Alexander Wahl

Autorisasjon (1993)

Alexander Wahl er en av 556 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Alexander Wahl

Meget dyktig fastlege

Alexander Wahl har vært en enormt omsorgsfull og dyktig fastlege som har bidratt sterkt til å få meg gjennom en depresjon. Jeg har ved siden av fastlegen gått til psykolog, men føler at jeg har hatt vel så stort utbytte av møtene med dr. Wahl. Han kom med konkrete råd, utfordret meg i forhold til egen sykdomsituasjon og var forståelsesfull. Utenom deperesjonsepisoden har dr. Wahl vært helt upåklagelig. Henvist når det passer, og ellers tatt seg tid. Anbefaler han på det sterkeste.

Dårlig kjemi

To ganger har jeg vært hos Alexander og begge ganger med hensikt om å få en henvisning.
Den ene gangen ønsket jeg henvisning til psykolog, men fikk beskjed om at det var nok ikke så sannsynlig at jeg fikk noen hjelp der. Problemene mine var for små. Det løste seg da jeg fortalte at jeg hadde forsikring.... Det er mulig at det er realistisk, men jeg følte meg ikke akkurat noe høyere i hatten etter denne avvisningen.
Andre gangen ønsket jeg også en henvisning til utredning av en smertefull tå. Det fikk jeg heller ikke. Jeg fikk noen gode råd der i mot, men i bunn og grunn følte jeg at han ikke lyttet etter mitt behov.
Jeg og Alexander hadde ingen god kjemi, men det kan det godt være at andre har. Jeg opplever at han har faglig god kompetanse, men jeg følte meg hver gang som en byrde for helsevesenet når jeg gikk ut døra hans (det tror jeg ikke kan stemme - jeg er i kontakt med helsevesenet toppen en gang årlig).
Jeg for min del byttet til en anne lege.

Trygg og reflektert lege

Jeg er veldig godt fornøyd med Dr. Wahl. Han går grundig tilverks og tar nødvendige prøver. Han er kunnskapsrik og hyggelig person som jeg vil anbefale.

Trygg og kunnskapsrik

Alltid trygg og har full tillit til dr. Wahl. Han tar nødvendige tester og følger opp resultatene på en svært tillitsvekkende måte. Det gir trygghet og reduserer uro og bekymringer hos meg som pasient.

ingen kommunikator og nedlatende

Pluss at han er direkte og ærlig. Nedlatende og latterliggjøring av pasient er langt fra ok, første gang hos noen lege og sjokkerende. Lite interessert i mitt syn og opplevelse som pasient av egen sykdom, virker kunnskapsrik som lege men ikke en som kan behandle komplekse sykdommer som krever mer at pasienten bidrar. Ser kun på enkelt symptomer og lytter ikke, i et komplekst sykdomsbilde hvor spesialister på området behandler det jeg har symptomer på. En slik lege kan forlenge et sykdomsforløp for en pasient, og heller legge til problem med sine raske konklusjoner. Ø-hjelps time og å ikke kjenne pasienten får komme han til gode.

Kurbadet legesenter og Lege Anne Ruud er forøvrig mitt faste legesenter, og jeg synest de gjør en fantastisk jobb. Ryddige, effektive og vennlige.