Uinteressert lege.

Maria er sikkert en dyktig lege rent generelt, men for meg ble det feil. Mitt førsteinntrykk var at hun var svært travel og ikke hadde god nok tid til meg som pasient, samt at hun ikke lyttet nok til meg og mine behov som pasienten hennes. Under mitt andre legebesøk hos henne hadde jeg håp om at mitt førsteinntrykk ikke stemte, men etter å ha vært inne hos henne i maksimum 2 minutter fikk jeg igjen samme opplevelse. Jeg følte igjen at jeg ikke ble hørt på, og at det ikke egentlig var god nok tid til meg som pasient. Hun snakket også flere ganger over meg når jeg forsøkte å forklare henne mine problemer og sykdomshistorikk, og følte derfor ikke at jeg fikk helt komme til ordet. Det er også vanskelig å komme i kontakt med henne dersom man har behov for å fornye resepter, og man blir fortalt at man helst må komme inn fysisk til time for dette, på tross av at man har gått på samme medisin over lengre tid.

Maria bør sette av bedre tid til sine pasienter, og virke mer innbydende og imøtekommende enn det hun fremstår som nå. Hun kan også med fordel bli bedre på å samarbeide med sine pasienter om å finne en best mulig løsning. For meg ble dette dessverre siste besøk hos henne.