Majorstuhuset legegruppe DA

Siste vurderinger av behandlere ved Majorstuhuset legegruppe DA

GOD TILGJENGELIGHET FOR "NORMALE OPPGAVERRR

Lege: Brynjar Reberg Skrevet

+ God tilgjengelighet / kort ventetid
+ Grei oppdatering av prøvetaking m.v

- Liten entusiasme for bruk av spesialisthelse-
tjenesten og tilfeldig oppfølgning av meddelelser
derfra
- Lav prioritet i forhold til arbeidsoppgaver
(ansettelsesforhold?) fra / kon-
takt med offentlige helseinstitusjoner

Trygg og kunnskapsrik

Lege: Tord Andreas Wilhelm Steen Østberg Skrevet

Fantastisk lege. Veldig faglig dyktig, den beste fastlegen jeg har hatt. Imøtekommende og trygg. Anbefales på det varmeste!

Flink og

Lege: Trine Bjørner Skrevet

Jeg har hatt Trine som fastlege i 10-11 år, og vært hos henne med både fysiske og psykiske problemer, samt oppfølging i svangerskap. Barna mine har også samme fastlege. Jeg kjenner meg ikke helt igjen i enkelte av beskrivelsene nedenfor her. Trine er kanskje ikke av den dillete sorten som stryker en med hårene alltid, men jeg og barna har alltid blitt tatt på alvor, blir hørt, og fått henvisninger når det har vært nødvendig. Enkelte ganger har hun kanskje vært preget av forsinkelser og hastverk, men jeg føler alltid at hun bryr seg! De gangene jeg trenger mer tid bestiller jeg dobbelt-time. Flinke folk på laben også.

Styr unna!

Lege: Trine Bjørner Skrevet

Aldri følt meg mer til bry og så dum som når jeg er på time hos Trine. Her er det null forståelse, null sympati og null medmenneskelighet, og i tillegg ofte frekke svar. Hun er så og si alltid 30-90 min forsinket og rusher deg når du først har fått kommet inn til timen din, og føler jeg blir "kastet" ut når hun mener hun er ferdig med timen.

Sist gang jeg kom til henne var på grunn av en alvorlig depresjon og alvorlig hendelse relatert til dette og måtte selv ta opp hvordan jeg skulle håndtere jobb fremover - om sykmelding kanskje var lurt. Jeg fikk ingen gode råd, støttende ord eller sympati for situasjonen jeg var/er i og det som hadde skjedd. I tillegg til dette så ringte telefonen hennes på slutten av denne timen som hun svarte på, og siden hun da mente vi var ferdige holdt hun bare over mikrofonen og sa "ja, vi var vel ferdige her vi?". Og jeg satt der fortsatt med mange spørsmål. Følte meg bare mer elendig når jeg gikk der i fra.
På toppen har det vært en kamp å få forlenget sykmeldingen da jeg har oppholdt meg i en annen kommune den siste tiden. Eneste svaret jeg har fått når jeg har forsøkt å få den forlenget den er "kontakt lege der du er" og ingen hjelp i form av en telefon til lokalt legekontor eller henvisning til lege - og jeg mener en lege som Trine burde vite at det å få legetime i en kommune man ikke har fastlege er svært vanskelig.

Hun er sikkert ok nok for de som kun er der for konkrete fysiske skader/sykdommer, men for folk som sliter psykisk anbefaler jeg henne ikke i det hele tatt - STYR UNNA.
Det er så mange flere eksempler som ikke handler om behandling for psykisk helse jeg kunne nevnt også, men da blir jeg sittende å skrive.

Daylight Robbery

Lege: Brynjar Reberg Skrevet

Jeg hadde uønsket vekttap og sendte en melding til Dr. Reberg. I meldingen fortalte jeg om mine symptomer, og pga av covid spurte jeg om jeg burde komme inn til undersøkelse. Han svarte få timer senere, han stilte meg få spørsmål og det ville være best at jeg bestilte time. Jeg svarte at jeg bestilte time hos ham dagen etter.

Dagen etter fikk jeg sjokk: jeg fikk regning på 332kr for meldingen (han kalte det e-konsultasjon). Undersøkelsen dagen etter kostet meg 271kr til.

Dette synes jeg er rett og slett “daylight robbery”. Jeg klaget, men han gidder ikke engang å svare.

Dette er en Pluss-tjeneste.