Forferdelig barnelege

Min mann og jeg gikk fra legekontoret og spurte oss hvorfor i all verden denne legen jobber med barn. Vi har et aktivt, sosialt barn på snart 2,5 år som samarbeidet godt under legebesøket- lot henne klemme her og der, titte i munnen, se i ørene etc. Barnet prøvde å samtale med legen (barnet har veldig godt språk), men fikk ingen respons. Det virket som hun synes han var irriterende. Legen gjorde ingen forsøk på å "bli kjent" med barnet vårt før undersøkelsen. Heldigvis så barnet vårt ut til ikke å legge så mye merke til hennes avvisende vesen, men jeg grøsser ved tanken over hvordan et utrygt barn hadde reagert ved å bli møtt slik av en lege. Slik oppførsel fra en lege ville jeg tenke kunne skape legeskrekk hos noen barn. Det finnes da barneleger som både er faglig dyktige OG er flinke med barn. Man må ikke velge enten eller. Så dersom det blir behov for barnelege igjen, drar vi absolutt ikke tilbake til Nydalen barnelegesenter. Vi trodde på et tidspunkt det var skjult kamera, hele opplevelsen var bare tragikomisk.