Waqqas Mohammad Sultan

Holmlia senter vei 10 1255 Oslo
Tlf: 22 75 20 62 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Waqqas Mohammad Sultan er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Waqqas Mohammad Sultan

Den verste erfaringen så langt

Moren min hadde time hos denne legen, hvor henne skulle bli sjekket for infeksjon. Istedenfor å gjøre det han skulle gjøre, fikk moren min beskjed om at henne skulle heller slutte å røyke, og bestille en annen time for å ta blodprøve (som i utgangspunktet var hensikten med dagens time).

Dette finner vi svært uforståelig, ettersom legen verken utførte det som han skulle, i tillegg fikk moren min refs for en ubetalt faktura fra 2009, som henne ikke visste om.

At dette ansvaret gikk utover min mor er helt uforståelig ettersom han selv burde ha kontroll over sine egne utgifter og innbetalinger. Til og med hans sekretær begynte å le da moren min forklarte situasjonen. I bunn og grunn endte hun ppp med å betale for en time hvor hun fikk høre at hun må slutte å røyke. Dette er uakseptabelt oppførsel fra en kjent lege, som vi gjerne ønsker å uttrykke slik at ingen andre opplever det samme som min mor gjorde.

Veldig fornøyd

Waquass Sultan kommer og henter. Hilser med håndtrykk, har øyekontakt, snakker med mild og vennlig stemme. Han setter seg tvers overfor meg og snakker direkte med øyekontakt. Han gir meg full oppmerksomhet og det virker som om han har all tid i verden.Han tar seg tid til å snakke om ting som ikke direkte er relatert til sykdommen.
Han gir god informasjon om det er noe og ringer og gir tilbakemelding på prøver. På eget initiativ tar han helsjekk med alle slags blodprøver. Det virker som han tror meg når jeg forteller om hva som plager meg.

lite fornøyd

Hatt som fastlege veldig lenge, er veldig sjeldent hos legen men de få gangene jeg har vært der har det ikke vært mye hjelp å få dessverre.

Kun fått beskjed om å "spise variert og være fysisk aktiv", noe som forsovet er et veldig godt råd men kanskje bedre egnet til andre enn en ung mann som allerede er veldig fysisk aktiv og har et godt kosthold?

Opplevde også at han brukte halve legetimen engang på å overtale meg til at det ikke var vits å gjøre noe/undersøke problemet noe videre da det var mange andre som hadde det værre.
Litt synd når man har brukt flere år på å prøve å løse opp i et problem, og gjorde at jeg følte jeg ble tatt lite seriøst pga at jeg ellers var frisk og blodprøvene var ok.

Veldig hyggelig, tillitsfull og nøye.

Har vært pasient hos Sultan helt fra han begynte på legesenteret. Den viktigste oppfattelse av Sultan er at jeg som pasient føler at han tar meg på alvor. Når jeg er inne hos ham føler jeg meg som den viktigste personen, og har ikke inntrykk av at at hans tanker begynner å gå til neste pasient.'' Jeg som pasient føler meg ivaretatt''.

Ingen god lege for unge kvinner

Jeg hadde Waqqas som vikar ved to legetimer for 3-4 år siden. Men jeg skriver en vurdering av han nå i ettertid fordi jeg fortsatt tenker på hvordan han opptrådte; veldig lite usympatisk, og nedlatende.

Jeg tenkte i utgangspunktet at hvilken lege som var min vikar spilte ikke så stor rolle, for jeg skulle bare bytte p-stav (hadde hatt det i 3 år, og skulle sette inn for nye 3 år). Men jeg opplevde at Waqqas var nedlatende, usympatisk og fordomsfull mot meg i en sårbar situasjon. Det plager meg fortsatt når jeg tenker tilbake på det.

