Uhøflig

Jeg har kun hatt en konsultasjon hos denne fastlegen etter at min tidligere fastlege gikk av med pensjon og ble erstattet med denne.
Jeg hadde ikke vært hos lege for egen del på mange år, og hadde derfor ikke kjennskap til vedkommende.

Erfaringen jeg gjorde gir ikke tilstrekkelig grunnlag for å bedømme kompetanse, men fremtreden og relasjonell kompetanse var svært mangelfull. Jeg byttet umiddelbart for barna og meg til en annen fastlege jeg ikke har kjennskap til, og vurderer at det er sjelden fastleger i dag har så lav kompetanse i dialog med pasient at det skal mye til at det ikke vil bli bedre.
Årsaken til konsultasjonen var ikke alvorlig eller sensitiv, men var smertefull og krevde en rask avklaring/henvisning. Dette fikk jeg raskt.
Min bekymring var dersom jeg ville bli nødt til å ta kontakt for noe alvorlig eller sensitivt i fremtiden og møte slik adferd.

Den mest dekkende beskrivelsen vil være uhøflig adferd, og da skal det godt gjøres at ikke også resten av arbeidet som skal gjøres også på ett eller annet tidspunkt vil bli skadelidende.