Tilsvar til vurdering

Empatisk lege

Jeg opplever at han er spesielt flink med barn, men også med oss voksne. Han lytter, og henviser videre når det er behov for det.

Jeg har ingenting å utsette på ham som lege, men jeg synes kontoret generelt er for dårlig til å ivareta folks personvern, og til å gi beskjeder. Pasientluka er midt i venteværelset, og man må passe seg for ikke å si noe "privat" om man ikke vil at det skal bli allment kjent. Man får heller ikke beskjed når prøvesvar ankommer, eller om man f. eks har blitt prioritert i vaksinekøen. Det hadde bare vært å sende en sms til brukerne, med en enkel beskjed. (F. eks: Svar på prøver mottatt. Alt ok! Eller: Svar på prøver mottatt. Ta kontakt for time. Eller: Du har blitt plassert i kategori 5
i vaksinekøen.)

Det mest urovekkende er at de ikke klarer å hente fram overførte journaler, fra tidligere legekontor.

De trenger derfor å gjøre noe med rutinene ved selve kontoret.