Løvenstadtunet Legesenter

Tlf: 64 80 28 70 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Løvenstadtunet Legesenter

Solid

Lege: Rocio Mansilla-Tinoco Skrevet

Har hatt henne som fastlege i 20 år. 99% positive erfaringer. Rask til å henvise videre om hun ikke kan løse ting selv. Ryddig og solid.

Tja

Lege: Beraki Woldeselasse Ghezai Skrevet

Han har vært min fastlege i 6 år. Jeg liker ikke å gå til legen og fortelle om vondter. Han gjør det ikke lettere. Jeg må ofte selv be om hvilke prøver jeg må ta.

Tok for eks to år før han fant ut at jeg hadde astma. Etter å ha sendt meg på røntgen et par ganger, måtte jeg selv spørre om jeg kanskje burde ta spirometri (pusteprøve)? Først da fikk jeg diagnosen.

Han er god til å lytte, det skal han ha!

Bytter nå fastlege.

Kan bli bedre

Lege: Beraki Woldeselasse Ghezai Skrevet

God på å forklare ting, men han kan bli atskillig bedre på å lytte til pasienten. Burde også bli enklere å få time der raskt.

anbefales ikke

Lege: Pia Margrethe Fagerhol Skrevet

Har hatt denne legen i mer enn 10 år. Prøvde å få den hjelpen jeg trengte. Begynte bra til tider i starten, men etterhvert forsto jeg hennes manglende forståelse innen psykologi. Siste innlegg leste jeg hvor fornøyd vedkommende var for å få forståelse for kroniske sykdommer, men etter det stopper det mer eller mindre opp når det gjelder hennes kompetanseområde. Hun gir nok hjelp innen hennes interessefelt. Jeg opplevde henne som arrogant og svært uhøflig til tider. Hun fikk sinneubrudd hvis jeg snakket for mye. Telte ned minuttene for å signalisere at nå er tiden jeg har igjen snart oppbrukt. Jeg ble like frustrert etter hver time. Nå har jeg endelig fått ny lege. Forstår ikke hvorfor jeg ventet så lenge. Den siste timen hadde jeg med meg min terapeut fra kommunen der jeg forklarte min opplevelse i legetimene. Hun ga oss en klar melding om at hun ikke tålte kritikk. Ingenting var hennes feil. Problemet var meg. Ba meg finne en annen lege. Så snipp snapp snute så var den legen ute.

Useriøst

Lege: Pia Margrethe Fagerhol Skrevet

Etter å ha hatt hun som fastlege en stund byttet jeg. Jeg har opplevd at hun ikke tar yngre personer seriøst, og er ikke interessert i å høre på hva du har å si. Hun skrev ting i min journal som ikke stemte og som vi aldri hadde pratet om. Hun gjør som hun vil, og etter min mening eier hun ingen respekt for ungdom. Ikke sånn det skal være.

Tafatt

Lege: Bernt Kristian Veka Skrevet

Må diagnostisere meg selv føler jeg, da han ikke har peiling! Og likevel skal han utsette og utsette henvisning til spesialister! Får absolutt ikke noe ut av timene med han, også er det utrolig dårlig oppfølgning!!

Skuffet!

Lege: Beraki Woldeselasse Ghezai Skrevet

Kan bli bedre til å høre etter på pasientene sine. Jeg synes han er dårlig til å følge opp og kan med fordel bli bedre på å henvise videre.

Flink og kunnskapsrik

Lege: Rocio Mansilla-Tinoco Skrevet

Jeg har byttet tilbake til Rocio selv om jeg har flyttet lengere vekk. Hun er effektiv og får med seg symptomer og svarer alltid på bekymringer, i motsetning med andre leger jeg har hatt som ikke alltid tar meg seriøst. Jeg blir alltid henvist til spesialist ved tvil om behandling og har de mye bedre nå enn hos forrige lege.

Flott lege!

Lege: Pia Margrethe Fagerhol Skrevet

De beskrivelsene som er gitt av henne, kan ikke jeg kjenne meg igjen i, både jeg å barnet mitt er kroniske syke, vi har fått den oppfølging/behandling/ henvisning man trenger uten å måtte spørre selv, anbefaler dr Fagerhol på det sterkeste, ville aldri ha byttet henne ut

Føler meg ikke trygg

Lege: Pia Margrethe Fagerhol Skrevet

Har hørt ulike variasjoner av meninger om fagerhol i flere år, men har selv valgt å bruke henne fram til nå, da egne opplevelser har vært både og. Hun er en ok lege når en ikke feiler noe spesielt. Ikke flink til gyn us, betaler heller hos spesialist etter å ha blitt undersøkt hos fagerhol flere ganger. På helsekort for gravide skrev hun opp verdier på undersøkelser hun ikke foretok, en uke før termin. Framstår som faglig usikker på mange områder, spesielt i situasjoner der hun ikke kan henvise pasienten videre, men også på helt enkle prosedyrer som blodtrykksmåling. Kan være hyggelig, men kan også framstå som arrogant. Enkelte sekretærer er hyggelige, andre er direkte ufine. Overhørt baksnakking av pasienter ved flere anledninger. Jeg er selv medisinsk utdannet, uten fagerhols viten, og forventningene mine til helsepersonells kunnskap og profesjonalitet er en medvirkende årsak til at jeg nå bytter fastlege.

