Imøtekommende og medmenneskelig

Aldri har jeg hatt større tillit til et helsepersonell enn jeg har Thomas Bøe. Graden forståelse og et helt tydelig og oppriktig ønske om å hjelpe sine pasienter har vært uhørt for meg før jeg fikk han som fastlege. Doktor Bøe hører ikke bare på deg, han føler med deg og respekterer deg, og han har en helt unik evne til å la problemer og symptomer komme til overflaten før det blir psykiatrien sine problemer. Jeg er helt sikker på at Thomas ikke bare har forhindret psykiske lidelser, men også begrenset negative konsekvenser fra naturlige livskriser med sine vise ord og gjennomtenkte spørsmål. Der andre bruker et par minutter på å skrive ut omstridte resepter, og henviser til omstridte praktikanter, vil Thomas velge å heller la legetimen overlappe med sin egen lunsjpause for å finne ut om dette virkelig er det beste alternativet for pasienten sin. Om du bare har lyst på en pakke Valium eller andre former for «plaster på såret» på et par minutter «no questions asked», eller ønsker å bli stemplet som ufør eller psykisk syk på tynt og spekulativt grunnlag, bør du leite videre, for Thomas vet bedre enn som så, og ønsker deg alt vel både her og nå og frem i tid.