Alexander Wahl

Autorisasjon (1993)

Alexander Wahl er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Alexander Wahl

Grei nok, men ikke veldig engasjert

Hadde Wahl som lege for noen år siden (sent på 2000-tallet). Grei nok, men ikke veldig engasjert. Veldig hyggelig og flink sekretær trekker opp. (vet ikke om hun fortsatt jobber der)

Dyktig og kunnskapsrik

Han er en dyktig og veldig kunnskapsrik lege - virker veldig godt oppdatert. Tar meg på alvor, og gir veldig gode råd. Ærlig.

Hval er veldig bra lege

Jeg har gått til Alexander Hval i flere år. Synes han er omsorgsfull og følger meg veldig godt opp. Jeg opplever ikke at han er fjern slik flere skriver her, heller tvert imot. Hval har min fulle tillit.

Den beste legen jeg har hatt

Wahl er meget rolig, saklig, nøktern og har en utrolig evne til å få deg til å slappe av. Han stiller spørsmål og hører faktisk på deg mens du snakker. Han skjønner seg på mennesker og forstår at pasienter har behov for a)få lagt frem sin historie og b)bli forklart hva som må gjøres av medisinske tiltak. Jeg var svært syk da jeg kom til ham, han gjorde akkurat det han skulle og fikk meg frisk. Jeg skylder den mannen meget. Han er en pryd for legeyrket.

Etterhvert fant jeg ut at han er litt spesiell

Først var jeg ganske fornøyd med at han faktisk tok mine problemer på alvor, og skrev ut medisiner. Jeg har hatt problemer over tid, som ingen leger har funnet ut hva skyldes, mens han gjettet på en grunn og skrev ut medisin. Da synes jeg han virket flink, men etterhvert har jeg begynt å lure på om han egentlig er litt rar.

I forbindelse med graviditet og sykdom hos barnet har jeg sammenlignet rådene og det han har fokus på og svarer, med det andre gravide venner og foreldre har fått høre i tilsvarende situasjoner, og mange har reagert på at hans tilnærming har vært litt merkelig. Bl.a. mye fokus på når det var lurt å få barn nummer to og beskjed om at gynekologisk undersøkelse var unødvendig på seksukers-kontroll. Ved bedømmelse av barnesykdom bladde han i en brosjyre fra syttitallet og slo fast at det ikke lignet på noen av de skumle. Vi hadde stilt bedre diagnose via internet før vi kom. Barnehagen var misfornøyd med at han mente barnet burde gå i barnehagen med smittsom sykdom, fordi sykdommen ikke var farlig, selv om vi sa det var uproblematisk for oss å være hjemme med sykt barn.