Alexander Wahl

Autorisasjon (1993)

Alexander Wahl er en av 547 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Alexander Wahl

Trygg og reflektert lege

Jeg er veldig godt fornøyd med Dr. Wahl. Han går grundig tilverks og tar nødvendige prøver. Han er kunnskapsrik og hyggelig person som jeg vil anbefale.

Trygg og kunnskapsrik

Alltid trygg og har full tillit til dr. Wahl. Han tar nødvendige tester og følger opp resultatene på en svært tillitsvekkende måte. Det gir trygghet og reduserer uro og bekymringer hos meg som pasient.

ingen kommunikator og nedlatende

Pluss at han er direkte og ærlig. Nedlatende og latterliggjøring av pasient er langt fra ok, første gang hos noen lege og sjokkerende. Lite interessert i mitt syn og opplevelse som pasient av egen sykdom, virker kunnskapsrik som lege men ikke en som kan behandle komplekse sykdommer som krever mer at pasienten bidrar. Ser kun på enkelt symptomer og lytter ikke, i et komplekst sykdomsbilde hvor spesialister på området behandler det jeg har symptomer på. En slik lege kan forlenge et sykdomsforløp for en pasient, og heller legge til problem med sine raske konklusjoner. Ø-hjelps time og å ikke kjenne pasienten får komme han til gode.

Kurbadet legesenter og Lege Anne Ruud er forøvrig mitt faste legesenter, og jeg synest de gjør en fantastisk jobb. Ryddige, effektive og vennlige.

Anbefales ikke

Jeg har hatt dr. Wahl som fastlege i noen år, og jeg har vært misfornøyd med ham like lenge. Opplever han som kald, distansert og rett og slett uinteressert i pasienten. Det er først når jeg fikk barn at jeg reagerte på væremåten hans. Byttet fastlege for ungen umiddelbart, men har selv beholdt ham da kurbadet er nærmeste legekontor. Flere av hans kollegaer skal være veldig flinke, bare synd at alle har fulle lister.

Skuffet

Hele møtet med Kurbadet Legesenter og Alexander Wahl som fastlege var virkelig en stor skuffelse. Byttet fastlege samme dag.

Legesenteret var i tillegg gammelt og falleferdig.