En lege som blir irritert over dine tårer

Dette var mitt livs værste opplevelse av å bli møtt av en slik lege.

Da jeg skulle forklare mitt problemstilling ble jeg avbrudd og forklart hva dette kunne være og at det mest sannsynlig var stress.

Når selve undersøkelsen ble startet fikk jeg en voldsom reaksjon på undersøkelsen og fikk ikke til å puste, å slutte å brekke opp luften som dem satt i. Jeg prøvde så godt jeg kunne, men istedenfor støttende og veiledende ord stod både legen og sykepleien å sa gjentatte ganger "kan du vær så snill å holde opp med det der?! slutt å beveg deg, ellers så for vi ikke dette til! Ikke beveg på beina dine! Ligg i ro!" Hvor jeg kjente sykepleieren hold meg mer og mer vondt fast med nevne.

Når undersøkelsen var ferdig fikk jeg en emosjonell reaksjon hvor jeg satt og grein. Dette brydde ikke legen seg om, han begynte å forklare til meg hva som var galt mens jeg satt og gråt. Når han var nesten ferdig så blir han irritert å spør meg til slutt "hva er det, hvorfor gråter du?"
Da sier jeg at "jeg må bare få en pause, det her ble for mye"
Hvor jeg får i respons "javel, da går jeg inn på kontoret mitt så får du si ifra når du e ferdig da"

Når han gjekk og lukket skyve døren bak seg satt jeg der og følte meg rett og slett overfalt. Jeg viste ikke heilt hva jeg skulle gjøre derfra.

Jeg opplevde ikke å bli tatt på alvor eller bli hørt, selve diagnosen og undersøkelsen syntes jeg var sløvt gjort. Men det skal ikke jeg kommentere her. Jeg ble snakket til av denne legen og kjeftet på, hvor slutt samtalen vår endte opp med ordentlig stygge kommentarer til hva som egentlig feilte meg.

Eneste positivet med heile opplevelsen var sykepleier som sitter i resepsjonen, hun var den eneste som stod å trøstet mine tårer når jeg kom ut.