Distansert og manglende oppfølging

Hele familien byttet til denne legen etter å ha flyttet til nabolaget. Det har vist seg veldig vanskelig i det hele tatt å få time som har ført til at vi måtte gå til private aktører ved mer akutte tilfeller.

Jeg var i kontakt med denne legen angående et konkret helseproblem. Jeg opplevde legen som distansert. Han lyttet ikke til meg og var mest opptatt av å fortelle hva han trodde dette var. Jeg fikk til slutt overtalt vedkommende til å ta noen blodprøver og ba veldig pent om at han skulle ringe meg med resultatene hvis noe var galt istedenfor bare å sende det i posten. Han ringte torsdag kveld og la igjen en beskjed på telefonsvareren med ganske dårlige nyheter, men var da ikke mulig å få tak i igjen før neste tirsdag for å kunne kommentere noe mer. Det er ikke noe særlig å gå i såpass mange dager uten å vite noe mer enn en kort muntlig melding. Videre behandlingsløp måtte jeg finne ut av selv, der var ikke legen behjelpelig. Jeg endte til slutt opp med å bytte fastlege, for her var det ikke noen hjelp å få.