Forferdelig opplevelse.

Som tittelen sier, den dårligste opplevelsen jeg har hatt med fastlege noensinne.

For det første, hun har ikke medfølelse for pasient, hun virker kald, har en uhyggelig fremtoning, hører ikke på hva jeg sier, tror ikke på mine beskrivelser på symptomer. Jeg må nesten trygle for å få helsesjekk eller blodprøve, isteden får jeg ofte beskjed om at jeg ser frisk ut.

For det andre, hun uttrykker sin dårlig meningen mot min utenlandske bakgrunn under konsultasjonen, som gjør meg svært ubehagelig og nedtrykt.

For det siste, økonomi. Penger er svært viktig for henne, hun benytter enhver mulighet til å belaste egenandel, deler opp undersøkelser og konsultasjoner. F.eks hun tar alltid blodprøver ved en ny time slik at du betaler egenandel for flere timer. Men når du trenger noe fra hennes side, så er det nei! Vanskelig å få henvisninger, helsesjekk, blodprøver osv, og hun sier at hun kan ikke kaste bort samfunnsressurser.

konkluderende vil jeg si at jeg vil absolutt ikke anbefale den legen.

Mitt råd til legen: vær litt mer menneskelig, hører bedre på hva pasienten sier, ta pasient på alvor, har litt mer empati for pasient som en lege burde gjøre. Heller hjelpe til pasienten enn å begynne kritisere pasientens sin beskrivelsen av symptomer.