Ikke forståelsesfull, lytter ikke, skjønner ikke hvordan pasienten har det

Fikk Kvalvåg som fastlege da min opprinnelige fastlege begynte i ny jobb. Kvalvåg forstod virkelig ikke hvordan jeg hadde det i en meget tøff periode i livet mitt. Jeg hadde nettopp blitt sykmeldt da han ble fastlegen min og han forsøkte å presse meg ut i jobb på et tidspunkt hvor jeg absolutt ikke var klar for det. Kvalvåg virket som han var mest opptatt av NAV og regler mer enn hvordan jeg hadde det. Han forsøkte å presse og å skremme meg ut i jobb og han fremstod da som stresset, frustrert og til tider sint. Det var veldig tydelig at han ikke forstod meg og hvordan jeg hadde det. Dette ble enda en belastning og et stressmoment i livet mitt og jeg ble bare enda mer stresset og dette gjorde alt verre frem til jeg til slutt byttet fastlege da dette absolutt ikke fungerte. Kvalvåg sa da til meg at jeg mest sannsynlig ikke kom til å finne noen som hadde vært så grei mot meg som han mente han selv hadde vært mot meg. Jeg syns det var rart av en fastlege å snakke slik til noen. Etter at jeg byttet fastlege har jeg fått det mye bedre da jeg ble møtt med forståelse og endelig fikk det pusterommet jeg så sårt trengte. Etter min erfaring (hadde han som fastlege i ca et halvår) kan jeg ikke anbefale Kvalvåg for noen med mindre man har synlige, helt konkrete skader som han kan se og forhåpentligvis da også tro på. Jeg følte meg ikke forstått og ikke trodd på og det opplevde jeg som meget krenkende. Nå var Kvalvåg ny som fastlege da jeg hadde han, det kan hende han blir en bedre fastlege med tid og erfaring. Hvordan han var som fastlege da jeg hadde han gikk allikevel hardt ut over meg som pasient, og det er ikke greit. Kunne det vært bedre med bedre opplæring og/eller færre pasienter i oppstarten av en praksis? Jeg følte også at han alltid hadde veldig dårlig tid. Hvis det er slik at fastleger ikke har tid til pasientene sine så må det gjøres noe med det problemet, slik at det ikke går ut over pasienten.