Det første jeg reagerte på med Waqqas var den usympatiske måten han tok opp at jeg hadde tatt en abort 7 år tidligere. I ettertid har jeg også stilt spørsmålstegn ved hvorfor han i det hele tatt nevnte det? Jeg var hos legen for å bytte p-stav, og kan ikke se at det har noe med en abort jeg tok 7 år tidligere.

Det var helt i starten av legetimen, før vi egentlig hadde begynt timen, da han satt å scrolla gjennom legehistorikken min at han sa "Jeg ser du tok en abort, ja.. For snart 8 år siden." Jeg forklarer at jeg var på p-piller da, men at jeg allikevel dessverre ble uønsket gravid.

Også andre ting jeg reagerte på var at jeg hadde fortalte Waqqas at kjæresten min og jeg hadde kommet frem til at vi ønsket p-stav videre i 3 nye år. Måten Waqqas da senere snakket til meg på, var så upassende at jeg blir sint av å tenke på det nå. Og jeg følte meg veldig dømt og misforstått. Han sa at det kanskje var smart av meg å bruke kondomer i tillegg til p-stav "siden hyppig bytting av seksualpartnere er vanlig blant norske jenter". Jeg følte meg virkelig utilpass.

Jeg følte meg så dømt og nedverdiget da jeg gikk fra legekontoret den dagen som om jeg var en slags "løs norsk kvinne" i hans øyne som burde bruke kondomer med "alle" seksualpartnerne mine, og som hadde tatt en abort som veldig ung. Og utgangspunktet for besøket var for å fortsette mitt fjerde vellykkede år med p-stav. Jeg ikke virkelig ikke sett for meg at jeg måtte redegjøre for aborten eller å bli forelest i kondombruk og "norske kvinners" seksualvaner, som jeg ikke relaterte til i det hele tatt..

Waqqas er nok flinkere med andre pasientgrupper enn unge kvinner.

hører på alt og kan alt

forstår mine problemer,og alltid god humør.Han har vært legen min siden første dagen og helle familien er hos han,

Lege er ok

Lege er ok. Men den telefonen linje som er opptatt fra 0815. Er bare tull. Jeg ringte 22 ganger for å bestille akutt time. Men dessverre dame so took opp telefonen sa jeg må ringer i morgen igjen. Dette er bare dritt

Vanskelig å få time, men grei når man først kommer.

Doktor Sultan er en hyggelig kar, rolig og vennlig. Har ikke mye å utsette på ham de gangene jeg har vært hos ham selv. Men, det er bare når det er høyst nødvendig, for å få en time her er et mareritt.

Telefonen åpner klokka 8:15, og da er det godt man ikke lenger har dreieskiver på apparatet - for her må det ringes og ringes og ringes, på nytt og på nytt, med opptattsignal som resultat hver gang - til du omsider har flaks og kommer inn i køen. Begynn gjerne 8:10 for å klare å komme inn i køen litt før. Blir du forsinket og ringer først 8:25, er det sjelden noen timer igjen den dagen. Og kan du booke til i morgen? Neida. Bedre lykke neste gang! Det minner jo om julesalg på sekstitallet, med en flokk gale kunder som står og trøkker på utsiden av butikken og renner inn i en kaotisk horde så fort dørene åpnes...

Nei, Sultan er grei han, men brukervennlig er kontoret hans så definitivt ikke.

Proff og vennlig

Sultan er en unik lege. Hans tilnærming er vennlig, spørrende og faglig. Jeg får alltid veldig god hjelp og møter en lege som kan sitt fag, og som kombinerer det med stor varme og omsorg. Sultan anbefales på det varmeste som fastlege!!

Fin, sensitiv, klok og har omsorg

Sultan lytter, husker deg og viser omsorg! Han tar deg på alvor, og har tid til deg, innenfor de rammene han jobber under. Fint at han tar fri fredager slik at han ikke er overarbeidet og stresset hjemme, noe som gjør han til en bedre lege når han er på jobb.

