En helt ok fastlege, men dårlig for yngre personer.

Julie er sikkert en ok lege for mange, i med at hun har 1000 på listen sin, men inntrykket mitt etter en time med henne er at Julie er en utrolig dårlig fastlege dessverre. Hun kan lite utenom akkurat det som har vært på legestudiet er mitt inntrykk, i med at hun ikke visste til diverse ting jeg hadde lest på og ville sjekke med helsepersonell. Hun var ikke sikker på det meste egentlig, og ville tydeligvis ikke svare på noe som ikke var helt safe å svare på. Hun tok puls.

Mitt innrykk er at hun bare har ambisjoner til å få pasientene sine på et nivå med gjennomsnittet. Et nivå hvor hun har gjort jobben sin, men jeg føler ikke at hun virkelig ville meg vel, og ville at jeg skulle ha det bra. Dette merket jeg spesielt rundt min situasjon av tidlig hårtap, hvor hun sa at hårtapet mitt ikke var stort nok, og hun ville at jeg skulle vente 2-3 år før jeg da kanskje kunne få resept på legemiddel. Etter det har jeg har forstått er det utrolig viktig å starte tidlig å motarbeide hårtap, og jeg tror helt ærlig at hvis jeg bare hadde fått et resept av legen, så jeg kunne kjøpe en motkur, så hadde jeg ikke sittet rundt 1 år senere med drastisk større hårtap, som viser seg å være svært aggressivt. For å være ærlig virker det som hun ikke kunne noe rundt hårtap. Jeg viste til og med et bilde fra morfaren min som var nesten fullstendig skallet, som burde vise til at jeg har fått tidlig genetisk hårtap, som ofte også er mye mer aggressivt enn det mange andre opplever som har hårtap senere. Spesielt unge personer, styr unna her.

For å gi til konstruktive tilbakemeldinger til Julie, så ville jeg prøvd å endre perspektiv til å finne mer glede som lege. Hun virket ikke som hun likte jobben sin i det hele tatt. For meg går det greit at hun ikke smiler hele tiden og elsker det hun gjør, men det gjør en opplevelse som kan være ubehagelig for mange verre ved at hun ikke virker veldig interresert i det hun gjør. Jeg ville også anbefalt å være villig til å gi mer risikable råd hvis det kan være i fordel til livskvaliteten for pasienten. Dvs, behandlinger som ikke er helt etter boka, resepter som kan muligens gi sidevirkninger osv. La pasienten vite konsekvensene også la de få velge valg