Arrogant, humørsyk og uten empati

Det beste med denne fastlegen er at man slipper kø og ventetid og ofte får time raskt. Ellers kan sies at lokalene er svært triste og at legesekretæren er lite varm og vennlig.

Jeg har hatt denne legen i flere år, men har omsider fått byttet fastlege og kan ikke beskrive hvor fantastisk det er å slippe å forholde seg til Knudtzon mer. En ting som er påfallende er at synes å ha svært lite forståelse for at man som pasient befinner seg i en sårbar posisjon, der man er avhengig av å møte en person med empati, forståelse og respekt. Knudtzon er gretten, bedrevitende og utålmodig, han avbryter og lytter sjelden. Han fremstår utdatert og overfladisk i måten han forholder seg til en del viktige medisinske problemstillinger, der han avfeier spørsmål og innspill med påståelige, bastante og lettvinte konklusjoner. Det er svært ofte jeg har forlatt legekontoret i tårer, fordi jeg har følt meg totalt overkjørt og nedverdiget i måten han har forholdt seg på og ikke tatt meg på alvor. Det er også bekymringsfullt hvordan han kommer med råd basert på egne erfaringer fra sitt privatliv (samliv med kona, slanking osv), som virker totalt tilfeldige, uprofesjonelle og lite faglig forankrede. Knudtzon fremstår utbrent og synes å streve med egne relasjonelle/emosjonelle vansker, som han utagerer i møte med pasienter. Jeg anbefaler virkelig ikke denne legen.