Alexander Wahl

Tlf: 23 35 30 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Alexander Wahl er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Alexander Wahl

Omsorgsfull og kunnskapsrik

Jeg er meget fornøyd med Alexander Wahl. Han har fulgt meg tett opp både når det gjelder psykisk og fysisk sykdom. Jeg kan nesten si at han har reddet livet mitt da han oppdaget at noe var galt og sendte meg videre i systemet. Det viste seg å være kreft i tykktarmen. Jeg ble operert og idag er jeg helt frisk.
Når det gjelder min psykiske sykdom, har jeg også fått tett oppfølging, og gjennom konsultasjoner og riktig medisinering har jeg det idag veldig bra.

Effektiv og god intuisjon på grunn av høyt kunnskapsnivå

Jeg fikk tildelt Alexander da fastlegeordningen ble innført. Jeg opplevde han som litt lite interessert de første gangene jeg var hos han - kom uansett alltid ut igjen etter kort tid og alltid med riktig diagnose og behandling eller råd som hjalp, kanskje han syntes det var litt lite utfordrende.. Nå stoler jeg helt på han og hele familien går nå bare dit. Han kan være litt kortfattet, men er alltid spot on på all diagnose og argumentasjon. Noen ganger er det bare å la naturen ordne opp selv eller hjelpe seg selv ved å endre noe eller godta ting som det er fordi det er innenfor normalen og da sier han det rett ut i stedet for å pakke det inn.

Utrolig dyktig lege!

En utrolig flink lege, som virkleig lytter til pasienten.
Han var den første å sette diagnose om noe jeg har hatt i mange år uten å vite. Fikk riktig behandling og et nytt liv! Takk! :)

Kunnskapsrik, imøtekommende, framifrå behandling

Doktor Alexander Wahl har vært min fastlege i over 10 år. Gjennom disse årene har jeg fått slik framifrå legebehandling. Dr. Wahls kunnskaper og erfaring, samt imøtekommenhet og trygghet medfører alltid adekvat og riktig behandlingsform. Dr. Wahl forklarer og gir råd og veiledning på en slik god og tillitsvekkende måte. Man får alltid god oppfølging gjennom nye konsultasjoner og progresjon i behandlingen.

Effektiv og rett på sak

Jeg valgte Alexander Wahl som fastlege til tross for mildt sagt blandete erfaringer her på Legelisten. Jeg tok sjansen på grunn av beliggenhet (jeg bor rett i nærheten) og muligheten for å bestille time via sms og internett. Etter første møte er jeg er for så vidt enig i inntrykkene av han som litt fjern og distansert, men han henviste meg rask til riktig spesialist. Han innrømmet av seg selv at han ikke kunne så mye om tilstanden, men det han sa skulle vise seg å stemme godt med spesialistens vurderinger. Derfor er jeg alt i alt fornøyd med første konsultasjon. Han virker effektiv og rett på sak.

Føler meg ikke trodd, hørt eller sett..

Min opplevelse med Alexander er desverre dårlig. Har hatt problemer med blære/tarm oppigjennom hele sommeren og hver gang jeg har kommet til ham har jeg følt at jeg har vært til bry. Har verken virket som han har trodd på symptomene mine når jeg har fortalt om hvordan jeg har det eller tatt det alvorlig. Jeg anbefaler derfor INGEN å gå til Alexander.

Savner medmenneskelighet

Føltes som legen ikke ville hjelpe meg, at jeg bare var til bry. Han var giddalaus og fraværende og jeg følte meg verken sett eller hørt. Har aldri vært så frustrert og lei meg etter en konsultasjon. Dette var min første og siste.

Han er den beste

Jeg har gått til Alexander i snart 10 år. Han er en meget oppegående og dyktig lege, som har sett meg i alle situasjoner. Selv om han ikke prater som en foss, er det han sier meget presist og tillitsvekkende. Dette er en kunnskapsrik lege som bryr seg om deg. Jeg håper at jeg alltid kan ha ham som lege. Et solid holdepunkt i mitt liv, og en lege jeg vil takke for mye.

Alexander Wahl

Lett å få time er vel det som er mest positivt. Føler alltid at jeg er til bry. Ikke lett å kommunisere med, virker veldig moralsk. Og jeg har alltid en dårlig følelse når jeg går derfra.

