setter seg inn i situasjonen min og støtter mine valg. Er ofte forsinket og selve klinikken er ikke spesielt hyggelig, med sure og litt arrogante legesekretærer. Alt i alt en bra lege på et ikke så bra legesenter.

Ba meg lære henne om min egen sykdom

Ble i utgangspunktet tatt godt i mot med en sykdom mange fastleger rynker på nesen over, og gikk gjennom en hel utredning med henne på laget som endte i en ME-diagnose. Da var det slutt på velvilligheten. Hun mente det var en psykisk sykdom, og da jeg protesterte ba hun meg sende dokumentasjon og vitenskapelige dokumenter på dette. Sendte henne en lang og omfattende mail med linker til alt jeg visste om av studier, tester etc, men to legebesøk senere hadde hun fortsatt ikke lest den. Hun mente jeg ville bli frisk "for jeg hadde jo så lyst til det", og alle hun visste om som IKKE hadde blitt friske av ME ville egentlig ikke bli det. Da hun lurte på hvor mye jeg jobbet (er uføretrygdet, så.. ingenting) eller studerte (nei, ikke det heller), lurte hun på hva jeg "gjorde hele dagen da?" Tja.. ligger hjemme og har nok med å klare meg gjennom hverdagen stort sett. Da hun rett og slett begynte å bli irritert hver gang jeg kom tilbake og ikke hadde blitt bedre siden sist så jeg meg nødt til å bytte lege.

Veldig fornøyd

Lahna er den beste legen jeg har vært hos så langt.

Lege i tidsklemma og bommer litt på oppdateringer..

Jeg har hatt Lahna i 8 år, og det er ikke til å komme utenom at hun er en svært dyktig lege. Hun har hjulpet meg mye med psykiske plager. Men de siste årene syns jeg den gode tilliten har sklidd litt ut av system. Det er blitt mye mer venting på å komme igjennom på skranketlf, og venting på venteværelset. Og når jeg har vært inne på kontoret hennes i det siste har hun hatt så fryktelig dårlig tid :( Jeg kom på en bitteliten ting til som jeg ville ha svar på en dag, men da blei jeg nærmest "kastet ut" (hun var jo hyggelig, men det var sånn det føltes) og måtte bestille ny time. Jeg er generelt en tålmodig sjel og venter rimelig lenge på denne legen hver gang jeg har time, så jeg blei litt sjokkert over at hun ikke hadde tid til meg plutselig :/ og jeg går jo ikke til legen før det nærmest er akutt. Så de siste årene har det blitt utallige legebesøk fordi hun aldri følger opp problemene mine, jeg må stadig legge alt sammen fram på bordet igjen. Når jeg blir stressa av tidspress og føler at en lege er i tidsklemma, så snurper dette igjen munn og mæle hos meg, og jeg er ute av kontoret før jeg har fått ordnet opp i det jeg kom dit for. En gang glemte jeg å ta blodprøve, fordi jeg måtte ut av kontoret hennes :( En annen ting: hun er ikke alltid oppdatert. F.eks skrev hun ut et legemiddel som ikke finnes på apoteket. En annen gang ba hun meg om å sende mail selv til ulike hudleger. Av de hudlegene som svarte meg per mail, svarte de at de ønsker ikke henvendelser via mail fra privatpersoner pga fare for virus i datasystemet sitt. Så da måtte jeg bestille ny legetime for å fortelle henne dette *håpløst*. Jeg anbefaler Lahna til folk, som er raske til å legge problemstillingen på bordet, og som ikke blir fort stresset av tid, fordi hun er meget dyktig faglig.

Dårlig erfaring med denne legen

Har vært hos denne lege pga at min lege var bortreist. Var da gravid og fikk dårlig erfaring med at hun ikke lyttet, ikke brydde seg og selv etter flere år har jeg ikke helt kommet over sjokket av å bli behandlet slik av en fastlege.