Brynjar Reberg

Autorisasjon (1987)

Brynjar Reberg er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Brynjar Reberg

Liten tid

Reberg Var min fastlege fra jeg ble gravid og til etter fødsel.
Han fremstår som en hyggelig mann, men opplevde ikke at han hadde så god tid til å høre på meg de gangene jeg har vært der i løpet av graviditeten.
Ofte veldig lang ventetid eller umulig å få time hos han. Han tar også veldig ofte telefoner mens du er inne hos han og virker noe fraværende. Har nok en del flere baller i luften enn det han burde hatt...
Veldig fornøyd med legekontoret for øvrig og vært hos mange andre dyktige leger de gangene han ikke har hatt ledig time.

Seriøs, vennlig, kompetent og handlekraftig

Møtte hos Reberg med enkelte noe uklare symptomer og tanker. Reberg oppfattet umiddelbart ut fra tidligere sykdomshistorie at en mer grundig undersøkelse var nødvendig av noe annet enn jeg hadde forestilt meg. Reberg forordnet en utvidet undersøkelse på stedet, og satte umiddelbart i gang en prosess for oppfølging. Vennlig, trygg og ansvarlig. Man blir tryggere av slikt.

Menglende forståelse for kompliserte sykdomsbilder

Har hatt en langvarig og komplisert sykdom hvor det har vært vanskelig å sette fingeren på hva som er den egentlige årsaken. Reberg har brukt mesteparten av tiden på å se i dataskjermen, og har kommet med få eller ingen forslag til hva vi kan gjøre for at jeg skal bli friskmeldt. Han har ved flere anledninger mødt min frustrasjon ved å ikke være frisk og arbeidsfør med kommentaren "Ja, men nå må jo dette gå over snart."Jeg er helt enig, men slike utsagn hjelper meg fint lite.

Jeg har sett meg nødt til å benytte privat tilbud, og alle henvisninger fra Reberg er det jeg selv som har foreslått. Jeg har også vært hos ham én gang med en mer konkret problemstilling, og opplevde da at han var mer produktiv. Jeg har derfor endt opp med å trekke følgende slutning: dersom du har en helt konkret lidelse som det er lett å diagnostisere og behandle, er han helt sikkert en grei lege. Dersom man har et mer komplisert sykdomsbilde hvor det er vanskelig å sette fingeren å problemet, vil jeg anbefale å bytte fastlege umiddelbart! Jeg har endelig tatt til fornuft og byttet, og får nå skikkelig oppfølging og hjelp.

Mangler evne til å forstå

pasientens problematikk. Henviser til privat praktiserende hudleger i stedet for å bruke offentlige kanaler. Rotete kontor med papirer overalt som viser personalia til andre pasienter.

Engasjert, kompetent og nøye

Var til Brynjar for første gang idag for en undersøkelse. Veldig positiv overrasket over hans engasjement for å stille en riktig diagnose for mitt problem. Han forklarte meg på enkel og god måte hva som kunne være årsakene til symptomene mine og viste vilje og troverdighet til å ville komme til bunns i årsakene. Han hadde en noe rotete pult, men så ut til å ha god "orden" i rotet :-)