Alexander Wahl

Kurbadet Legesenter

Autorisasjon (1993)

Alexander Wahl er en av 544 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Alexander Wahl

Kald, uinteressert og distansert.

Møter ikke pasienten på en god måte. Kald, uinteressert, distansert. Skaper ikke tilit. Virker som han er mest interessert i å få deg kjappest mulig ut av kontoret.

Rekommenderas inte

Jag känner att han inte lyssnar och ser efter mina behov som patient. Jag skulle inte rekommendera doktor Wahl, då jag ofta går därifrån med en klump i magen och känner att jag inte fått den hjälp jag behöver.

Dyktig og engasjert

Tommel opp til Alexander Wahl som fremtrer både dyktig og engasjert innenfor sitt felt.
Han gir et inntrykk av at han ønsker å hjelpe, og ikke bare feie deg ut av døra mot bankterminalen.

Tommel ned til helsesekretærene for manglende bakkekontakt og oppfølging av henvendelser som krever det.
Har ved flere anledninger også vært komplett umulig å komme igjennom på telefonen. Telefonsentralen kaster deg ut litt før du når 60 minutter, etter dette er du velkommen til å ringe inn på nytt for å ende bakerst i køen igjen.. Heldigvis er jeg Morten Harket fan.

Fornuftig og omsorgsfull

Har hatt Alexander som fastlege i ca åtte år. Har ikke tenkt å bytte selv om jeg har flyttet langt ut av sentrum.

Nøktern og kunnskapsrik lege

Leste gjennom anmeldelsene her nå, veldig varierende. Tror dette kan ha sammenheng med hvilke forventninger man har til en fastlege. Alexander er svært kunnskapsrik på diagnoser og medisiner, langt over gjennomsnittet på fastleger. Han kommuniserer nøkternt og kortfattet, ikke noe dilldall. Derfor kan han nok virke som brå på de som er ute etter en forståelsesfull og "psykologaktig" lege. Jeg forstår derfor godt at mange kan oppfatte ham som fjern og "rar", men jeg tror at det er feil at det kommer fra manglende vilje eller ønske om å hjelpe - det er bare at han er litt "nerd". Da det var mistanke om at jeg hadde en alvorlig sykdom så stilte han opp langt utenfor det som er å forvente av en fastlege, ringte til og med å hørte hvordan det gikk. Dersom du vil ha en veldig intelligent lege som er litt eksentrisk, men som gir deg konkret og instrumentell hjelp du trenger så er dette legen for deg, din egen Dr.House (tv-serien). Alltid mulig å få time, medium hyggelige kontorpersonale.