Sur, nedlatende og fryktelig uvennlig

Det er sjelden man møter mennesker som behandler en med så total mangel på imøtekommenhet og vennlighet. Og man blir enda mer sjokkert når det kommer fra en barnelege.
Min 7 år gamle sønn skulle testes for astma og allergi, og fra vi trådte inn på legekontoret til Astri Vigen ble vi møtt med korte, krasse spørsmål om hva som var problemet hans, og himling med øynene av våre spørsmål tilbake.
Enda verre ble det da vi kom til selve testene. Da min sønn ikke forstod hvordan puste-testene skulle utføres på første forsøk, stønnet Astri oppgitt for hver test han bommet på etterfulgt av tydelig irriterte "halloooo".
Hun ble tydelig irritert og var avvisende ovenfor alle våre spørsmål, noe som er å anse som en høyst uvanlig fremtoning fra en lege som kan sine ting. Måten hun unngikk å svare på både faglige og ikke-faglige spørsmål på gjør at jeg stiller store spørsmålstegn om hvorvidt Astri virkelig kan sitt fagfelt. Det mest sjokkerende er likevel den voldsomme uvennligheten og negativiteten man blir møtt av Astri med. At hun sikkert har klart å hjelpe noen andre pasienter endrer ikke det faktum at hun utstråler en grunnleggende arroganse, surhet og total mangel på medmenneskelighet som ikke hører hjemme i helsevesenet. Jeg setter aldri mine bein på hennes legekontor igjen, og min største oppfordring til Astri er å bytte jobb til en som overhodet ikke involverer menneskelig kontakt.