Useriøs

Jeg ringte inn og forhørte meg om pris på infeksjons-forebyggende av tannbehandling i forkant av min operasjon. Jeg var tidligere hos spesialist som rotfylte to tenner som trengte permanent fylling da jeg hadde en betennelse. Da jeg kom til til tannlegen nevnte han at han ikke kunne fullføre fyllingen og måtte sette på en krone i stedet som jeg måtte betale for utenom den avtalte prisen. Dette gjorde jeg en uke før kronen var ferdigstilt.

ved neste behandling sier han at han ikke får refundert dette innunder infeksjons-forebyggende som refusjon fra Helfo og om jeg kunne betale av egen lomme. Dette har jeg ikke mulighet til og det var derfor jeg ringte i forkant av min tannbehandling for og høre om pris i tillegg har jeg betalt ekstra utenom den avtalte prisen.

I dag ble kastet ut bokstavelig talt, han rev av meg tørkle og mente jeg provoserte han. Det som hendte var at jeg spurte tannlegen om en tannrens kunne utføres i dag, da dette ikke ble gjort ved forrige timeavtale. Da klikket han på meg, kjeftet meg ned og sa at hvem har sagt det? Jeg sa til han at det var han selv som hadde sagt det at jeg kan få en tannrens før min operasjon som inngår i infeksjons-forebyggende behandling. Så fortsatte han med og si at jeg skylder flere tusen kroner da denne kronen jeg fikk satt på forrige time ikke dekkes.

Det er ikke mitt ansvar og vite priser på ulike tannbehandlinger, men det var mitt ansvar og forhøre meg om pris på forhånd hvilket jeg gjorde innen den første timen med denne tannlegen. Jeg opplever praksisen som useriøs fordi tannlegen ikke har gjort seg kjent med de reglene som er innen Helfo og at tannlegen satt selv på kronen som var hans egen avgjørelse men krever penger av meg etterpå.

Anbefaler IKKE Røa Tannklinikk.