Kurbadet Legesenter

Tlf: 23 35 30 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Kurbadet Legesenter

Selvopptatt!!

Lege: Alexander Wahl Skrevet

Hvis du har lyst på en lege med bra plassering i Oslo sentrum, selvopptatt og ikke tåler tilbake melding så velg dette fantastiske menneske som har fått lege papirer på en eller annen måte!!

Ikke til å stole på

Lege: Alexander Wahl Skrevet

Fikk ikke den hjelpen jeg trengte. Han avsluttet timen raskt for å holde skjema. Virker stresset og tror han har to jobber. Byttet lege.

Dyktig og imøtekommende lege

Lege: Mette Brekke Skrevet

Har vært pasient eller kunde hos Mette Brekke i over 20 år, med meget god erfaring. Lyttende, positiv og hjelpsom i sin væremåte, og med lang erfaring og høy kompetanse finner hun frem til en effektiv behandling, stort sett. Kan anbefales !

Omsorgsfull og kunnskapsrik

Lege: Alexander Wahl Skrevet

Jeg er meget fornøyd med Alexander Wahl. Han har fulgt meg tett opp både når det gjelder psykisk og fysisk sykdom. Jeg kan nesten si at han har reddet livet mitt da han oppdaget at noe var galt og sendte meg videre i systemet. Det viste seg å være kreft i tykktarmen. Jeg ble operert og idag er jeg helt frisk.
Når det gjelder min psykiske sykdom, har jeg også fått tett oppfølging, og gjennom konsultasjoner og riktig medisinering har jeg det idag veldig bra.

Dyktig, oppmerksom, klok, varm

Lege: Mette Brekke Skrevet

Tar meg seriøst, tar seg tid, kunnskapsrik, hyggelig, personlig på en bra måte, engasjert og tilstede.

Effektiv og god intuisjon på grunn av høyt kunnskapsnivå

Lege: Alexander Wahl Skrevet

Jeg fikk tildelt Alexander da fastlegeordningen ble innført. Jeg opplevde han som litt lite interessert de første gangene jeg var hos han - kom uansett alltid ut igjen etter kort tid og alltid med riktig diagnose og behandling eller råd som hjalp, kanskje han syntes det var litt lite utfordrende.. Nå stoler jeg helt på han og hele familien går nå bare dit. Han kan være litt kortfattet, men er alltid spot on på all diagnose og argumentasjon. Noen ganger er det bare å la naturen ordne opp selv eller hjelpe seg selv ved å endre noe eller godta ting som det er fordi det er innenfor normalen og da sier han det rett ut i stedet for å pakke det inn.

Veldig fornøyd. Kunnskapsrik og tar seg tid.

Lege: Helene Berglund Skrevet

Veldig fornøyd. Tar seg god tid. Kunnskapsrik. Lytter og forstår. Anbefales! Har vært kunde i flere år.

Fantastisk!!

Lege: Mette Brekke Skrevet

Hun er blid, snill, lyttende og kunnskapsrik! Og hun har alltid en plan! Jeg har gått til henne i 15 år og allltid fått god hjelp! Både gjennom svangerskap og gjennom andre kriser i livet. Hun hadde gode råd og fulgte meg opp. Jeg vet nesten ikke hva jeg hadde gjort uten henne. Jeg er så glad for at hun underviser, slik at andre leger får nyte av hennes kunnskap. Hun er et tvers igjennom godt menneske!

EN AV DE PROFESJONELT ENGASJERTE LEGER

Lege: Anne Ruud Skrevet

Dr. Ruud er profesjonell og meget dyktig. Jeg har hatt henne som fastlege i flere år og fortsatt fornøyd med hennes måte å behandle meg som en pasient på.

Avvisende og lite forstaaelsesfull lege

Lege: Anne Ruud Skrevet

Jeg fikk akutt-time paa Kurbadet legesenter grunnet en infeksjon paa øyet. Tok samtidig opp en del andre symptomer som har meldt seg den siste tiden parallelt med at jeg er sykemeldt fra jobben grunnet utbrenthet (kontinuerlig tinnitus, ømhet/stivhet og frostrier/frysninger i kroppen, orker knapt gaa ut døren, sliten, humørsvingninger, sover urolig, men mye, gaatt ned i vekt, appetittløshet). Snakket først med en forstaelsesfull legestudent som tok meg paa alvor og ville kartlegge symptomene og ta en blodprøve. Da fastlegen kom inn i rommet avfeide hun dette og ønsket ikke vurdere symptomene utover infeksjonen (som hun brukte ca 5 sekunder paa aa vurdere), og ba meg ringe (ikke avtale time) til fastlegen min igjen om to uker (!). Ble raskt skysset ut av legekontoret selv om jeg var paa graatens rand paa grunn av denne behandlingen. Her kunne jeg ønske fastlegen kunne ha avsett 60 sekunder til aa faa innblikk i situasjonen min før hun henviste meg til aa komme tilbake igjen, og i det minste da sette opp en time. Det virket ikke som hun tok meg som pasient paa alvor. Har fastlege, Helene Berglund, ved samme legekontor, som jeg er veldig fornøyd med.

Utrolig dyktig lege!

Lege: Alexander Wahl Skrevet

En utrolig flink lege, som virkleig lytter til pasienten.
Han var den første å sette diagnose om noe jeg har hatt i mange år uten å vite. Fikk riktig behandling og et nytt liv! Takk! :)

Kunnskapsrik, imøtekommende, framifrå behandling

Lege: Alexander Wahl Skrevet

Doktor Alexander Wahl har vært min fastlege i over 10 år. Gjennom disse årene har jeg fått slik framifrå legebehandling. Dr. Wahls kunnskaper og erfaring, samt imøtekommenhet og trygghet medfører alltid adekvat og riktig behandlingsform. Dr. Wahl forklarer og gir råd og veiledning på en slik god og tillitsvekkende måte. Man får alltid god oppfølging gjennom nye konsultasjoner og progresjon i behandlingen.

