Thor Helge Langsholdt

Thor-Helge Langsholdt Legekontor
Storgata 53A (inng.Hausmannsgt.) 0182 Oslo
Thor Helge Langsholdt er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Thor Helge Langsholdt

Kanskje ikke legen for alle, men definitivt for meg

Jeg er så glad jeg har fått Langsholdt som fastlege. Visst er det litt vanskelig å komme gjennom på telefon, som kan være kjedelig dersom man oppholder seg utenbys og trenger råd, men når man først er hjemme er drop-in en veldig god løsning.

Selve konsultasjonene er alltid en positiv opplevelse for min del. Første gang jeg var der virket han litt rask og gretten, og joda, han avbryter deg hvis han tror det du snakker om ikke er alldeles relevant, men han hører etter, henviser videre når han ser behov for det, tar seg tid, og ikke minst er han nordlending og har en humor og formuleringer som alltid får meg til å gå hjem med godt humør og en følelse av at jeg blir ivaretatt.

Arrogant

Sa at jeg ikke kunne ha vondt, uten å undersøke noen ting! Hører ikke etter hva jeg sier, og testet meg for HIV uten at jeg ba om det eller ble informert om det! Han unngår blikk kontakt! Han behandlet meg som et objekt! ikke som et medmenneske!

Meget misfornøyd

Føler at han ikke hører på hva man sier.
Besøkte han pga halsen, men han pratet kun om min diabetes som jeg fortalte han att jeg styrer selv og har leger till det. På återbesøk pratet han återigen bara om det, och snakket om meg som at jeg ikke klarte noenting selv. Oppførte sig veldig dålig og konsulterade ikke med meg før han sendte meg videre till forskellige sted.
Han hade også en hund med sig på mottagningen vilket jeg syns er oprofessionellt.
Veldig lång ventetid, dålig service. Motbydelig sted.

Kan ikke anbefale han

Har hatt han som fastlege et par år og føler at han snakker til meg som om jeg var et barn. Har også opplevd at han har svart med "det kunne du da bare googlet" da jeg spurte om smerter og nummenhet i beinet. Da jeg fikk tilsendt en henvisning i posten (med personlig info) uten konvolutt og kun med en liten teipbit som holdt arket brettet, byttet jeg fastlege. Han sa jeg hadde krav på gratis fysioterapi, noe som viste seg å være feil så jeg måtte betale for en fysiotime som ikke gjorde meg noe nytte.
Han er alt for rask til å gi ut resepter og henvisninger, som om han føler at du ikke vil gå tomhendt ut fra kontoret. Kan dessverre ikke anbefale denne legen.

useriøs

Om du skal ha en rask sykemelding for forkjølelse, ja for all del. Har en teori om at han passer godt voksene/eldre pasienter bedre, 35år og yngre blir kanskje for ungt.

Jeg oppfatter Thor Helge som useriøs fordi jeg har opplevd flere ganger at han enten starter å skrive ut en resept og sykemelding før jeg i det hele tatt er ferdig med å forklare(!) Kommer ut og føler ikke at jeg har vært hos noen lege. Setter opp mange unødvendige oppfølgingstimer man ikke får noe ut av. Hiver på deg piller du ikke vil ha, og ingen veiledning eller henvisning med fysiske plager, ...man kan jo tross alt finne ut av det sjøl.

Takk for meg

En lege som tar deg på alvor

En god og lyttende lege som leter gjennom flere forskjellige scenarioer før han diagnostiserer. Undersøker nøye, samt følger opp der det er behov.
Kan til tider være vanskelig å bestille time hos, men da fungerer drop-in som et bra alternativ.
Dr. Langsholdt er en dyktig lege jeg uten tvil vil anbefale andre.

Meget bra. Har drop-in timer.

Tar seg tid lett å prate med. Tar deg alvorlig. Dropin-timer. Følger deg opp. Har anledning til å ta blodprøver.

Drop in er bra, legen er dårlig

bra med drop in, men inne på kontoret til Langsholdt føler jeg at jeg er til bry og at han helst vil ha meg ut fortest mulig med avfeiende svar når jeg stiller spørsmål. Han er dog relativt flink og det har aldri vært noen probleme rmed han annet at jeg kvier meg for å gå til han.

Utrolig flink og sympatisk lege

Jeg har fått et veldig positivt inntrykk av han som lege den tiden jeg har vært hos han. Kom dit med psykiske vansker, og han tok problemene mine veldig på alvor med en gang. Virket oppriktig interessert i at jeg skulle bli bedre, og ordnet med både videre henvisninger og oppfølging hos han selv. Fikk veldig tillit til han med en gang, og følte jeg kunne si og spørre om det meste, og at han forstod eller hvert fall prøvde å forstå hva jeg mente. Bare gode ord om han som lege!

