Pia Margrethe Fagerhol

Tlf: 64 80 28 70 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Pia Margrethe Fagerhol er en av 14 fastleger i Rælingen

Siste vurderinger av Pia Margrethe Fagerhol

anbefales ikke

Har hatt denne legen i mer enn 10 år. Prøvde å få den hjelpen jeg trengte. Begynte bra til tider i starten, men etterhvert forsto jeg hennes manglende forståelse innen psykologi. Siste innlegg leste jeg hvor fornøyd vedkommende var for å få forståelse for kroniske sykdommer, men etter det stopper det mer eller mindre opp når det gjelder hennes kompetanseområde. Hun gir nok hjelp innen hennes interessefelt. Jeg opplevde henne som arrogant og svært uhøflig til tider. Hun fikk sinneubrudd hvis jeg snakket for mye. Telte ned minuttene for å signalisere at nå er tiden jeg har igjen snart oppbrukt. Jeg ble like frustrert etter hver time. Nå har jeg endelig fått ny lege. Forstår ikke hvorfor jeg ventet så lenge. Den siste timen hadde jeg med meg min terapeut fra kommunen der jeg forklarte min opplevelse i legetimene. Hun ga oss en klar melding om at hun ikke tålte kritikk. Ingenting var hennes feil. Problemet var meg. Ba meg finne en annen lege. Så snipp snapp snute så var den legen ute.

Useriøst

Etter å ha hatt hun som fastlege en stund byttet jeg. Jeg har opplevd at hun ikke tar yngre personer seriøst, og er ikke interessert i å høre på hva du har å si. Hun skrev ting i min journal som ikke stemte og som vi aldri hadde pratet om. Hun gjør som hun vil, og etter min mening eier hun ingen respekt for ungdom. Ikke sånn det skal være.

Flott lege!

De beskrivelsene som er gitt av henne, kan ikke jeg kjenne meg igjen i, både jeg å barnet mitt er kroniske syke, vi har fått den oppfølging/behandling/ henvisning man trenger uten å måtte spørre selv, anbefaler dr Fagerhol på det sterkeste, ville aldri ha byttet henne ut

Føler meg ikke trygg

Har hørt ulike variasjoner av meninger om fagerhol i flere år, men har selv valgt å bruke henne fram til nå, da egne opplevelser har vært både og. Hun er en ok lege når en ikke feiler noe spesielt. Ikke flink til gyn us, betaler heller hos spesialist etter å ha blitt undersøkt hos fagerhol flere ganger. På helsekort for gravide skrev hun opp verdier på undersøkelser hun ikke foretok, en uke før termin. Framstår som faglig usikker på mange områder, spesielt i situasjoner der hun ikke kan henvise pasienten videre, men også på helt enkle prosedyrer som blodtrykksmåling. Kan være hyggelig, men kan også framstå som arrogant. Enkelte sekretærer er hyggelige, andre er direkte ufine. Overhørt baksnakking av pasienter ved flere anledninger. Jeg er selv medisinsk utdannet, uten fagerhols viten, og forventningene mine til helsepersonells kunnskap og profesjonalitet er en medvirkende årsak til at jeg nå bytter fastlege.

Anbefaler ikke denne legen

Denne legen er grei å bruke hvis du har forbigående plager og skal inn til legen et par ganger i året, men har du kroniske og sammensatte plager er ikke hun å anbefale.
Hun tror ikke på hva pasientene sier. Henviser ikke videre så sant man ikke ber om det selv. Og er det noe hun må følge opp i forbindelse med Nav så vet hun ikke hva som skal gjøres. Når hun ikke kan gi diagnose på plager man har får du høre at du er sliten og ferdig med saken fra hennes side.
Det eneste positive er at det er lett å få time og at hun stort sett er presis.

Nja...

Kommer helt an på hva du er der for. Er det vanskelig å stille diagnose bare setter hun den, og nekter for at hun har gjort det neste gang jeg kommer… Sitter også og ser på dataen enn å se på meg, eller høre på det jeg sier. Men det skal hun ha, da jeg var der for psyken var hun enestående! Så, tja...

