Teknisk og lite imøtekommende

Byttet til Bjerve Eide da jeg flyttet til Oslo i slutten av tenårene. Tok kontakt for å fornye resepter for mine sykdommer, og få minutter inn i konsultasjonen fjernet hun alle medisinene jeg hadde gått på i flere år — en stoffskiftemedisin, og et legemiddel som jeg bruker i forbindelse med en psykiatrisk diagnose. Jeg fikk imidlertid videreført resept på antidepressiva uten spørsmål. Hun tok seg ikke tid til å bli kjent eller ta opp sykehistorie, trodde ikke på at jeg hadde sykdommene jeg brukte medisiner for (hun hadde ikke fått tilsendt journal fra tidligere lege), viste lite interesse for mine synspunkter, fremstod kald og teknisk. Følte meg redd og liten etter møtet med Bjerve Eide, og måtte oppsøke en annen lege for å få medikamentene og oppfølgingen jeg trenger.

Dersom hun hadde gode, faglige argumenter for at jeg ikke skulle fortsette på medisinene jeg bruker skulle jeg ønske hun hadde tatt seg tid til å snakke med meg om dette, og eventuelle alternativer. Dessuten burde hun tatt seg tid til å hjelpe meg med nedtrapping av avhengighetsskapende medisin, fremfor en lite imøtekommende nei-holdning.