Seriøs og dyktig

Lege: Beraki Woldeselasse Ghezai Skrevet

Han lytter og gir god veiledning. Sender meg raskt videre hvis han er usikker. Alltid imøtekommende og tar tid til forklaringer og veiledning. Her har de fleste av oss noe å lære.

Ålreit lege

Lege: Bernt Kristian Veka Skrevet

Veka kan virke litt fraværende til tider, men når det virkelig er noe så står han på, og han gir seg ikke før det er for sent.

Han fant ut noe med meg som en annen lege overså bare en uke før.

Veka er flink, og ellers som leger flest.

Bedre og bedre med årene

Lege: Bernt Kristian Veka Skrevet

Jeg har hatt Veka som fastlege i mange år, og synes han har blitt bedre og bedre etter hvert som han har fått mer erfaring. Han tar meg på alvor og er flink til å henvise videre hvis han er i tvil om noe. Jeg er fornøyd, det samme er barna mine, som også er pasienter hos ham!

Tar han sine pasienter på alvor?

Min erfaring med Dr. Ghezai:

Han er svært vanskelig å nå pr tlf og han går svært
ugjerne på hjemmebesøk hos eldre.
Når han går hjemmebesøk hører han ikke på pasienten og det synes som han misforstår sentrale momenter i samtalene.

Mitt råd til Dr. Ghezai: Ta dine pasienter på alvor.
Lytt til dem og følg dem bedre opp!

Mitt råd til (mulige) pasienter:
Dersom du ønsker en fastlege som tar deg på alvor og lytter til deg; STYR UNNA dr. Ghezai

Tar ikke pasienten på alvor!

Min erfaring med Dr. Veka:
- For det første er han svært vanskelig å nå på tlf.
- Han går svært uvillig på hjemmebesøk hos eldre og
bare etter gjentatte purringer.

Når han kommer på hjemmebesøk har han ikke med seg sin legeveske, og han foretar ingen vanlig legesjekk.

Mitt råd til Dr. Veka: Ta dine pasienter på alvor

Mitt råd til (mulige) pasienter: STYR UNNA!

Han tar seg ikke tid til pasienter dessverre

Lege: Bernt Kristian Veka Skrevet

Har hatt Veka som fastlege i flere år. Problemet er at det virker som han har for dårlig tid. Han viser deg døra så fort han tror du er ferdig å snakke. Må innrømme at siste besøk var mye bedre. Han tok seg bedre tid. Føler meg trygg der ellers.

Usikker!

Lege: Rocio Mansilla-Tinoco Skrevet

Dette er første jeg dro til henne! Hun er veldig kjapp med å gi konklusjon til det jeg forteller! Flink til å lytte og se på deg
( noe ikke mange gjør,)( hatt tre fastleger).. Svarte på alle spørsmålene jeg spurte. Men da jeg spurte om å ta prøve på allergi. "Siden det er lenge siden sist" misforsto hun meg og sa "men det rekker vi ikke på 15min".. Så mitt spørsmål er da, hvis hun er så opptatt av å gi alle pasientene 15min, hvordAn i hulleste kan hun være 30min forsinket?.. Sist min samboen dro dit med dattera vår så ble de ikke ropt opp før nesten 1 t.. ?!?!?!?!

Kjempe fornøyd

Lege: Rocio Mansilla-Tinoco Skrevet

Er så glad jeg byttet til henne, hun tar seg god tid og jeg føler hunser meg som et menneske og ikke bare en på lista, følger godt opp og lett og få time. Syntes det er så godt med en lege som ikke ser på klokka men lar meg sitte der til jeg har fått tatt opp det jeg vil ta opp!

Flink lege

Lege: Beraki Woldeselasse Ghezai Skrevet

Alltid imøtekommende og hyggelig lege som tar deg alvorlig. Sender deg videre til spesialist hvis du trenger. Bruker god tid til konsultasjon. Anbefales sterkt framfor vikaren.

Anbefaler ikke denne legen

Lege: Pia Margrethe Fagerhol Skrevet

Denne legen er grei å bruke hvis du har forbigående plager og skal inn til legen et par ganger i året, men har du kroniske og sammensatte plager er ikke hun å anbefale.
Hun tror ikke på hva pasientene sier. Henviser ikke videre så sant man ikke ber om det selv. Og er det noe hun må følge opp i forbindelse med Nav så vet hun ikke hva som skal gjøres. Når hun ikke kan gi diagnose på plager man har får du høre at du er sliten og ferdig med saken fra hennes side.
Det eneste positive er at det er lett å få time og at hun stort sett er presis.