Uengasjert med dårlig tid, rotete

Lite engasjert, ønsker å få deg fort inn og ut. Ikke veldig glad i å ta prøver. opplevde at prøven som ble tatt ikke ble sendt inn. Ikke flink på oppfølging.-

Litt rar, men ekstremt god lege

Har hatt ham som fastlege i mange år. Har alltid fått den hjelpen jeg trenger, men ikke hatt noe spesielt forhold til ham før han fulgte meg gjennom et svangerskap. Fikk veldig god oppfølging, når det var noe han ikke var helt sikker på, siden dette ikke er hans hovedfelt, henviste han videre. Han er nøye, faglig oppdatert og lytter til deg.

En lege å stole på

Jeg har hatt Alexander Wahl som fastlege omtrent like lenge som fastlegeordningen har eksistert. Det har jeg fortsatt med etter at jeg ble pensjonert fra en jobb i sentrum, nær legesenteret hvor dr. Wahl har sitt virke. Jeg bor et stykke utenfor sentrum, men har beholdt ham fordi han er dyktig lege og yter service utover det han strengt tatt behøver å gjøre. Jeg føler også at vi har en fin tone oss imellom.

Jeg er en mann i mitt 80-ende år.

Dyktig og lyttende lege

Har hatt Wahl som fastlege i mange år og har utelukkende positive erfaringer med ham! Wahl er lyttende, gir forståelige medisinske forklaringer og jeg opplever at han har omsorg for meg. Jeg har anbefalt Wahl som fastlege for både venner og familie. En av dem har en sjelden kronisk sykdom. Han byttet til Wahl og opplevde for første gang på over ti år å ha en lege som tok ham på alvor. Ikke nok med at Wahl fant fram til god behandling, han skrev også en medisinsk fagartikkel om hans tilfelle!

Misfornøyd

Jeg har gått til Wahl gjennom flere år. Jeg har opplevd at han har vært lite opptatt av å hjelpe, og mest opptatt av å få meg fortest mulig ut av kontoret. Stort sett har han kunkludert med "la oss se om to måneder om det er blitt bedre". Har i kveld endelig byttet, hvilket jeg selvsagt burde gjort for lenge siden.

Ullen lege

Lite konkret, kompliserende - går ut med flere spørsmål enn svar. Har kun hatt han som vikar for egen fastlege.

Helt hinsides

Har ikke noe fornuftig å si om denne legen. Jeg har en rekke kroniske plager, når jeg i ungdomstiden ønsket å utrede dette ble jeg møtt av en lege som behandlet meg som en hypokonder. Da jeg for noen år siden gikk inn i mitt andre studie og ønsket å få utredet konsentrasjonsproblemene mine, svarte han simpelt at høyere utdanning ikke er for alle. Han insierte altså som lege at jeg ikke egner meg for høyere utdanning. Dette synes jeg var veldig drøyt og har brukt privat lege siden, da jeg mistet all tro på offentlig helsetjeneste.

en ikke-lyttende mann ...

min erfaring (over flere år) er at fastlege Wahl er 'lyttende' så lenge du følger hans råd..... blir sykdomsbildet komplisert som i min datters tilfelle, inntar han en 'vent-og-se-holdning', er lite dedikert, ikke-lyttende. Det er i de komplekse vanskelige sykdomsbildene at en fastlege virkelig viser om han er dedikert. Dessverre er ikke DET min følelse med denne mannen....vår situasjon ble bagatellisert og lite forstått.

En veldig kompetent lege

Har vært famiielego og kjent han siden ca 2000. Han har alltid vært imøtekommende og tilgjengelig for oss. Syns det er mange bedømmelser her som jeg slettes ikke kjenner meg igjen i. Opp gjennom årene har jeg hatt mange leger og ranger Wahl som en perfekt lege for min del.

Grei nok, men ikke veldig engasjert

Hadde Wahl som lege for noen år siden (sent på 2000-tallet). Grei nok, men ikke veldig engasjert. Veldig hyggelig og flink sekretær trekker opp. (vet ikke om hun fortsatt jobber der)

Dyktig og kunnskapsrik

Han er en dyktig og veldig kunnskapsrik lege - virker veldig godt oppdatert. Tar meg på alvor, og gir veldig gode råd. Ærlig.