Trygg, men travel

Det er dessverre alltid mye ventetid, både for å få time, og mens man sitter på venterommet. Han virker noe stressa, og klarer ikke helt å ta seg tiden som trengs når man sitter der, fordi han rett og slett har for mange pas. Sånn ellers har han nok en tendens til å forstå pas. ut fra det ytre (i alle fall er dette gjeldende for når man søker hjelp for den psykiske biten). Det fører til at man ikke blir helt fanga opp om man har en fasade man beskytter seg med (da enten fordi man ler og smiler, eller at man ser velstelt ut).

Han er en god lege, det tror jeg nok. Men hadde han hatt færre pasienter, da hadde han nok sett hver enkelt pas. bedre? Jeg skulle nok ønske at han ikke lovet ting han ikke klarte å holde, det er etter min erfaring nemlig en gjenganger. Med det sagt, han griper inn om man kommer med akutte bestillinger til innleggelse el.
Videre utover det er det hjelp at han stiller litt spørsmål (om ordene skulle stoppe opp når man skal snakke). Han har tydelig kroppsspråk (på godt og vondt). Hyggelig lege, bare litt distansert, fordi han er litt distrè og trolig har litt mye i hodet.