Samlebånd

Har tenkt på det hver eneste gang jeg har vært hos Fagerhol men nå har jeg endelig fått gjort det: byttet lege. De få gangene jeg har vært hos henne har jeg måtte prioritere hva jeg skulle spørre om. Siste gangen jeg var der for å ta en gynekologisk undersøkelse ville jeg spørre om å få testet ut migrenetabletter da jeg har hatt sterk hodepine jevnlig ett år. Svaret var at det hadde hun ikke tid til så det var bare å bestille en ny time til det! Jeg opplevde henne som brysk og til tider frekk. Jeg vil aldri sette mine ben innenfor der igjen!

Ikke til å stole på

Jeg har vært hos legen flere ganger, da jeg har slitt med mye med uvi, men jeg får aldri hjelp. Hun vet rett og slett ikke hva hun skal gjøre. Jeg har prøvd å få henvisning til spesialist, men det nekter hun. Hun er irritert fordi jeg har gått til legekontoret i nærheten etter stengetid (selv om jeg ikke kan noe for hvilket tidspunkt jeg trenger hjelp), og hun mener at hun ikke kan hente dokumenter fra dette legekontoret. Jeg fikk beskjed om å dra ned dit, betale for journalen min, og gi den til henne - senere fant jeg ut at hun faktisk har tilgang og kan få det fakset ved å ta en telefon. Hun ba meg til og med å om å bytte fastlege, siden jeg skulle til militæret i ett år. Sist gang jeg var der, fikk jeg nærmest kjeft fordi jeg spurte om jeg kunne få en kopi av en henvisning hun allerede hadde skrevet ut tidligere i år. Jeg fikk svar "Det har allerede gått en halvtime, de har jo leger i forsvaret!". Så fra denne legen får jeg ingen hjelp - rett og slett fordi hun ikke gidder. Jeg vil ha en lege som viser at hun bryr seg, og prøver å hjelpe meg. Dette gjør ikke denne legen, og derfor bytter jeg etter å ha gitt henne mange sjanser.

Dyktig

Dyktig og flink, helt super! Gjør en grundig, men samtidig effektiv undersøkelse.

Den beste fastlegen jeg har hatt!

Pia er en utrolig god fastlege og støttespiller. Jeg har en kronisk sykdom, og benytter meg derfor av fastlegen en del. Hun er en god lytter, er en god samtale/diskusjonspartner og finner gode løsninger for veien videre i sykdomsforløpet i samarbeid med meg. Jeg føler meg trygg, forstått og godt ivaretatt. Anbefaler Pia på det varmeste!

Elendig, aldri mer

Inn og ut, gir meg ikke tid til å forklare når hun er sen.

Ga meg medisiner, når hun vet godt at jeg ikke kan ta dem. Viser ingen empati, bare frekkhet.

Lege å anbefale

Meget fornøyd med Fagerhol. Alltid tid til sine pasienter.

Pia er en kjempegod lege. Hun er effektiv og veldig forståelsesfull. Denne dama har en god vurderingsevne og er veldig flink til å finne riktig diagnose.

Bra lege!

Jeg liker Pia. Hun er effektiv og troverdig. Hun vet hva hun driver med og hvem hun skal sende deg videre til for videre sjekk. Aldri noe døtid inne hos legen og veldig lite forsinkelser. Legesekretærene er også flinke og selv om jeg har nålskrekk er det aldri noe problemer med å ta alle prøvene jeg må ta. Det eneste negative er at legesenteret er gammelt og slitt, stolene på venteværelset er vonde å sitte på og det er dårlig luft der. Samt at de sliter for å få på plass timebestilling via internett. Men det er ikke legens skyld.

Den beste lege jeg har hatt

Veldig snill lege . Dyktig er hun også . Hun bruker tid å undersøke nøye , lytter
tålmodig på min sykdom og gir råd + veiledninger + medfølelse .
Jeg er så takknemlig for at hun er min fastlege (har kronisk sykdom)

En av de bedre legene på Løvenstad legesenter

Hun tar seg alltid tid til å høre på det jeg har å si.
Om det er noe hun er usikker på, så blar hun opp og finner ut av det.
Hun er også flink til å henvise til spesialist.

UengasjerT

Inn og ut.. Lite engasjert og tid til pasientene...