Ubehagelig situasjon

Følte meg tvunget til å møte opp til time for å få erklæring til forsikringselskapet selv om det er ikke er krav til det. Jeg har har hektisk hverdag og kan ikke bare bortkaste tiden på unødvenige legetimen. Etter å ha ventet i flere måneder ga jeg opp og bestilt time tenkte det er også hyggelig å bli kjent med min nye fastlege. Det stemmer at jeg møtt opp noen minutter for sent, men jeg ga beskjed til resepsjon og fikk beskjed at jeg kan sitte og vente litt. Jeg ventet en halv time og så fikk en melding i helsenorge at hun hadde sendt legeerklæringen mens jeg satt ute. Jeg gikk til resepsjon og spurte om hun skal i det hele tatt ta i mot meg. Responsen var beskjed med dårlig tone at jeg kunne ikke forvente at de tar i mot meg når jeg kommer sent og om jeg vil bestille ny time. Jeg hadde store forventning om kunne bli kjent og hilse på min fastlege i tillegg så skulle ta nødvendige blodprøver. Jeg ble skuffet og lei meg i sted og betalte for timen selv om min forsikringsselskap skulle betale 1600kr for legeerklæringen. Synes at hun og resepsjon kunne håndterte situasjon på en høflig måte. Kunne sagt jeg kommer ikke inn med en gang eller om de kunne tatt blodprøvene mine eller at legen faktisk kunne hilst bare, men å ble behandle på den måten er faktisk ikke greit.