Absolutt ikke for meg

Det positive først: Hyggelig og hjelpsom legesekretær og en drop-in ordning som jeg likte utrolig godt. Men legen var sjokkerende dårlig til å kommunisere, spesielt til å faktisk lytte til hva det er man trenger hjelp med. Sånn kommer man ingen vei. Mye energi og tid, og etter hvert penger ble kastet bort, og jeg var like dårlig og like klok etter å ha gått til ham som før, bare mer sliten. Byttet fort, men ikke fort nok! Han passer kanskje visse mennesker dog.

Min faste lege i snart 30 år!

Overskriften sier vel det meste.Liker godt systemet med drop-in som et tilbud hvis jeg trenger en resept eller annet som kan behandles/ svares på raskt. Litt (for) sterilt venterom....design og trivselsmessig. Ellers så er det så rent/sterilt som det skal være i sånne omgivelser. Hyggelig(e) legesekretærer har jeg også møtt, hele veien.

Fungerer

Hverken den beste eller verste.
Thor Helge Langsholdt er veldig snill og grei men du får mye venting, lite tid inne på kontoret og så er det rett ut før du har fått sagt alt.

Den beste legen

Jeg fikk tillit til han ved første konsultasjon og den har jeg fremdeles. Han både ser, lytter og går 100 % inn for å hjelpe. En flott fyr og lege som virkelig vet hva han driver med.

Dette er min oppfattelse av han og han har vært min fastlege i ca 10 år. Anbefaler han på det varmeste.

Han er ikke snill

Han er ikke snill, jeg går dit for å få sunn og for ting som må gjøres.
I stedet, de venter på de umulige-time bestillinger og gjøre alt selv

har aldrig tid

Han är väldigt snäll. Men jag går dit för att bli frisk och för att ting ska bli gjort.
Istället får man vänta på omöjliga time beställningar och göra allt själv.

For den som vil

Jeg tror ikke Langsholdt er en dårlig lege, heller at vi ikke har så god kjemi, jeg følte meg svært mistenkliggjort i møte med ham, og opplevde å bli avfeid da jeg hadde spørsmål jeg lurte på. Det var et par kommunikasjonsglipper oss i mellom som førte til en del komplikasjoner, dermed valgte jeg å bytte lege igjen etter svært kort tid. Han er der i mot dyktig når det gjelder henvisninger og å få ting gjort. Så hvis du i motsetning til meg ikke er opptatt av å kommunisere veldig godt med legen din, er Langsholdt sikkert helt ok

Faglig dyktig og engasjert

Langsholdt er dyktig både medisinfaglig og menneskelig. Han tar seg tid til å lytte og gjør vurderinger jeg i ettertid alltid har opplevd har vært riktige. Som pasient hos ham i over 15 år har jeg aldri erfart at hans vurdring og behandlingsråd har være feil, selv om jeg opprinnelig kan ha trodd at mine symptomer har pekt mot andre sykdommer. Langsholdt er legen for deg som vil ha en engasjert lege og vil bli frisk!

Dårlig erfaring

Hadde Langsholdt i flere år, var helt ok fornøyd fram til i fjor vinter. Jeg begynte å ha søvnproblemer, men han tok meg ikke på alvor, kalte meg hypokonder og skjelte meg rett og slett ut. Det var ikke noe jeg satte pris på, så byttet lege med en gang, hvor jeg fikk hjelp.

En lege til å stole på

Har hatt Langsholdt som lege siden før fastlegeordningen ble innført. Mannen er et funn.

Han tar seg tid, lytter, spør og undersøker grundig. Er det noe han ikke kan svare på selv, sender han deg til spesialister eller grundigere undersøkelser for å komme til bunns i problemet ditt.

En soleklar anbefaling til alle som ser etter en fastlege du kan stole på.

Lett tilgjengelig men det er reseptblokka også

God lege som tar seg tid til å lytte til pasientene og deler gjerne kunnskapen sin. Han forklarer nøye rundt symptomene og diagnosen.

Han er lett tilgjengelig, siden han ofte har ledige timer innen en uke og også har drop-in timer på slutten av dagen.

Det jeg har å utsette på Langsholdt er at han skriver ut resepter litt for lett. Jeg skulle ønske han kunne bruke mer tid på å vurdere helheten av sykdomsbildet, heller enn å ville medisinere ett og ett symptom.