Vanskelig og sur

Han bruker alltid fornavnet ditt når han henter deg inn, men der stopper det stort sett opp.

Han setter seg ikke inn i historikken din. Selv om jeg hadde gått hos han i mange år, husket han ikke hva han har gjort fra gang til gang; han hadde altså ikke sett på dataen hva han gjorde sist eller hvilke medisiner han hadde foreskrevet til deg.

Jeg opplevde han som sur, gretten, vanskelig å ha med å gjøre. og at han ikke ville lytte til meg som pasient. Det virket som han kom opp med hurtige, lettvinte løsninger som gagnet han, ikke meg som pasient. Det var om å gjøre å få deg fortest mulig ut av kontoret mange ganger, bare for å få inn neste pasient.

Selv om det åpenbart var grunnlag for henvisninger videre måtte jeg gang på gang krangle med han for å bli henvist. Han glemte så å sende henvisningen, eller utsatte i dagevis og ukevis med å sende de. Han skrev ikke henvisingen mens jeg var der, men på slutten av arbeidsdagen eller senere i uken, en gang tok det tilogmed flere uker uten at han hadde sendt den.

Jeg følte meg missforstått og at han var meget mistenksom. Han tok meg ikke alvorlig, ville ikke lytte til meg og så ikke meg som pasient. Jeg renner ikke ned dørene hos legene, men han virket irritert hver gang jeg kom (3-6 ganger i året).

Det var ingen oppfølging selv hvor det hadde vært naturlig.

Klinikken lå i 3. etasje uten heis, og er således vanskelig å komme til.

Det er en grunn til at jeg byttet lege, for å si det sånn.