Flink lege

Lege: Lisbeth Homlong Skrevet

Jeg har vært hos henne noen ganger de siste årene. Hun virker faglig kompetent, lyttende, forståelsesfull og løsningsorientert. Ingenting å utsette her.

Meget respektløs behandling

Lege: Anne Ruud Skrevet

Jeg er svært sjeldent hos legen, sist gang jeg var der var ca. 10 år siden.
Jeg husker allikevel godt at Dr. Ruud sa jeg pent måtte bestille en ny time, i det jeg prøvde å nevne sak nummer to som plagde meg.

Bestilte derfor denne gangen en dobbelttime da jeg hadde 3 forskjellige ting som plaget meg.
Etter 3 dager får jeg en tekstmelding som sier at timen min er forandret til en enkelttime.

Jeg ringer så legekontoret 2 ganger og forklarer behovet for en dobbeltime, og spør om ikke legen kan ringe meg tilbake.

Jeg får så en ny tekstmelding om at jeg kun får en enkelttime, og at legen vil ta en vurdering på om jeg trenger videre oppfølging.

Jeg vet fra tidligere at jeg ikke har muligheten til å ta opp flere ting som feiler meg i en time.
jeg får ingen mulighet for å prate med legen min, eller å få en dobbelttime.

Synes det er meget respektløs oppførsel, at ikke en gang legen tar seg tid til å ringe pasienten for å høre bakgrunnen for at jeg ønsker en dobbelttime.

Effektiv og rett på sak

Lege: Alexander Wahl Skrevet

Jeg valgte Alexander Wahl som fastlege til tross for mildt sagt blandete erfaringer her på Legelisten. Jeg tok sjansen på grunn av beliggenhet (jeg bor rett i nærheten) og muligheten for å bestille time via sms og internett. Etter første møte er jeg er for så vidt enig i inntrykkene av han som litt fjern og distansert, men han henviste meg rask til riktig spesialist. Han innrømmet av seg selv at han ikke kunne så mye om tilstanden, men det han sa skulle vise seg å stemme godt med spesialistens vurderinger. Derfor er jeg alt i alt fornøyd med første konsultasjon. Han virker effektiv og rett på sak.

Hyggelig, usikker

Lege: Lisbeth Homlong Skrevet

Det er helt sikkert mye denne legen kan, og om ikke annet, så viser hun sympati og forståelse.

Det som ikke passet for meg var at hun virker til dels usikker som person. Misforstå meg rett, jeg har ingenting i mot en lege som sier "det er ikke mitt område, så her vil jeg ikke uttale meg", men det er noe annet når man får sånne "hmm, ja si det" og så begynner hun å google og synser rundt både det hun leser, samt kildene. Det er ikke derfor jeg drar til legen.

Google er flott, og det kan jeg bruke selv. Plagene mine er ikke alvorlige, og jeg klarer meg. Men når jeg drar til legen vil jeg ha enten klare svar, begrunnede teorier om potensielle årsaker, eller anbefaling om hvem eller hvor jeg kan oppsøke mer kunnskap. Ganske basic, er det ikke?

Fikk ikke helt dette hos Lisbeth.
Jeg runder av med introduksjonen min, at Lisbeth er veldig hyggelig sådan, lytter, og er sikkert en flott lege for de der dette er det viktigste.

Den beste legen jeg har hatt.

Lege: Mette Brekke Skrevet

Hun er lyttende, forståelsesfull og dyktig. Jeg opplever meg sett og hørt som den personen jeg er. Jeg har alltid fått god oppfølging og riktig behandling. Jeg er svært takknemlig over å ha en så tilstedeværende lege!

Føler meg ikke trodd, hørt eller sett..

Lege: Alexander Wahl Skrevet

Min opplevelse med Alexander er desverre dårlig. Har hatt problemer med blære/tarm oppigjennom hele sommeren og hver gang jeg har kommet til ham har jeg følt at jeg har vært til bry. Har verken virket som han har trodd på symptomene mine når jeg har fortalt om hvordan jeg har det eller tatt det alvorlig. Jeg anbefaler derfor INGEN å gå til Alexander.

Lite behjelpelig

Lege: Anne Ruud Skrevet

Har hatt Anne som fastlege en stund, og hadde smerter i underlivet. Da hun hadde sendt meg til en spesialist som knapt hadde sett på min sak og sa det ikke var noe galt med meg, mente hun at jeg måtte sendes på kurs for å lære å leve med disse smertene. Jeg er 21 år, og måtte selv lete meg frem til en løsning. Da jeg fint spurte henne om vi kunne samarbeide for å finne en behandling som hjelper sa hun bare at nei det hadde hun ikke tid til og sånt gjør ikke hun. Når det gjelder legekontoret generelt er de utrolig distrè og glemmer til stadighet å sende prøver, ringe opp når svar på prøver har kommet etc.

Den beste legen jeg har hatt

Lege: Helene Berglund Skrevet

Etter over 20 år som kronisk syk har jeg vært innom mange leger, men Helene er absolutt den beste. Hun stoler på meg og min kunnskap om mine sykdommer, hun er åpen for å prøve nye ting og har utrolig forståelse for alle aspekter ved sykdommene.
Som ME-pasient har jeg møtt mye fordommer og feilinformasjon, men Helene har alltid behandlet med meg respekt.

Legekontoret har lang ventetid, ofte ca 2 uker. Men det er verdt det! De andre som jobber på legekontoret er også hyggelige og alltid hjelpsomme.