Otto Sandsdalen Romfo

Kaj Munks vei 41 0876 Oslo
Tlf: 23 00 59 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Otto Sandsdalen Romfo er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Otto Sandsdalen Romfo

Fantastisk lege, Anbefales !!!

Otto er akkurat slik leger skal være! Han har vært min fastlege i 5 år og jeg blir alltid sett når jeg er der. Han har god peiling, men jeg tror ikke dette er legen du skal gå til om du vil ha en billig sykemeldinger eller medikamenter du ikke trenger!

Vanskelig tilgjenegelig

Hyggelig lege, men han er vanskelig å få tak på og det er lang ventetid for å få time. Han er kjent for å være lite villig til å skrive nødvendige legeattester. Jeg er totalt sett lite fornøyd.

Dyktig, men lite nøye

Hatt Romfo helt siden jeg kan huske og har vært fornøyd helt fram til de siste 5 årene. Jeg syns han er for rask til å avfeie og jeg får følelsen av at hvis jeg ikke er ordentlig dårlig når jeg kommer, så er det bare "å se det an i 2 uker og så ring opp igjen" - som om man noen sinne får en time på dagen. Dette er det vanskeligste med Tåsenklinikken og Romfo: Hvis man vil ha time, må man regne med å vente i minst 2 uker. Enkelte ganger har jeg bestilt time for henvisning og jeg har måttet vente i over 1 måned. Ergelig!

Derimot under graviditeten var det veldig koselig å kunne se ultralyd hver gang og jeg fikk inntrykket av at han tok seg god tid.

Jeg bytter fastlege nå fordi det er litt for langt å dra til Tåsenklinikken med en nyfødt fra der jeg bor nå.

Super Otto!

Hatt som fastlege siden 1997. Han tar godt vare på sin pasient. Humor,omsorgsfull, fikser ting fort og lytter. Han bryr seg. Sender fort videre til andre om han ikke kan hjelpe,noe som er bra service. Han er beste legen og håper jeg får beholde han i lang tid.

Kjempeflink lege

Tar godt vare på pasienten. Bare positivt å si om han!!

Har ofte dårlig tid og ikke så flink med psykisk sykdom

Denne legen oppleves som flink til alt som har med fysisk sykdom å gjøre, men når det gjelder psykisk sykdom så kommer han til kort. Er flink til å henvise videre til andre, men har ofte veldig dårlig tid og man føler seg som en "samlebåndspasient" til tider.

Et varmt og flott menneske, en god lege!

Har hatt dr. Romfo som fastlege siden 90-tallet, og selv om jeg har flyttet ut av Oslo har jeg valgt å beholde ham som min lege. Enestående til å se deg som pasient, snill og trygg og god. Bare vanskelig å få time noen ganger.

Dyktig og sympatisk

Jeg har hatt Otto som fastlege i ca. 15 år, først siden jeg bodde på Tåsen, men jeg har ikke ønsket å bytte etter hvert som jeg har flyttet rundt om i Oslo.

Han er dyktig, hyggelig, hjelpsom, ... I det hele tatt, veldig fornøyd.

Anbefaler IKKE denne legen!

Jeg vil IKKE anbefale denne legen. Jeg har opplevd ham som uprofesjonell, uempatisk og grenseløs. Dette var en svært ubehagelig og faktisk skremmende opplevelse. Etter to slike utageringer fra denne leges side så jeg meg nødt til å bytte fastlege.

Den beste synes jeg

Har hatt Romfo som fastlege i 20 år. Han har alltid hatt tid til meg når jeg har hatt behov for det, han har ivaretatt meg meget godt som pasient og han er utrolig dyktig i faget sitt. For meg finnes det ingen annen lege å gå til. Selv etter at jeg flyttet fra Oslo har jeg beholdt ham som min fastlege, og det vil jeg fortsette med.

En mønsterlege

Jeg har hatt Dr. Romfo som min lege i over 20 år og oplever ham som et mønster på hva en god lege skal være. Faglig innsiktsfull, vennlig og imøtekommende, stiller de rette spørsmålene og er alltid opptatt av pasienten ikke seg selv. Gir seg ikke om du har sykdomsproblemer som er diffuse og vanskelige å komme til bunns i.

Ikke rart han er populær, noe som dessverre har den ulempe at ventetid på konsultasjon kan bli lengre enn for andre leger. Er det akutt så pleier det hjelpsomme personalet på Tåsenklinikken sort sett å ordne en hastetime likevel.

Oslos beste fastlege?

Faglig dyktig, også på idrettskader. Empatisk og hyggelig, og selv med korte timer oppleves det alltid som Otto har nok tid. Det forklarer kanskje også at han iblant er litt forsinka, men det er en pris det er lett å betale for å bli gitt den tida man selv behøver.

Faglig dyktig og oppdatert

Han kan sitt fag, og vet å behandle mennesker. I tillegg til faglig oppdatert kunnskap i de områder jeg kan bedømme, har han humor, fleksibilitet (så mye systemet tillater) og en utrolig evne til å fokusere på pasienten i den tilmålte tid som er til rådighet. Heldig er den som under i hans vinger!

Fantastisk flink

Familien har hatt han som lege i 3 generasjoner, jeg fra jeg var 13 og er nå 40:) Han har alltid tid og tålmodighet til å lytte, han tar deg på alvor og gir seg ikke før han har funnet ut av problematikken du kommer med.

Fornøyd

Faglig dyktig, fokusert og oppmerksom.
Føler seg absolutt i trygge hender.

Hyggelig, erfaren og oppadgående lege!

Har stort sett bare positivt å si om Romfo. Eneste negative jeg kan komme på, og det er til gjengjeld et stort minus, er at han har allt for dårlig tid for hver enkelt. Det gjelder vel desverre for mange leger. En legetime på Tåsenklinikken er 15 min. Jeg synes det blir for snaut. Blir litt fabrikkfeeling. Inn - stemple - ut - neste!

"Jeg skal til Otto"

Jeg har gjort litt av hvert hos Tåsenklinikken og Otto de siste årene og alltid følt meg godt ivaretatt. Han er alltid profesjonell, positiv, ærlig og hyggelig og og det er ikke uten grunn at alle samtaler med Otto går på fornavn. Det eneste man kan trekke noe som helst på er at det ved timebestilling kan ta i overkant langt tid før det er åpent i kalenderen hans, spesielt i influensatider, men det er vel noe man må regne med når man er så heldig å kunne gå til en av byens mest populære fastleger. Dette kan jo faktisk være et ganske stort minus om det skulle haste, men jeg har samtidig en gang opplevd å få snike litt i køen ved et hastetilfelle. Det har blitt uhyre lett å skifte fastlege, men jeg har vært pasient hos Otto i snart åtte år og har ingen planer om å bytte, noe som strengt tatt sier mer enn noen stjernerangering.

Beste som finns! :)

Otto han e nu en knall kar :) Hatt han som lege i mange mange år, alltid hyggelig, klapp på skuldra, godt humør, empatisk og du får den hjelpa som trengs :) Det må sies at damene på Tåsenklinikken også er koselige,hjelpsomme og ringer deg tilbake om det er noe du lurer på :)

Våken og interessert

Han har godt humør ,lytter til hva du har å si.
Han følger opp og er flink til å henvise ved behov.
Jeg føler meg vell ivaretatt.

Meget dyktig!

Fin oppfølging. Får time når det trengs og kan ringe meg tilbake på kveldstid ved behov!