"Senk forventningene dine"

Valgte doktor ut ifra hans unge alder og at det var ledige plasser hos ham. Tenkte at hos en ung energisk person med mye kunnskap kunne jeg følt meg trygg, men tok dessverre feil.
Hos denne doktor er ikke pasient i fokus, men samfunnsøkonomi også på bekostning av pasientens helse.
Jeg betaler selv for mine helsetjenester gjennom skatter men disse midler skal ikke brukes på meg men på doktor sine utvalgte.
Doktor mente jeg måtte senke forventningene mine angående diagnostikk,  henvisning til bildediagnostikk og til spesialist og behandling  da detter er unødvendige utgifter for helsevesenet når det gjelder meg.
Doktor mente at f.eks. MR vil mest sannsynnligvis ikke påvise årsaken til smertene.
Ingen diagnose i allerede 3 uker, kun  beskjed om å ta smertestillende.
Doktor mente jeg måtte  ha hatt smerter i minst 6 uker.
Bare fortsett med smertestillende, var beskjeden jeg fikk.
Istedenfor å konsentrere seg om pasientens helse var doktor  flink å fortelle om sine egne  erfaringer med smerter og at det gikk over av seg selv hver gang.
Legens plikt om å hjelpe pasienten var ikke tilstede i timen. Doktor tar ikke pasienten på alvor da kun en tidlig diagnostikk er en forutsetning for gode prognoser. At en lege er tilstede er ikke nok, jobben må han gjøre også.