Ingen hjelp å få.

Har vært pasient hos arkaden legesenter hele livet, men har nylig måttet bytte til et annet legesenter pga. flytting. Jeg var hjemme i Bergen i ferien da jeg fant ut at en av de blå reseptene mine var gått ut. Denne informasjonen ble ikke sendt til det mye legesenteret så de kunne dessverre ikke hjelpe meg med fornying av resept og sa at dette var noe jeg måtte ta opp med arkaden. Jeg ringte og forklarte og fikk beskjed om at dette ikke var en problem og at jeg kunne hente medisinene mine etter jobb. Etter jobb gikk jeg for å hente medisinene og da jeg fikk beskjed om at resepten var slettet. Av en lege jeg aldri har hørt om. Min gamle lege, Dr. Bårdtvedt, var på ferie så forespørselen ble sendt til en annen lege. Hadde denne andre legen, Dr. Kees Ihlhaug , faktisk tatt seg tid til å se på journalen min så hadde jeg sluppet å bruke 1 uke av ferien min på å få tak i en medisin som jeg har brukt hver dag i 8 år! Og jeg hadde sluppet å betale 400 kr for å få overført den ***** journalen min for andre gang. Betalte en gebyr for overføring om min personlige informasjon da jeg først byttet legekontor, så skjønner ikke hvordan dette har skjedd i utgangspunktet! Rett skal være rett. Legesekretæren var like hyggelig som alltid, men å først love meg at det ikke skal være et problem også i ettertid få meg til å fikse dette problemet selv syns jeg er dårlig gjort. Måtte ringe de 3 ganger før sekretæren fra arkaden tok på seg ansvaret og ringte det nye legekontoret selv. Jeg er utrolig skuffet over denne opplevelsen da jeg aldri har opplevd en slik uhyggelig hendelse gjennom det norske helsevesenet. I alle mine år som pasient hos Arkaden legesenter har jeg aldri vært misfornøyd før nå.