Litt vag og passiv, ellers hyggelig

Sultan er hyggelig og tar seg god tid til å lytte. Dessverre er han passiv, skriver heller ut piller en å henvise videre til spesialist, og dette kan forsinke at riktig behandling kommer i gang. Fri hver fredag, dette er uheldig.

Fri hver fredag uten vikar???

Det går bare ikke ann å ha en fastlege som er borte hver eneste fredag- uten å ha noen som kan vikariere! Er dette virkelig lov? Jeg er helt sjokkert! Er det rart man ender opp på VOLVAT istedenfor å gå til fastlegen sin... Jeg var der forrige uke med min datter for å sjekke evt infeksjon og betalte gladelig kr 1050,- for 5 min konsultasjon. Jeg vurderer sterkt å bli medlem nå for å unngå manglende service og tilgjengelighet hos fastlege. Fastlegen er jo uansett nå bare blitt et sted jeg går til for å få henvisning til andre leger...

Lege uten humanitet!

Sultan er en lege som ikke bryr seg om pasientene. Han tar ikke hensyn til det en trenger hjelp med, og han lytter ikke til pasienten. Han tenker kun på å få lommene sine fylt med penger. Han er en lege som ikke tenker på pasientens beste. Jeg kan ikke fordra han! Det samme gjelder sekretæren som aldri har et smil om munnen. Hun er alltid uhyggelig og lytter aldri. Hun kunne gjerne vært med på et sinnemestringskurs. Sultan er en hjerteløs lege. Anbefaler han ABSOLUTT IKKE!

Beste legen

Alltid hjelpsom og hyggelig... Kjempe flink. Men lege sekretæren kunne ha godt av å gå på et smilekurs eller noe. Kunne vært litt hyggeligere når man ringer.

aldri mere

forbedring forslag er at legen kan ha et øyekontakt med pasient og la være å stirre på pc, fint om han kunne hilse da han roper ut navnet på pasient og ikke vise ryggen med en gang, ikke slippe inn sekretær bare for å vise at en sitter på gynekologisk stolen og som lager ekle grimaser etter det, å bry seg om menneske som valgte deg å komme til! heldigvis så byttet jeg lege for lenge siden,men glemmer jo aldre det verste opplevelse fra lege i mitt liv

Beste legen!

Sultan er en fantastisk lege. Han tar seg god tid for å gjøre en grundig undersøkelse før han kommer med anbefaling. Føler meg veldig trygg på han, uansett hva jeg måtte komme til han med.
Det som skiller han fra andre leger jeg har hatt, er at han tar seg tid til å spørre hvordan det går ellers i livet og. Virker som han bryr seg om pasientene sine. Utrolig glad for at han er fastlegen min. :)

Flink

Sultan tar seg tid til pasientene og følger opp fra konsultasjon til konsultasjon. Behagelig og vennlig.

Meget bra

Jeg deler de andres vurdering av denne fastlege. Lyttende, grundig, tok seg god tid og tok min henvendelse alvorlig. Jeg var i utgangspunktet skeptisk til navnet og tenkte at dårlig norsk kan være et hinder for god komminikasjon, men det var ubegrunnede bekymringer. Kan anbefales på det varmeste.

Solid og imøtekommende

Sultan profesjonell, vennlig og lyttende. Jeg har tatt med min sønn (5 år) ved noen anledninger og fått gode råd. Når jeg har henvendt meg med egne helsespørsmål noen få ganger har han vært konstruktiv og tydelig.

Bra lege, serviceinnstilt og trygg håndtering.

Derimot har legekontoret mye å hente på å bli mer kundeorienterte. Ett enkelt virkemiddel kan være å innføre timeforespørsel via sms.

Meget dyktig lege

Jeg oppfatter Dr. Sultan som faglig dyktig. Han er en meget behagelig person å snakke med. Man får alltid følelsen av at han tar seg tid til deg, selv om han sikkert egentlig har det travelt.