Svein O. Salvesen

Generell kirurg og øyelege

• Generell kirurgi
  • Øyesykdommer

Autorisasjon (1981)

Øyesenteret Telefonnummer23 35 33 9223 35 33 ...
Pilestredet 15 B 0164 Oslo

Siste vurderinger av Svein O. Salvesen

Uansvarlig, frekk og lite hensyn

Klinikk: Øyesenteret Skrevet

Hadde en veldig dårlig opplevelse som kunde hos han. Han virket stresset og hadde det veldig travelt fra start noe som gjorde undersøkelsen av øyet mitt veldig uansvarlig og utrygg. Blant annet tok han rett på øyet mitt uten å vaske seg på henda etter å ha gått rundt i lokalet og tatt rundt på tastaturer og diverse. Videre fikk jeg noen øyedråper på øyet som vist skulle virke bedøvende… ikke mindre enn to sekunder etter påførelse tok han på øyet mitt med en hard gjenstand som var svært smertefullt. I det jeg reagerte på at han stakk en hard gjenstand inn i øyet mitt kalte han meg «den sensitive typen». Jeg kan forsikre om at øyet mitt ikke var bedøvet i det hele tatt. Alt i alt den værste opplevelsen jeg har hatt hos en lege og vil fraråde alle å være kunde hos Salvesen. Håper i tillegg dette blir tatt tak i, for dette var så langt i fra profesjonelt som det er mulig å komme.

Veldig arrogant og respektløs

Klinikk: Øyesenteret Skrevet

Var inne til vurdering av grå stær. Han mente jeg hadde «litt» grå stær. Han la også til grunn at jeg har uttalt til min øyelege som henviste at jeg ønsket å gjøre andre synskorreksjoner når jeg først skulle ha inngrepet. Dette veide tungt i grunnen til hans avslag om dekning fra det offentlige på en grå stær operasjon. Han kalte meg med andre ord for en «trygdesvindler».

Ubehagelig opplevelse som jeg håper andre blir forskånet for.

Mann 51

Uinteressert og provoserende

Klinikk: Øyesenteret Skrevet

Henvist hit for kontroller av sykehuset. Har to medfødte øyesykdommer med blindhet på et øye, og utfordringer knyttet til akkomodasjon pga dette på det friske øyet. Når jeg spurte om råd og løsninger for å utbedre situasjonen sa han at det var vanlig for kvinner i min alder (34 år) å være utmattet, og at psykiske ting kan gjøre synet dårlig. Han snakket også frem og tilbake til seg selv om hvorvidt jeg har medfødt grå stær i tillegg. Jeg vet fremdeles ikke hva han kom frem til.
Svært uprofesjonelt og ubehagelig. Føler meg ikke trygg.

Lite hensyn

Klinikk: Øyesenteret Skrevet

Hadde øyeinfeksjon i nesten et halvt år og gikk til øyelegen fordi problemene vedvarte selv etter lang behandling med antibiotika. Legen tok et apparat nær øyet mitt og han brydde seg ikke med å justere det, apparatet dunket flere ganger inn i øyet mitt som var fullt av smerte og infeksjon. Da jeg spurte om når jeg kunne begynne med sminke igjen sa han kanskje aldri, så lo han og sa «Der fikk du den!» som om han syntes det var morsomt. Jeg er ikke interessert i hans eventuelle meninger om sminke og det hører ikke hjemme i en profesjonell undersøkelse. Han hadde ingen reell løsning på problemet og ba meg bare bruke noen øyedråper for å få mer fuktighet på øyet. Gikk ut derfra uten å føle at noe ble lyttet til eller ordentlig undersøkt. Han tok også hardt på øyelokket som gjorde vondt og brukte samme handler på øyet mitt med infeksjon som han nettopp hadde klådd rundt på tastaturet sitt med.

Behandler flere samtidig, snakker fort og er ustødig

Klinikk: Øyesenteret Skrevet

Jeg var blant 3 andre som hadde fått time på samme tidspunkt. Han multitaska oss samtidig - dette var i koronatider. Jeg så ikke han bruke antibac når han kom inn på rommet jeg var på..

Jeg hadde en sti/klump på øvre øyelokk som han sa han skulle bedøve og skrape/skjære vekk ved hjelp av en klemme. Jeg som klient/bruker følte meg utrygg og lite ivaretatt, fordi;
1. Det virket som han hadde hastverk - han gikk ut og inn - snakket fort - og satt ikke en eneste gang ned på stolen sin.
2. Han var vimsete/ustødig med henda da han bedøvet øyelokket - det var masse veske som gikk i øyet og som rant nedover ansiktet..
3. Bare noen sekunder etterpå satt han en klemme på øyelokket som mildt sagt gjorde vondt!
4. Han forbereder ikke klienten på hvor og hvordan han skal gjøre det. I mitt tilfelle skjærte han skjevt og midt på øyelokket (min lå nede nær kanten)..

Positivt:
Ikke så lang ventetid
Snill sekretær/sykepleier
Han spurte om jeg ville ha et glass vann mot slutten