Varierende behandling

Jeg har hatt Linda som fastlege i ca 4 år, og har fått grei nok hjelp av henne, men har nå valgt å bytte lege. Inntrykket jeg har av henne er at hun ikke helt har tillit til deg som pasient. Og jeg opplever at hun "vet best".

Ved flere anledninger har hun hatt en litt "ovenpå" holdning, blant annet da jeg hadde vært veldig syk med høy feber og dårlig allmenntilstand i en uke, og jeg selv mente jeg hadde hatt sesonginfluensa, hvor hun så svarte: "Ja forkjølelse kan være vondt". Det er ikke så viktig hva slags sykdom jeg hadde, men det føltes ubehagelig å ikke bli tatt seriøst.

En annen situasjon jeg bet meg merke i var at hun utelot å skrive den faktiske (medisinske) grunnen i henvisningen til spesialist, slik at jeg fremsto som klagete/hysterisk.

Men det skal nevnes at da jeg havnet på sykehus, og trengte oppfølging i ettertid så var hun helt fantastisk. Da fikk jeg veldig god hjelp, gode råd, og følte meg ivaretatt.

Det siste jeg vil fremheve er at det er vanskelig å få time ved Torridal legekontor. Det er lang ventetid, og jeg blir alltid fortalt at de "egentlig ikke har tid, men du får komme til en hastetime". Det føles som man er en byrde når det alltid er den tilbakemeldingen man får. For mitt vedkommende så er akutt sykdom hovedgrunnen til at jeg må til lege, og hvis man f.eks. får halsbetennelse så hjelper det svært lite å måtte vente på time i 2-3 uker.