Profilbilde av plastikkirurg Bjørn E. Rosenberg

Bjørn E. Rosenberg

Profilbilde av plastikkirurg Bjørn E. Rosenberg
Plastikkirurg

Om

Dr Bjørn Rosenberg er spesialist i plastikkirurgi og har i 10 år vært overlege ved Privathospitalet Fana Medisinske Senter. Han er svært godt renommert som kosmetisk kirurg og har over mange år vært leder av Norsk forening for estetisk plastikkirurgi (NFEP) og vært medlem av Spesialitetstkomiteen i plastikkirurgi.

Dr Rosenberg var ferdig utdannet lege fra Universitetet i Bergen i 2000 og han har vært spesialist i plastikkirurgi siden 2007. Han er bosatt i Bergen, og har tidligere arbeidet som overlege ved plastikkirurgisk avdeling ved Ullevål Universitetssykehus og Haukeland Universitetssykehus. Dr Rosenberg var i en lengre periode sjef for Brannskadeavsnittet ved Haukeland Universitetssykehus.

Dr. Rosenberg har en særlig interesse for estetikk og funksjonelle plager og hans filosofi er å søke etter det naturlige og "uopererte" resultatet. Han er også svært erfaren når det gjelder nese / ansikts kirurgi, Han er medlem av Den norske legeforening, Norsk plastikkirurgisk forening og Nordisk Plastikkirurgisk forening.

Plastikkirurgi

Autorisasjon (2000)

PSH Avanti Hospital Telefonnummer52 70 05 5052 70 05 ...
Nygårdsvegen 6 5515 Haugesund
Hud og Laserklinikken AS Telefonnummer70 07 76 7770 07 76 ...
Webjørn Svendsensgate 8 6150 Ørsta
Bjørn E. Rosenberg er plastikkirurg i Ørsta, Bergen og Haugesund

Siste vurderinger av Bjørn E. Rosenberg

3 MISLYKKEDE NESEOPERASJONER

Klinikk: Privathospitalet Fana Medisinske Senter Skrevet

Det jeg angrer mest på i mitt liv var mitt møte med Bjørn Rosenberg.

Resultatet var mislykket både estetisk og funksjonelt og jeg har hatt 3 korrigerende operasjoner for å rette opp det han har gjort. Og det er fremdeles ikke bra.

Bjørn Rosenberg sin oppfølging har heller ikke vært tilstede i ettertid.

Jeg advarer sterkt å dra til denne kirurgen, da det har påført meg en betydelig påkjenning både fysisk, økonomisk og mentalt

Ser verre ut etter operasjonen

Klinikk: PSH Avanti Hospital Skrevet

Bjørn Rosenberg har operert både brystene og magen min. Brystene ser verre ut nå enn før operasjonen. Arrene er for stramme, noe som gjør at de ser ut som de er delt på midten. Operasjonen på magen var bedre, men er også ting her jeg er misfornøyd med. Ble lovet at "love-handlene" ville forsvinne. Det har de ikke. Jeg klaget og ble tatt inn igjen for å få fikset på både brystene og magen. Måtte gjennom ny operasjon, bruk av kompresjon og borte fra trening. INGEN bedring. Klaget igjen , men da hadde klinikken gått konkurs. Anbefaler på sterkeste å holde dere borte fra Bjørn Rosenberg.

Dyktig, trygg og kunnskapsrik

Klinikk: Privathospitalet Fana Medisinske Senter Skrevet

Fjernet hudforandring i det ene øyelokket for 2 mnd siden. Pent utført. Estetisk vil det ikke bli forskjell på høyre og venstre øyet når alt vev er grodd ordentlig.
Følte meg godt ivaretatt. Behagelig og imøtekommende kirurg. Kan absolutt anbefales!

Styrte unna

Klinikk: Privathospitalet Fana Medisinske Senter Skrevet

Kom inn på konsultasjon hos kirurg og følte meg svært lite ivaretatt. Stilte utrolig dumme spørsmål. I tillegg påpekte han at jeg burde gjøre noe annet kosmetisk «ikke tilsvarende operasjonen». Der kom det fram en ny usikkerhet hos meg. Vil ikke anbefale. Ser også at andre har hatt mislykkede operasjoner hos Bjørn Rosenberg, er så glad jeg styrte unna denne legen og er utrolig trist på deres vegne.

2 ÅPNE MISLYKKEDE NESEOPERASJONER OG PÅVIST NESEDEFORMERING

Klinikk: Privathospitalet Fana Medisinske Senter Skrevet

Jeg gjennomførte 2 åpne neseoperasjonener på Fana Medisinske Senter, men etter operasjonen har jeg dessverre opplevd en mange negative konsekvenser. Det kosmetiske resultatet er mislykket. Jeg har fått pollybeak deformering i nesetipp.

Jeg leste på klinikkens hjemmeside at deres mål alltid var å skape en naturlig justering av utgangspunketet, men fremdeles ligne på seg selv. For meg ble det ikke tilfelle. Nå må jeg ha en 3 operasjon hos en nesespesialist på en annen klinikk.

Etter å ha slitt med selvbilde så jeg frem til å utføre en operasjon og få bedre livskvalitet. Mine bekymringer og redsel ble tatt på alvor av Bjørn Rosenberg. Jeg stolte på Bjørn og gledet meg utrolig mye til å få gjennomført operasjonen. Jeg angrer i dag.

Han gjorde samme operasjon 2(!) ganger og nå må jeg ha en revisjon hos en spesialist som spesialiserer seg på revisjoner av neser.

Etter jeg tok av bandasjen av operasjonen begynte tippen å falle mer nedover og bli rundere. Jeg fikk påvist pollybeak deformering av en nesespesialist.

Han var ikke tilstede da jeg skulle ta av gipsen etter operasjon.

Jeg angret og gråt så mye. Jeg husker da Bjørn Rosenberg skulle ta «etter bilder» hadde jeg tårer i øynene fordi jeg var så misfornøyd.

Pusten min ble forverret etter operasjonene

Jeg skal nå til en nesespesialist å få en revisjon der det må brukes ribbebein for å forme nesen på nytt. En revisjon som vil koste meg en formue. Penger jeg gjerne skulle brukt på noe annet.

Denne opplevelsen har hatt en negativ innvirkning på livskvaliteten min. Jeg fikk aldri noe økonomisk refusjon fra klinikken. Jeg vil sterkt fraråde alle å bruke denne klinikken.

Når man betaler en så høy sum for et inngrep forventer man i det minste god service. Det burde vært minimum.

Nå må jeg til en spesialist for å få en revisjon med ribbebein som skal erstatte der det er fjernet for mye brusk.

For meg har dette vært en stor påkjenning fysisk, økonomisk og psykisk.

Jeg vil fraråde Bjørn Rosenberg på det sterkeste.