Waqqas Mohammad Sultan

Holmlia Legesenter Mann, 45 år

Autorisert2003
Ledige plasser 10 av 1500
Vil du bytte til denne fastlegen?

Holmlia Legesenter

Holmlia Senter vei 10 1255 Oslo
Waqqas Mohammad Sultan er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Waqqas Mohammad Sultan

Veldig fornøyd

Waquass Sultan kommer og henter. Hilser med håndtrykk, har øyekontakt, snakker med mild og vennlig stemme. Han setter seg tvers overfor meg og snakker direkte med øyekontakt. Han gir meg full oppmerksomhet og det virker som om han har all tid i verden.Han tar seg tid til å snakke om ting som ikke direkte er relatert til sykdommen.
Han gir god informasjon om det er noe og ringer og gir tilbakemelding på prøver. På eget initiativ tar han helsjekk med alle slags blodprøver. Det virker som han tror meg når jeg forteller om hva som plager meg.

lite fornøyd

Hatt som fastlege veldig lenge, er veldig sjeldent hos legen men de få gangene jeg har vært der har det ikke vært mye hjelp å få dessverre.

Kun fått beskjed om å "spise variert og være fysisk aktiv", noe som forsovet er et veldig godt råd men kanskje bedre egnet til andre enn en ung mann som allerede er veldig fysisk aktiv og har et godt kosthold?

Opplevde også at han brukte halve legetimen engang på å overtale meg til at det ikke var vits å gjøre noe/undersøke problemet noe videre da det var mange andre som hadde det værre.
Litt synd når man har brukt flere år på å prøve å løse opp i et problem, og gjorde at jeg følte jeg ble tatt lite seriøst pga at jeg ellers var frisk og blodprøvene var ok.

Veldig hyggelig, tillitsfull og nøye.

Har vært pasient hos Sultan helt fra han begynte på legesenteret. Den viktigste oppfattelse av Sultan er at jeg som pasient føler at han tar meg på alvor. Når jeg er inne hos ham føler jeg meg som den viktigste personen, og har ikke inntrykk av at at hans tanker begynner å gå til neste pasient.'' Jeg som pasient føler meg ivaretatt''.

Ingen god lege for unge kvinner

Jeg hadde Waqqas som vikar ved to legetimer for 3-4 år siden. Men jeg skriver en vurdering av han nå i ettertid fordi jeg fortsatt tenker på hvordan han opptrådte; veldig lite usympatisk, og nedlatende.

Jeg tenkte i utgangspunktet at hvilken lege som var min vikar spilte ikke så stor rolle, for jeg skulle bare bytte p-stav (hadde hatt det i 3 år, og skulle sette inn for nye 3 år). Men jeg opplevde at Waqqas var nedlatende, usympatisk og fordomsfull mot meg i en sårbar situasjon. Det plager meg fortsatt når jeg tenker tilbake på det.

Det første jeg reagerte på med Waqqas var den usympatiske måten han tok opp at jeg hadde tatt en abort 7 år tidligere. I ettertid har jeg også stilt spørsmålstegn ved hvorfor han i det hele tatt nevnte det? Jeg var hos legen for å bytte p-stav, og kan ikke se at det har noe med en abort jeg tok 7 år tidligere.

Det var helt i starten av legetimen, før vi egentlig hadde begynt timen, da han satt å scrolla gjennom legehistorikken min at han sa "Jeg ser du tok en abort, ja.. For snart 8 år siden." Jeg forklarer at jeg var på p-piller da, men at jeg allikevel dessverre ble uønsket gravid.

Også andre ting jeg reagerte på var at jeg hadde fortalte Waqqas at kjæresten min og jeg hadde kommet frem til at vi ønsket p-stav videre i 3 nye år. Måten Waqqas da senere snakket til meg på, var så upassende at jeg blir sint av å tenke på det nå. Og jeg følte meg veldig dømt og misforstått. Han sa at det kanskje var smart av meg å bruke kondomer i tillegg til p-stav "siden hyppig bytting av seksualpartnere er vanlig blant norske jenter". Jeg følte meg virkelig utilpass.

Jeg følte meg så dømt og nedverdiget da jeg gikk fra legekontoret den dagen som om jeg var en slags "løs norsk kvinne" i hans øyne som burde bruke kondomer med "alle" seksualpartnerne mine, og som hadde tatt en abort som veldig ung. Og utgangspunktet for besøket var for å fortsette mitt fjerde vellykkede år med p-stav. Jeg ikke virkelig ikke sett for meg at jeg måtte redegjøre for aborten eller å bli forelest i kondombruk og "norske kvinners" seksualvaner, som jeg ikke relaterte til i det hele tatt..

Waqqas er nok flinkere med andre pasientgrupper enn unge kvinner.

hører på alt og kan alt

forstår mine problemer,og alltid god humør.Han har vært legen min siden første dagen og helle familien er hos han,