En mindre god lege i vanskelige situasjoner

Jeg har skrevet en relativt god vurdering av Dr. Clausen tidligere, men må nå få korrigere etter at jeg fant det helt nødvendig å bytte fra ham.

Den siste tiden jeg hadde ham som fastlege, måtte han dessverre overbringe dårlige nyheter til meg, og som om ikke nyheten i seg selv var lei å få, ble den overbrakt på en måte som gjorde det enda verre. Han kunne ikke svare meg på spørsmålene jeg hadde, som i grunn var forståelig, da jeg måtte til spesialisthelsetjenesten for videre oppfølging og behandling, og de sikkert var bedre egnet. Imidlertid klarte han ikke være trygg, tydelig og ærlig på at han ikke kunne nok, og at jeg burde snakke med spesialisten når jeg kom dit. Han stotret frem uforståelige ting som gjorde meg enda mer usikker.

Grunnet ventetid ved fastlegebytte, måtte jeg også fortsette hos ham en periode, og da opplevde jeg først å komme inn til time svært forsinket, for så at han gikk ut TO ganger under timen for å snakke i mobiltelefonen - samtaler som til sammen tok tretti minutter.