Samlebånd, og delvis nedlatende

Har vært hos denne legen tre ganger med to ulike plager. Først av alt er det lett å få time hos Therese, antaglivis grunnet lav etterspørsel.

Hun driver en type samlebåndspraksis hvor første prioritet er å bli ferdig med timen. Det er i allefall et slikt inntrykk man sitter igjen med.

Som andre har påpekt hører hun lite og konkluderer raskt. Gjerne med at noen plager må man leve med, eller at man ikke kan vente å finne årsak... etter én kort "konsultasjon" om man kan kalle det for det. Det er en ganske frustrerende konklusjon å få etter en så kort og fattig utredning, av en tilsynelatende uinteressert lege.

Det er også noe i det at hun har en evne til å få én til å føle seg enkel, og ikke tatt på alvor. Hun er god på å kontre simple spørsmål med fagterminologi, uten nødvendigvis å svare på det.

For min del sitter jeg igjen uten noe svar på årsak, eller metode å lindre de alvorlige plagene jeg kom med. Derimot fikk jeg sånn helt på tampen utskrevet en spekulativ resept for en mindre bivirkning, antaglig for å konkludere timen.

Her blir hverken du eller plagene dine tatt på alvor.